Medan fans av att färga sin kropp med bläck och nålar firar InkTober har spelbranschen istället instiftat #Blocktober där kreatörer visar upp sina alster i tidiga prototypstadier. Namnet kommer från blocking, vilket helt enkelt är hur man i början av en bana använder enkla former för att få en känsla för upplägg, flöden och flaskhalsar. Detta görs långt innan saker som ljussättning, texturer och piff adderas för att skapa den slutgiltiga upplevelsen.
Initiativet kom från Naughty Dog-designern Michael Barclay och även i år ser vi flera exempel från deras skapelser.
For today's #Blocktober, before/after from the start of Uncharted TLL. To make low-risk traversal (tutorial) feel "dangerous", I stacked handholds (so if you miss a jump, you can still catch a lower ledge). Wider FOV spline cameras gives player clearer view of affordance options. pic.twitter.com/E9TovDldKg
— PopRelics (@PopRelics) 4 oktober 2018
Hijacking @MotleyGrue 's awesome #Blocktober tag again this year to highlight previz! Here's the [SPOILERIFFIC] previz-to-final of Uncharted: The Lost Legacy's climactic train escape sequence. (NOTE: Elena was never in TLL, just a low-res mesh used to drive high-res Nadine). pic.twitter.com/rh7mU8Z6cv
— Jonathan Cooper (@GameAnim) 1 oktober 2018
It's #Blocktober! So here's some more Uncharted 4 craziness.
— Em Schatz (@thegreatbluebit) 1 oktober 2018
Here's the full sequence. https://t.co/vMHVShlwqh pic.twitter.com/6riMGKUHoG
Sea of Thieves
See Snake Island like you've never seen it before! #seaofthieves #blocktober https://t.co/omfghu2T1I pic.twitter.com/URcNt0IZi0
— Sea of News (@Sea_of_News) 5 oktober 2018
Ghost of a Tale
For the start of #Blocktober, here's a summary of our #LevelDesign posts from earlier in the year. Evolution of #GhostOfATale from 2014-2018. Block-out to final art.#GameDev #IndieDev #MadeWithUnity #IndieWatch #GameDesign #Lighting #Landscape #Architecture pic.twitter.com/UmuJIqMpvS
— Ghost of a Tale (@GhostOfATale) 1 oktober 2018
We started on #Blocktober all the way back in #Blapril this year. Here are some more of our #LevelDesign posts. Evolution of #GhostOfATale from 2014-2018. Block-out to final art.#GameDev #IndieDev #MadeWithUnity #IndieWatch #GameDesign #Lighting #Landscape #Architecture pic.twitter.com/xdYnq36LT8
— Ghost of a Tale (@GhostOfATale) 3 oktober 2018
Saints Row IV
Starting off Blocktober with something from the archives. The rough map for first mission in Saints Row IV, Zero Saints Thirty. The rocket sequence wasn't added till much later in development. #Blocktober #leveldesign #saintsrow #gamedesign #gamedev pic.twitter.com/GswLUFZti1
— Jeff Touchstone (@ProfessorChops) 1 oktober 2018
Watch Dogs 2
Our little contribution to the #Blocktober fest: building San Francisco in Watch Dogs 2 pic.twitter.com/raFyCqfe5z
— Sebastien Viard (@SebViard) 3 oktober 2018
Building San Francisco's Lombard Street in #WatchDogs2 #Blocktober pic.twitter.com/24FiIuKHf8
— Sebastien Viard (@SebViard) 3 oktober 2018
Månaden har ju precis dragit igång och det finns redan nu massor av fler exempel om du söker på Twitter. Dela med dig av dina favoriter i forumet!