Inlägg av savox

Inlägg som savox har skrivit i forumet

Jag kan gott vänta ett par månader. Bättre att spelet är finputsat vid släpp. Tänk på att mottagandet av det här spelet kommer bli avgörande för om nya såna här spel kommer finansieras eller inte. Jag ser gärna fler såna här spel i framtiden.

Nu är Obsidian visserligen en halvstor spelutvecklare, men den typen av spel de vill göra skulle ALDRIG under några omständigheter en publisher eller investerare idag ge pengar till så under de förutsättningarna är det helt ok för dem att söka sig till alternativa källor för att finansiera ett sånt här spel.

De enda spel som i stort sett finansieras idag är de som är till konsol, casual och med FPS-view

Som om jag fårstått det rätt kan det spelet vara extra kul för oss som speciellt gillar exploration, harvesting och craftingdelar hos MMO:s? Har inte spelat en MMO sen vanguard som var extremt bra när det gäller just den typen av aspekter hos ett spel.

Jag gillar den nya designen på heavy NS var bland det roligaste man kunde lira under den 1a halvan av 2010-talet och väntar spänt på att NS2 ska bli färdigt. Är inte sugen på att lira betan då den verkar för dåligt optimerad. Får de ordning på det kan det här bli hur bra som helst med alla nya spännande grejer de lagt till.

Inlärningskruvan för NS är brant, men när man väl lärt sig är det sjukt kul.

En 4a är ett rättvist betyg. Jag hade nog förväntat mig något mer, men är relativt nöjd. Det jag gillar mest är spelmekaniken och möjligheten att få mixtra runt med olika färdigheter för att hitta "sin" egna spelstil. Gillade inte att man var så låst vid sina val i diablo II och att få ångest när man insett att man speccat helt fel.

Kul att action-rpg genren fått en liten "revival" igen och det lurar en del intressanta uppstickare runt hörnet.

Jag blev exalterad ända fram tills jag såg att det blir en wow-clone i 3:e persons vy. Så det blir inget köp för min del.

Det känns tråkigt att utvecklaren inte litar på det FPS stridssystem de använt sig av i åratal, som byggt upp deras framgång och spelarbas.

Hoppas det floppar fett.....

Manualen, Manualen, Manualen.

För i tiden var man ofta tvungen att studera manualen innan man väl började spela. Det hörde liksom till. Det fanns inga tutorials och spelen var inte så nerdummade att man direkt kunde börja lira. Det här är på gott och ont, men det var så det fungerade. Det optimala vore en blandning mellan old school och hur det fungerar nu mera. Tror att det är det här Wasteland 2 kommer rikta in sig på. Man tar det bästa ifrån 2 världar.

Spelens fel? Är det inte snarare föräldrarnas fel som låter sina ungar lira sent på kvällen, spela för mycket och spela våldsamma spel de inte är mogna för? Kritisera dåligt föräldraskap istället för för det är där problemet ligger. Vi som är lite äldre kommer ihåg hur det varit och vad man genom de olika årtionena beskyllt ungdomarnas våldsamhet och vanartighet på

Musik(50-60-talet)---->Serier(60-70-talet) -----> Videovåld(80-talet) -------Spel(90-00-talet)

Stofilerna har nog själva glömt bort och förträngt vad deras egna föräldrageneration trackade ner på och ville begränsa för dem när de själva var unga.

Program om videovåld 1980
http://www.youtube.com/watch?v=Lgj6gR-Kbt0

Tråkigt. Det första spelet hade en viss charm med en del för den tiden unika element. Som ren FPS var det inget mot konkurrenterna. Storyn, portalerna, reversed gravity och spiritworld var sånt som gjorde spelet kul. Nu hade de iofs rensat bort en del av de elementen till 2an.

Jag spelade det vid realese och sen några månader framåt. Det var buggigt som tusan och dåligt optimerat vid starten, men det löste sig efter ett tag. Spelet hade potential som ett PVE-spel och det som skiljde sig mot wow var att det hade vid den tiden en väldigt mogen och hjälpsam spelarbas. Många gamla everquest-rävar.

Det bästa med spelet var:

+Inga instanser(oförutsägbart), unika och roliga klasser(bard och psionist tex), 3 olika parallella levelsystem(vanlig levling, crafting och diplomati), vacker och öppen värld som var kul för exploration, guildquest, man kunde lära sig skills ifrån mobs eller via tomes(rare drops). Jag gillade det unika craftingsystemet och att det inte var lika snabblelvat som wow på den tiden.

Jag hade skitkul, men tyvärr misskötte man spelet och det hade släppts för tidigt ofärdigt och många tröttnade på att vänta på + lvl50 content. Droppen som fick mig att sluta var en uppenbar craftingcheater som fick härja runt på servern utan konsekvens.

Kör Bard om ni ska testa. Det var min favoritklass.

Jag är nyfiken på det här spelet, men kommer inte köpa det förrän ett tag efter det släppts och spelare lämnat sin feedback.

Jag har tappat förtroendet för Bioware och dess produkter. Jag tror knappast det återkommer oavsett hur mycket guld och gröna skogar de utlovar och lyssnar på sina fans. De har bränt sina broar.

Det här är visserligen lågbudget, men jag misstänker att man kommer få ut bra mycket mer underhållning ifrån det här spelet jämfört med många sk AAA-titlar. Jag gillar att vi nischfans nu tack vare kickstarter kan få den typen av spel vi vill ha och längtat efter. Tror tom att jag kan tänka mig att i fortsättningen ge lägsta summan(15$) till andra intressanta kickstarterspel som jag inte ens är intresserad av bara för sakens skull. Det ska bli mycket spännande att få se hur spelet slutligen blir och få följa processen på deras website

Skrivet av Salami:

Har själv donerat 15usd. Känns lite snålt då 50känns mer ärligt, men kanske går att skänka mer än en gång? då det ändå är 33dagar kvar

Hoppas bara det blir nog hardcore, men idag är väl bara ett normalt "rpg" hardcore nog då fåtalet AAA RPG tittlar har mindre RPG karaktärs utveckling än Call of duty

Det går att ändra sin pledge och infon på hur finns på ditt kickstarterkonto. Jag funderar på att höja om det närmar sig 1,5 miljoner.

Det verkar som en svensk är involverad som konceptartist för Wasteland 2. Kul.
http://andreewallin.com/portfolio

Härligt! Tror det får bli 50$ för min del. Hoppas de tar stridssystemet+ grruppsystemet ifrån Baldurs Gate-serien. En perfekt kompromiss mellan turbaserat och realtid. Vissa vanliga standardfighter är trevliga att kunna "speeda" förbi. Spelmekaniskt är baldurs gate min favorit, men när det gäller spelmiljö/stämningen var fallout favoriten.

Postapokalyptiska miljöer. Om det är efter ett atombombskrig eller zombieapokalyps spelar inte så stor roll. Det finns så många olika vägar att gå hur en sån värld kan bli. Det enda viktiga är att spelet måste ha en sandbox-aspekt där man själv får utforska istället för att få allt färdigserverat genom en linjär story.

Enda chansen till att få se den här typen av spel igen så kan nog tänka mig att slängs in en 100-lapp eller 2. Jag är ganska trött på hur spelbranschen ser ut idag och hur vissa genrer "glömts" bort alt fördummats ner . Dock tycker jag de här kickstarter projekten kan vara lite tydligare i att presentera sin vision. Vi fans förtjänar samma sorts presentation som en investerare skulle få.

Jag skulle utan tvekan slänga in några slantar för ett spel som är en modern hyllning till de klassiska RPG-spelen ifr¨ån 90-taler och tog de bästa bitarna ifrån planeescape, baldurs gate och fallout. Kanske i en steampunksetting som arcanum. Det ska givetvis vara turn-based och i 2D isometric.

Det här är vad jag saknar.

Kan det kanske röra sig om ett shadowrun liknande MMORPG ,som utspelar sig in en nära framtid.?
un