Vi har tidigare skrivit ett flertal nyheter om problemen kring utvecklingen av beat'em up-titeln #Splatterhouse. Spelets ursprungliga utvecklare, #Bottlerocket Entertainment, kom inte överens med utgivaren #Namco vilket i slutändan gjorde att det japanska företaget plockade in spelet för att färdigställas in-house. Arga kommentarer från båda håll har därefter slungats hit och dit, och för utomstående är det omöjligt att veta vem som egentligen bär skulden.

Klart är att det inte verkar vara de vanliga anställda hos Bottlerocket som Namco haft problem med, då utgivarna nu anställt ett 20-tal tidigare Bottlerocket-anställda för att hjälpa till med att slutföra spelet. Även Namco-teamet som bland annat stått bakom #Afro Samurai arbetar på att få Splatterhouse klart innan årets slut. Spelet släpps till Xbox 360 och Playstation 3. Varken Namco eller Bottlerocket vill uttala sig i ärendet. Om Splatterhouse varit värt väntan kan FZ förhoppningsvis meddela senare i år, i en utförlig recension.