Vad är grejen med Modern Warfare 2?

Skribent
Vad är grejen med Modern Warfare 2?

Efter att jag plågat mig igenom flerspelarläget i det nya Modern Warfare 2 började jag spela enspelarläget. Efter någon timmas spelande började jag tröttna, och jag funderade, vad är grejen egentligen? Jag kan förstå att folk gillar multiplayer men vad är det som gör att folk ens spelar singleplayer-delen?

Värre dynamik och spelupplägg får man leta efter. Horder med spawnande fiender som aldrig slutar strömma fram ur alla möjliga hörn och kanter på spelkartan.. Skitsamma hur många du skjuter, det är din position som räknas. Så här har det sett ut i alla Call of Duty-spel. Grafiken är bättre än standard, men det mesta är verkligen uselt. Värst är det meningslösa skjutandet, vad spelar det för roll om jag skjuter 500 eller 10 fiender? Så länge jag aktiverar triggern så att fienden slutar spawna är allt frid och fröjd. Jag som trodde att strider och skjutandet var det viktiga i en förstapersonsskjutare.

Sen vill jag ha bättre ljudeffekter! Som det är nu låter vapen som förjävligt! Folket på Infinity Wards borde lära sig av Bad Company 2!

#blogg

Medlem
Vad är grejen med Modern Warfare 2?

Grejen är att spelmedia är så jävla kåta på att hitta ett spel som de kan hylla till döds, så att de skriker att det är bästa singleplayer upplevelsen någonsin, då det är precis som en action film från Hollywood! Så de väljer att bortse den dära egentliga uridiotiska spelupplägget och säger att "PANGA ÄR KUL" och därför ska vi tycka att panga horder av spawnande fiender är kul.

Man ser över (GRAVA) problemen och drar ihop med att "JUST FÖR DET ÄR SÅ KORT, BLIR DET ALDRIG REPETIVT" eller något och trycker i oss att vi gärna betalar 600:- för en 4h lång kampanj som är ett stort skämt, för det är ju trots allt MP vi vill spela... eller?

Medlem

Hype hype hype, det är verkligen en sak av ondo, bra PR är väl kul för företaget, men för kunderna? Njae... mw2 lämnade mycket att önska i Single Player.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

För att inte tala om de enorma plothålen kampanjen hade.

Spoilas, but still.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag själv har CoD 4 och WaW och har inte spelat klart något utav dem, då jag har haft dem båda i flera månader nu, och nästan bara spelat MP, därför jag köpte spelen, men WaW är roligare dock.

Men jag fattar inte heller hypen. Vapnen låter som leksaker, ärligt, jag vet hur leksakspistoler låter. Min lillebror har några sådana. Sedan så har IW fuckat upp alla vapen i spelet, inga vapen ser ut som dem ser ut i verkligheten ens.

Därför ska man spela riktiga FPS så som Kz2, R2, BF-spelen etc.
Dock borde IW lära sig ifrån DICE när det gäller ljud.
Ett spel, genre spelar roll, ska ha en bra handling, annars är det verkligen inget för mig.


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar