Inlägg av Quackles

Inlägg som Quackles har skrivit i forumet

Styx: Shards of Darkness! 71 meta, wtf?! Det var ju svinbra! Spelade man på högsta svårighetsgraden (bara stealth kills) matchar det ju vilket topp-stealthspel som helst IMO. Ska spela igenom en gång till så småningom, men kommer bara ihåg bra upplevelser. Väldigt underskattat stealth-spel, rekommenderar starkt för fans av den genren (Men som sagt, högsta svårighetsgraden endast.).

Tony Hawk's Pro Skater 3 kör jag lite då och då. Speedrun typ, så tar 20-25 minuter(är lite ringrostig) att köra genom per gång. Annars är det lite mer moderna klassiker som körs typ varannat år: GTA Vice City, Half-Life 2, Flatout 2!

Jag har försökt gilla strategispel i 20 år, Trodde Star craft 2 var nära att vända min åsikt, men kan inte spela det längre utan att bli frustrerad. Tror inte min hjärna är gjord för strategi, samma med brädspel man spelar med kompisar - har mer eller mindre slutat spela för varenda spel är strategibaserat. Settlers of Catan är väl det som jag fastnat mest för, osäker om det är strategi eller mer tur

Jag är grym på att göra ghetto-lösningar på simpla "problem".
Ingen växelspak till pc-ratten? Wiimote, lego & GlovePIE(gammalt script/macroprogram). (runt 2007)

Inget stativ till Nintendo Switch? Lego.

Jag gör små snabblösningar på mindre problem flera gånger i veckan, men dessa är de bättre jag kunde komma på just nu.
Kan ju designa saker i 3D/fusion 360 utan problem och har tillgång till 3d-skrivare om jag behöver - men är oftast roligare att göra en snabb lösning när det mot alla odds fungerar!

Äsch, trodde det var en tävling - tydligen var det på artikeln nedanför :/ Jag vill ha!

Spelade nyss igenom HL2(för 5e gången?), och tänkte vid ett tillfälle att utvecklarna, precis som i artikeln, bara måste ha kollat på hur spelare kommer tänkta/reagera i varje nytt område, och sen designa om området efter resultaten. Går om man har tur att tänka ett steg före, t.ex. förutspå att det kommer en jumpscare runt nästa hörn, men de flesta gånger vinner de jävlarna(utvecklarna).

En honnör till de fallna hjältarna, dvs de speltestare som 15+ år sedan förstörde sin HL2-upplevelse genom att vara testkaniner!

Men det känns ju som en självklar grej inom spelutveckling; att hålla statistik på vad testspelare gör innan man gör en vidareutveckling på en level. Är knappast bara Valve som gör det, men de råkar bara ta steget längre än de flesta kanske. Inte så konstigt spelen tar sån jävla tid att bli klara!

Lite halvt off-topic, men vill rekommendera er som gillar voxel/pixel-art att kika på MagicaVoxel, en open source voxelredigerare (de flesta modellerna till det här spelet är gjorda i det som jag har förstått).
https://ephtracy.github.io/
Riktigt kul att pyssla med om man har lite att göra

Min backup-disk ligger på Q: och heter 'Quackup'
Sen blev det ju så att min tidigare mainhårddisk kraschade och Quackup blev min main, men men.
Kan ju tillägga att 'Q:' blir Q-kolon... säg det snabbt, så förstår ni varför jag tyckte det var kul...

Skrivet av eld:

Bergis 800 uppsägningar runt hörnet snart om de inte kan gå från svinrika till omänskligt rika igen.

Vore väldigt illa då!

Om ni är less cookieclicker kan jag rekommendera Universal Paperclips.
http://www.decisionproblem.com/paperclips/index2.html
Vill inte spoila för mycket, men "storyn" när man kommit en bit är värd tiden man slösar(imo)! Inte allt för långt heller, tror det tog 1-2 kvällar för mig, tar inte upp en hel vecka/månad som vissa andra clickers.

Efter att ha varit 110% obrydd om fotboll innan VM, så var min inställning ett par matcher in:

https://www.youtube.com/watch?v=RceX654iVAo

Kul för granen!

Mitt enda minne av C'Thun var ju i Ahn'Qiraj, innan expansionerna!

Ehrm...

The Swindle är inte jättelångt, men är kanske mer ett helgspel än något man kör igenom på 1 kväll. 6-8 timmar har jag för mig. Väldigt underskattad stealth-plattformare, rekommenderas!
Deadlight - 4 timmar. Plattformsshooter med zombietema. Är dock rätt gammalt, så skulle bara köpa på rea.
SUPERHOT tar runt 3 timmar, väldigt unik shooter.

Brukar annars inte köpa spel som jag vet inte kommer ge mig minst 6-10 timmar speltid, då många korta spel kostar lika mycket som längre spel(€15+). Sen får man väl väga utifrån kvalitet också, förstås. Återkommer om jag hittar fler spel

Tycker att ni inte visar tydligt nog vilken utvecklare det är som har gjort spelen i recensioner, och även vilka konsoler de släpps till. De små taggarna ni har räcker inte, borde vara mer info om spelet i betygrutan, t.ex. releasedatum för olika konsoler osv.

Utöver det, börjar bli less att man måste klicka in sig på en artikel för att läsa kommentarerna, smidigare system finns.

Om det är sant, yes! Drömscenariot för mig är 80-tal & att huvudkaraktären är korrupt polis. Får väl hoppas!

Tror t.o.m. jag älskar Celeste mer än Super Meat Boy och Spelunky, mina tidigare plattform-favoriter!
Ruggigt bra designat, svårighetsgraden ökas precis nog mycket varje nivå, man pushas hela tiden till nya gränser man tidigare trott varit omöjliga att nå. En solklar 5+/5 för mig!
Kommer försöka ta mig igenom B & C-sides(svårare versioner av alla banor), men tvivlar att jag kommer klara det.

Håller med, tycker Labo var ett bra initiativ! Tar tillfället i akt och delar min växelspak jag gjorde med lego, en wiimote och GlovePIE(scriptprogram) för ca 10 år sedan:

https://i.imgur.com/Brs3So0.jpg

Ja, den funkade. Förvånansvärt bra! Hade däremot bara 2 pedaler till ratten(gammal Sidewinder), kopplingen fick ta över bromspedalen och en knapp på ratten blev broms. Blev lite svårt sakta ner i kurvor...
Hur som helst lärde jag mig rätt mycket om scripting och programmering tack vare det här och liknande projekt till wiimoten, tror det kan vara riktigt lärorikt för barn(eller vuxna) att göra samma med Switch och lite kartong.

Älskade Destiny 2. Visst, grindigt i "endgame", men tyckte oavsett det var riktigt roligt fram tills en vecka kvar till expansionen... Då började man få lite sur eftersmak, allt grindande förgäves när de ändå höjer maxlevel igen.
Att behöva punga ut €20-€30(båda expansionerna) extra på ett €60 spel, 5 veckor efter release är fan INTE okej! Jag skiter i att XB1 och PS4-spelare har fått vänta längre.
Activision hamnar i årets bojkott-lista, tillsammans med EA.
(...Vanilla WoW blir enda undantaget)

Skadeglädje! Hoppas bara att trenden fortsätter(inte bara för EA, även andra giriga jävlar)...