I en intervju med Wall Street Journal förklarar Nintendos VD, Satoru Iwata, utmaningen med att hålla företagets momentum uppe. Nintendo har till synes gjort allt rätt de senaste åren i och med de lyckade lanseringarna av både Nintendo DS och Wii, men klarar det av att fortsätta i samma takt?

I och med att #Wii Music släpps kommer Super Mario Brothers-skaparen Shigeru Miyamatos vision om konsolen att vara komplett. Det finns inga planer på nya tillbehör berättar Iwata men reserverar sig för att de kan ändra sig.

Wii Music slutför vad Miyamoto skrev i sitt förslag när han kom på idén till Wii. Han har sagt att han behöver tänka ut nya idéer nu

På frågan vad Nintendo planerar att göra med alla de nya spelare som de lockat till sig med sina produkter svarar Iwata:

Vår försäljning må ha gått över förväntan, men det finns fortfarande människor som aldrig har spelat tv-spel. Jag tror att det fortfarande finna många sorters nya spel som vi kan erbjuda de vi inte ännu inte attraherat än. Efter att vi slutfört vårt uppdrag i de utvecklade länderna kommer vi att börja fundera hur vi kan vi kan göra våra produkter lockande för u-länder. Vi kommer att ha en helt ny dimension av problem att lösa som prissättning, tillgänglighet och regional anpassning. Det kommer inte att vara helt enkelt att möta våra mål.

Vi har tidigare rapporterat om den expansion som kommer att göra wiimoten ännu känsligare, Wii Motion Plus, nu berättar Iwata att framtida spel kan göra det nödvändigt att köpa expansionen för att fungera. Man kommer att behöva köpa en expansion för varje handkontroll man äger, men säger Hiwata, de kommer inte att bli särskilt dyra då utvecklingskostnaderna är låga.