Protest mot Spores kopieringsskydd

Hur långt tid tar det innan amazon reagerar mot de oseriösa rescensionerna? De förlorar ju utan tvekan vinst p.g.a. detta, och de har troligtvis kontroll över sina egna system...

Medlem

Varför gnäller alla om kopierings skydD? Okej för det dumma med att max 3 installationer men en Cd key som ska online verriferas ca 1 gång i månaden is the shit. Då kommer man undan många pirater skulle jag tro


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nu finns Spore till Iphone med

http://img367.imageshack.us/my.php?image=41215554bk8.jpg

Tog fotot sj på min egen Iphone


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

hade själv för höga förväntlingar på spore med, det enda som är bra igentligen är creature crator och den första delen i spelet. annars suger det totalt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Blizzard skulle göra detta spel inom ett år.

Nej du överskattar ju inte Blizzard. <suck>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Silentzio:

Ne jag håller med... kopieringsskydden drabbar baskemej bara dem som faktiskt köper spelet.. de andra slipper får ju en suverän crackad version som funkar klockers.

Precis. :/

Medlem

stackars pirat kids


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Dumt att göra sådana skydd.

1.Piraterna crackar spelet.
2.Folk laddar ner det förhoppningsvis lika många som brukar ladda ner ett spel.
3. Skyddet gör ingen som helst nytta.
4. Folk som vanligtvis köper spel köper inte spelet pga skyddet som inte gör nytta.
5. Så EA använd de ni har innanför pannbenet, kommer ni verkligen tjäna så mycket pengar som ni vanligtvis gör på ett spel?

Gissar att skyddet inte får dem att tjäna mer pengar tvärt emot dom går i konkurs


signatur
Inaktiv

blir ju crackat endå lolz

Medlem

Fan va rätt... på dom bara.

Edit: Det *är* redan crackat. Den som vill kan tanka hem en fullt fungerande version utan tillstymmelse till muppigt kopieringsskydd.

Dom är så sluga dom därna spelmakarna...


signatur
Medlem

EA skjuter sig sälva i foten. Eftersom flästa skydd kringås kanska fort nuförtiden.

Så jag fattar inte kommenten stakars Pirat kids som någon la in. jag säger istället stackars dom som går och köper de. Och faktiskt så är spelet kanska sugit med denna tid som dom utveckla de så är de skam faktiskt...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ett spel på 3 Gb och 700 MB går helt enkelt inte.

Vad menar du med det? Skulle spelet vara bättre om det tog mer/mindre plats på datorn?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ni som säger att kopieringsskydd inte hjälper har fel! Dom är otroligt svåra att cracka men tack gode gud så är dom som crackar dubbelt så bättre. Bioshock skydded har och var gjort av en utav dom kända crackers som just nu arbetar/arbetade på clear sky Spelet suger och ja alla skydd kommer knäckas bara det finns någon som helst ära/respekt inom området. Vill spelföretag stoppa crackingen några veckor så punga ut pengar till dom få personerna som kan knäcka skiten i sömnen bara kontakt @hushmail..... Inte specielt svårt att få tag i precis.

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Varför gnäller alla om kopierings skydD? Okej för det dumma med att max 3 installationer men en Cd key som ska online verriferas ca 1 gång i månaden is the shit. Då kommer man undan många pirater skulle jag tro

Tror inte jag :S Läs så ser du att det fanns ute crackat och klart 2 dagar innan

Medlem

Spelet var ute innan release - crackat och klart. Så mycket gav det skyddet...

Istället drabbas de som köper spelet. :/

Medlem
Skrivet av Håkan:

Golvis: 900kr?!?!?! Är du go i boet eller?
Spelet är årets flopp.
Och varför blir "gamers" arga? Man installera spelet, spelar 1timme, avinstallera och försöker glömma att man någonsin spelat möget.

Kan inte riktigt hålla med dig där om att det skulle vara årets flopp. Spelet är sjukt roligt och jag har själv spenderat alldeles för många timmar redan och det kommer bli många till, vissa må tycka att spelet är skit men det finns många som tycker att spelet är riktigt bra. Så årets flopp .. nej tyvärr det finns andra spel som är sämre än Spore.


signatur

42

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av showerguy:

Ett spel på 3 Gb och 700 MB går helt enkelt inte.

Vad menar du med det? Skulle spelet vara bättre om det tog mer/mindre plats på datorn?

Ja det skulle det gjort. Men liksom spelet Spore skulle legat på typ 10 GB så vi kunde fått lite roligare och öppnare spelsystem.

Jag tycker inte att dom har gjort det. Spelet är inte öppet för 5 öre eftersom spelet är så litet.

Sätt in 7 GB till så blir jag nöjd.

Inaktiv

Oj... 1 på Amazon, typiskt. Ännu misslyckat move av EA

Skrivet av Martyzx:

Dumt att göra sådana skydd.

1.Piraterna crackar spelet.
2.Folk laddar ner det förhoppningsvis lika många som brukar ladda ner ett spel.
3. Skyddet gör ingen som helst nytta.
4. Folk som vanligtvis köper spel köper inte spelet pga skyddet som inte gör nytta.
5. Så EA använd de ni har innanför pannbenet, kommer ni verkligen tjäna så mycket pengar som ni vanligtvis gör på ett spel?

Gissar att skyddet inte får dem att tjäna mer pengar tvärt emot dom går i konkurs

Stämmer till viss del, men tror att många av de som laddar ner inte får igång spelet på grund ad CD-Key eller något.

Skrivet av slartibartfast:

Hur långt tid tar det innan amazon reagerar mot de oseriösa rescensionerna? De förlorar ju utan tvekan vinst p.g.a. detta, och de har troligtvis kontroll över sina egna system...

Huh? Oseriösa? Deras system fungerar fint, alla som köpt får väll skriva en recension och där hannar poängen. Spelet får den poäng det förtjänar!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av showerguy:

Ett spel på 3 Gb och 700 MB går helt enkelt inte.

Vad menar du med det? Skulle spelet vara bättre om det tog mer/mindre plats på datorn?

Ja det skulle det gjort. Men liksom spelet Spore skulle legat på typ 10 GB så vi kunde fått lite roligare och öppnare spelsystem.

Jag tycker inte att dom har gjort det. Spelet är inte öppet för 5 öre eftersom spelet är så litet.

Sätt in 7 GB till så blir jag nöjd.

Kul kille! Inte visste jag att spel som va större är öppnare än andra!

Size Doesnt Matter!

Medlem

Det ironiska är att det fanns typ på nätet innan det fans i butik

Medlem

När ska de fatta att DRM bara befrämjar piratkopiering? Palla DRM när det är ENKLARE att pirata spelet? Jag piratkopierar inte spel eftersom som jag tycker att om det är bra nog att spela är det bra nog att betala för... try before you buy är en annan femma.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Köpte spelet när det kom den 4:e, kunde inte börja logga in förrens på söndagen. Fått hänga på EAs forum för att få hjälp och det var bra många fler som hade samma problem.
http://forums.electronicarts.co.uk/spore-technical-support/33...

Medlem

Jag tycker att man skall köpa spel rent moraliskt, (det beror ju på, cod4 hade väl ingen dött ifall jag inte köpt det) men när EA kör in nära in på virus i burken som dessutom inte påverkar illegal kopiering på något vis, så tycker jag att man atingen bara skall cracka och lira eller så bojkottar man skiten totalt!!!

(tänkte lite är dem kankske så desperata att dem vill lura ut medelsvenes pengar, dem crackar väl inte och så?)

Medlem

Skit spel från en skit utgivare.. Spelar ingen roll vad för konstigheter dom lägger in, spelet kommer iaf crackas och laddas ner av pirater. Möjligt att dom säljer färre kopior nu än om dom hade struntat i kopieringsskyddet.

Medlem

En nätkompis i Kanada köpte Spore igår. Hon fick problem direkt och har inte kunnat spela spelet ännu pga skyddet. Så det första hon fick göra var att ringa kundsupport, något som man inte ska behöva göra för att spela sitt nya spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av showerguy:

Ett spel på 3 Gb och 700 MB går helt enkelt inte.

Vad menar du med det? Skulle spelet vara bättre om det tog mer/mindre plats på datorn?

Ja det skulle det gjort. Men liksom spelet Spore skulle legat på typ 10 GB så vi kunde fått lite roligare och öppnare spelsystem.

Jag tycker inte att dom har gjort det. Spelet är inte öppet för 5 öre eftersom spelet är så litet.

Sätt in 7 GB till så blir jag nöjd.

Är du helt dum i huvet eller?

Om ett spel är öppet eller bra har ingenting med storleken att göra, du kan ju inte bedöma dem efter Gigabyte.

Metal Gear Solid 4 ? Använder blue-ray ligger på way mer än 10 gigabyte , visst kan man göra mycket men spelet är knappast ett sandlåda spel.

Sen betyder inte öppet alltid bra, vad sägs som Call of Duty ett linjärt SP spel ändå lyckas otroligt eftersom det är intensivt och har intressanta skriptade scener.

Ditt argument håller inte , jag har förövrigt nyligen laddat ner Men of War beta på 500mb känns som den äger de flesta RTS och inte fan har det med storleken att göra.

Medlem
Skrivet av JoeyTK:

Helt rätt av EA! Det gäller att anpassa sig och försöka ligga steget före piraterna, och det är vi sjävla, användarna, som styr utvecklingen.

Ja det funka ju bra också, spelet va ute o crackat flera dagar innan jag fick tillgång till min predownloaded version som jag drog via EA Downloader... spelet förtjänar bara en etta med eller utan kopieringsskydd ändå

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Tjurigt, de måste ju göra någonting! Så jobbigt kan det väl inte vara med onlineautentiserring? Och tre datorer bör väl räcka. Herderliga personer tycker uppenbarligen att det är fel att ladda ner spel, så de borde väl stödja detta istället för att störa sig på det.

Jag har bytt moderkort tre gånger på ett halvår och har haft säkert 5 olika grafikkort i olika konstallationer. Så hade jag haft spore hade jag inte kunnat spela det längre utan att ringa till ea. Vi kanske inte är så många som är så nördiga och bygger om datorer så ofta men 3 gånger är på tok för lite.

Medlem

Plastbiten som håller fast min kylare på moderkortet pajade i dag det sa bara klick antar jag sen steg värmen i processorn till 123 grader innan datorn la av jag startade upp direkt efteråt och gjorde en bios och då stog värmen på 123 grader Så nu måste jag köpa ett nytt. Innan det hade jag ett som nån krets paja på och innan det vart det bara förgammalt och behövde ett nytt. Så man kan säga jag har haft otur och är inne på mitt tredje på ett o halvt år. Det senaste är ren skär otur att plastbiten går av så där är lite elakt. Men nåja till det jag menar Det är orealistiskt att kräva av spelare att man bara max får installera det 3 gånger på olika datorer.. VAD som helst kan ju hända ! och dom 3 gångerna går snabbt åt ! Fast Spore va inte så bra endå.

Medlem
Skrivet av EA FORUM:

Quote:
Originally Posted by davyuill View Post
(in the style of EA sports)

E...............A.................SPORE........... .....YOU CAN'T PLAY THE GAME!

123
Skriv svar