Inlägg av Johan Lorentzon

Inlägg som Johan Lorentzon har skrivit i forumet

Skrivet av orkamera:

Haha x) Ville du hellre se när dom ligger o väntar några timmar i skit för att kunna mörda sitt mål?

Eller klä ut sig till geishor för att smälta in. Av någon anledning tror jag inte en framsida med en geisha-ninja hade blivit så populär.

Skrivet av The_Holo:

Hoppas de går tillbaka till 2016's känsla. Det var skitkul spel när man kom in i 'Doomstateofmind' igen efter så många år sedan ettan och tvåan.
Eternal tyckte jag de tappade bollen stenhårt med.
När man skulle hoppa och klamra fast på flygande kistor och fjanta runt så kändes det så jävla korkat att jag fortfarande inte orkat spela klart spelet.

Jag håller med om hopp-pusslen i Eternal. Annars var det ett spel jag direkt hatade innan jag insåg att det skulle spelas helt annorlunda än Doom 2016. Spelet såg ju först ut som more of the same, men i stället är det mer ett pussel-spel med vapen. Du måste veta vad du ska använda på vad och spara på ammon till rätt tillfällen. När jag förstod det så blev striderna så sjukt mycket roligare och man kunde som komma in i zoonen där man dödade demoner på löpande band. Så nu föredrar jag det över 2016, även om båda är bra spel.

Skrivet av Mr Clean:

Skulle dom inte kunna släppa en remake på nian på en gång och på så sätt spara både tid och pengar? Skämt åsido, alltid gillat Resident Evil Zero på Gamecube så hoppas på en remake. Dock inte spelat Code Veronica så vore kanske mer passande att lägga krutet där…

Förhandsbokar du får du remaken och köper du special edition får du även rebooten.

De skulle ju kunna göra så att kampanjen släpps på gamepass, men vill man spela multiplayer får man köpa.

Skrivet av Freakon:

Och Sekiro! Kanske inte är riktigt samma typ av spel, men ändå!

Det är mer ett fantasy-spel med Japan-inslag skulle jag säga. Men visst, I get your point.

Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jovisst. Någon ska ju också, pliktskyldigt och tjatigt, trycka in Sekiro: Shadows die Twice i den här leken. Det känns lite osäkert vilket hålrum som Assassin's Creed ska fylla. Serien har ju blivit själva definitionen av ett generiskt action-RPG i tredjeperson, och något slags måttstock mot vilken man ställer spel som känns oinspirerade. Å andra sidan, Det finns säkert fler som spelar AC än de här andra tre spelen tillsammans, så det är väl bra att man då äntligen lyssnar på sina trogna fans. Krasst är det väl också så att Ubisoft snart tröskat sig igenom hela världshistorien - det finns kanske inte så där fasligt många populärkulturellt gångbara perioder kvar att göra spel av.

Jag tänker ju att de skulle kunna röra sig in i modern tid. Det var också det jag trodde första AC skulle leda fram till. Att vi till slut få ett spel och spela Desmond som lönnmördare i nutid eller nära framtid. Men de släppte ju lite den biten efter första tre spelen.

Skrivet av Mike Stranéus:

Sant. Glömde faktiskt det. Men det är inte direkt så att vi är bortskämda med bra ninjaspel. Ninja Gaiden passerar inte mitt ninjatest. Kul spel, men kunde lika gärna varit vem som helst som jag spelade som.

Du har rätt i att vi inte är bortskämda! Håller också med om att Ninja Gaiden inte är ett riktigt ninjaspel. Det är bra actionspel, men för mig så borde ninjaspel vara stealth och inte action.

Skrivet av Mike Stranéus:

Jag hoppas på ett bra ninjaspel. Det är ingen som lyckats fånga den känslan ordentligt. The Last Ninja i all ära. Men det är egentligen inget bra spel.

Farhågor: Massa övernaturligt trams.
Förväntningar: Ninja-lajvande enligt AC-modellen med tusentals pluppar på en karta.

Hörru! Pissa inte på Tenchu, där har vi ninjakänsla med smyga i mörkret och ta ut folk från skuggorna.

Nu börjar man ju undra om det fanns en annan anledning till varför Shinji Mikami lämnade skeppet förra året än det som sades? Det sas ju andra orsaker som personliga skäl och allt det där, men man undrar ju kanske om det finns mer här som inte kommit upp till ytan?

Skrivet av Hanzo:

Är det nu som det är hög tid för att sätta tänderna i V Rising?

Är spelet kul i Singleplayer / PvE?

Jag spelade för recensionen större delen själv då det var en annan build än early access-versionen. I och med att man kan tweaka den egna servern efter önskemål så går det utmärkt att spela och du kör inte fast någonstans för att du behöver fler spelare. Däremot är det förstås roligare med vänner, men spelet är kul även ensam.

Känns som Ubisoft blev lite sena på bollen nu. Alla har velat ha ett AC i Japan sen första AC släpptes och nu när det är på gång har det kommit två bra substitut i Ghost of Tsushima och Rise of the Ronin. Men det ska bli intressant och se vad detta blir! Japan, ninjor och samurajer...jag är alltid taggad!

Skrivet av xverminator:

Blir skeptisk direkt, men kan tänka mig tex ett Fifa spel där reklamen snurrar på sidorna av planen som i verkligheten.

och det gör den väl delvis redan. Inte att den byts ut, men att det är reklam på sidan av planen för riktiga produkter. Ser inget problem att denna skulle bytas ut "live" varje gång man spelade.

Skrivet av Mutumba:

Sportspel ja, Dragon age nej.

Eller där det passar sin. Ett modernt spel som utspelar sig i en stad så kan ju reklam vara en del av världen tex.

Men blir ju fel om det går köpa Monster och Redbull på Inn:et i tex då Dragon Age.

Skrivet av Bussovic:

Nope!

Var tvungen att dubbelkolla nu så jag inte missat det när jag fyllde i enkäten där man fyllde i men det man fyller i där var att man ville vara med i alpha test och vad för hårdvara man har i datorn.
Ingenting när man startade spelet heller där man behövde godkänna någonting.

Kikar runt på deras Discord nu och det verkar bara handla om de som är Creators som fått skriva på sådant om de ville ha nyckel.

Jag har hört att streamers och creators ibland får skriva på liknande saker medan "vanliga" recensenter har friare tyglar.

Skrivet av Hipshot:

Måste man logga in?

Du måste skaffa PSN för att kunna öppna legokartongen.

Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, men! Hur skulle han annars få in dem i arken? Om du nånsin försökt locka in en kamel i en båt så skulle du förstå att det är inte det lättaste. Illrar kan man locka med en bit kassler, men vissa djur är envisa jäklar.

Alla puckelryggade djur som kameler, dromedarer, lamor and what not är tjuriga jävlar. Hade det behövts göra en ark för att rädda alla djuren hade man helt enkelt skippat dem. 😅

Skrivet av Ilovechris:

Det får du ta och göra, tycker jag. Marathon är trots allt någon typ av spirituell förfader till Halo och Destiny.
Jag spelade uteslutande med tangentbord när det begav sig, men jag tycker att det känns rätt schysst att lira med mus i den här versionen.

Kollade lite på youtube. Är detta först spelet som har en reload-animation för vapnen? Såg att gubben laddar om efter några skott...

Skrivet av Ilovechris:

Jag kommer ihåg när det först släpptes 1994 på Macintosh. Vi hade en LC 630, och det tillbringades många timmar med detta spel.
Good times!

Edit: Det här blev en solklar nedladdning!

Jag själv har faktiskt aldrig spelat det så ska ta och prova.

Skrivet av Bojkott:

Riktigt underhållande kanal. Har följt AVGN redan sen ScrewAttack-tiden.

Stötte på AVGN när gametrailers fanns.

Skrivet av Metroid:

Min favorit är när han recenserar Simon's Quest.
"Why do you have to die when you fall into water? That's the stupidest thing I've ever seen. This guy can go all over and fight hoards of evil monsters, but he can't even fucking swim?"

Jag älskar det där i tidigare episoder, det är sådant man själv typ funderade på som liten. Du är värsta uberhjälten men en liten jävla fladdermus kan ta bort halva livet.