#Capcom snickrar på ett nytt spel som bygger på Natal, den rörelsekänsliga kontrollen till Xbox 360 som [n=36122 väntas dyka upp till julhandeln]. Och det blir "ett spel för spelare", alltså inget lättsamt casual-projekt som så många gånger visats upp i marknadsföringen för Natal.

Spelet, som ännu är hemligt, bygger på en befintlig Capcom-serie och det baseras helt på hur Natal fungerar, förklarar företagets Christan Svensson för G4TV. Spelet kommer släppas senare än Natal, förklarar han.

Alltsedan Natal presenterades i somras har marknadsföringen kretsat till lättillgänglighet, att den rörelsekänsliga kontrollen ska locka casual-spelarna till Xbox 360. Ett försök att locka kunder från #Nintendos omåttligt populära Wii, kan man anta. Utöver diverse casual-spel har det varit ganska tyst om vilka titlar som kommer använda Natal. #Fable III [n=36167 har nämnts] som hastigast, och nu alltså även en än så länge hemlig Capcom-titel med anor från förr.

<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiN2M2ZWEzZDZlZjhjZWI0ZDJjZGZlODA1MmM0YTdhYmM4NDgzZDBmZCI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6MzY5O2k6MTtpOjUwMTtpOjI7aToxMDc3OTt9fQ=="></input>

<input type="radio" name="q501" value="3592" checked="checked" class="form_input_radio"></input>

Mest för casual-folket

<input type="radio" name="q501" value="3593" class="form_input_radio"></input>

Den kommer funka för alla

<input type="radio" name="q501" value="3594" class="form_input_radio"></input>

Den blir en utpräglad hardcore-pryl

</form>

Nedan en film som förklarar vad Natal handlar om.

[video=4315]