Långt ifrån alla projekt slutar i färdiga spel, vissa skrotas på grund av bristande design medan andra helt enkelt inte lockar till sig finansiärer i tid. Det senare var fallet år 2005 med #Irrational Games #Division 9 som inte lyckades charma någon investerare eftersom ingen trodde att zombies skulle locka.

När Game Informer diskuterar spelet med Ken Levine och hans gäng framgår det att spelet föddes ur idén att göra något nytt efter #SWAT 4, samtidigt som #Vivendi gärna ville ha en del fem i serien. Så fort de nämnde odöda fiender föll dock en pinsam tystnad under säljdemonstrationerna - vem vill spela ett zombie-spel, ska någon ha sagt.

Koncepttrailer från Division 9

Till slut var det ändå dålig timing som gjorde att vi slaktar stapplande dregglon i #Valves regi. Vivendi var inställda på att producera titeln men i samma veva såldes Irrational till #2K Games och vi fick istället besöka en #stad under vattnet. Är du mer nyfiken på projektet hittar du hela intervjun bakom länken.