Se Fallout 3 i aktion

Ser ut att bli en hyfsad FPS men ett Fallout spel? Nja vet inte.
Jag orkar inte basha detta spelet längre i vilket fall som helst just nu. Jag fortsätter med det efter spelsläppet istället.


signatur
Medlem

Ser svin skoj ut! Grenade planting ftw!


signatur

Nämen!

Medlem

som dom flesta säger, det här påminner för mycket om oblivion, det känns inte speciellt utan mer som en slags expansion

Medlem

Blir säkert ett helt okej spel men fallout är det ju knappast. Vissa av sakerna de visade kunde inte göra annat än att få mig att dra djupa suckar. Exploderande bilar är bara sååååå tråkigt och jag förstår inte att vi fortfarande får se det i spel. Inventoriet verkade ju vara helt värdelöst att navigera och den gröna äckliga färgen på allt gör inte saken bättre... Dialogerna + röstskådespelarna var ju inte heller knappast övertygande, de dialoger man fick se var ju riktigt lama, var finns de klassiska dialogerna där man bokstavligen talat säger att man ska döda personen ( och sen blir tvingad att göra det också), nu var det ju för fan fallout kiddie version kändes det som. Och var är de bra röstskådespelarna som vi fick se i Fallout 1/2? Där hade de iaf riktiga skådisar även om de inte var så många jättekända så var där ändå en del halvkända med vettiga röster nu verkar det vara random folk från bethesda som ska försöka så gott de kan ( men tyvärr misslyckas totalt)
Powerfisten hade ju förvandlats till en jävla impact fist från tactics och persken verkade ju vara riktigt idiotiskt omgjorda ( någon annan som såg plus+ i stats perk på lvl 2?).

Dock så är jag hoppfull på grund av en sak, fallout har fruktansvärt många fans och därför kommer det med sannolikhet dyka upp moddar som ändrar spelet till mer fallout.

Medlem

Tyvärr inte särskilt imponerad. Älskade Stalker, och Oblivion var väl hyffsat. Men här ser det ut som dom tagit det sämsta av 2 världar och försökt göra något bra av det.
Kan ju ha fel, och vem vet.. det kanske är ett lysande spel, men jag tvivlar på att jag kommer köpa detta

Medlem

Jag har inte spelat de gamla fallout-spelen, men jag tycker att detta ser intressant ut! Får man fråga vad det är ni som klagar vill att detta spel ska vara?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Det finns bra saker här, såsom miljöerna, musiken och delar av grafiken. MEN, dialogerna förefaller skitlama med askorta svar (på basis av det man fick se här), ansiktsrörelserna ser ut som skit utan koppling till vad personen faktiskt säger och fighterna ser faktiskt...tråkiga ut.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Som shooter ser det verkligt mediokert ut. Som rollspel ... tja, medelmåttigt. Som Fallout en styggelse.

Vad ser folk som ser väldigt roligt ut i spelet? Jag känner på mig att det enda verkliga nöje jag kan få av det är att utforska världen, som bitvis verkar atmosfärisk. Synd bara att Bethesda fortfarande inte verkar ha en aning om hur en konsekvent atmosfär eller spelvärld ska skapas utan snarare slänger in alla "coola" idéer de kan komma på.

Medlem
Skrivet av Cane:

Och var är de bra röstskådespelarna som vi fick se i Fallout 1/2? Där hade de iaf riktiga skådisar även om de inte var så många jättekända så var där ändå en del halvkända med vettiga röster nu verkar det vara random folk från bethesda som ska försöka så gott de kan ( men tyvärr misslyckas totalt)

Ron Perlman, Liam Neeson och Malcolm McDowell gör några röster i Fallout 3. Är inte direkt random folk från bethesda

Tycker det ser grymt ut iaf

Medlem

Ge oss PC-gameplay istället. Ser bara fånigt ut när konsolnissen försöker sikta.

Medlem

Var det verkligen ingen annan än jag som störde sig på att man kan ÄTA saker för att bli smartare? Hade det inte varit lite mer logiskt om man läste en bok för att öka sina explosive skills? Annars kan jag nog hålla med om det mesta som peak_performance påpekade i tråden han länkade till.

Inaktiv

mmm.. ser riktigt fint ut .. Älskar att utforska en dystopi ^^

Tja, "Mentats" som pillren heter hör till Fallouts värld vare sig man gillar det eller ej. Frågan är om Bethesda förminskar bieffekterna av användandet ännu mer (de var små nog redan i originalen) för att kunna göra piller och sånt till det man tar ifall man helt enkelt inte kan fixa ett quest på ett "bra" sätt.

Medlem

Jag kommer iallafall ledsna på "action animationen" varje gång man använder VATS.
Dialogerna var ju riktigt fjantiga och karaktärsanimatonen var väl sisådaär. Jag gillade den rike herrens tower men förstod inte varför man har en cloaking device eller vad det var???

Medlem

Hej Oblivion utan träd!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Som shooter ser det verkligt mediokert ut. Som rollspel ... tja, medelmåttigt. Som Fallout en styggelse.

Vad ser folk som ser väldigt roligt ut i spelet? Jag känner på mig att det enda verkliga nöje jag kan få av det är att utforska världen, som bitvis verkar atmosfärisk. Synd bara att Bethesda fortfarande inte verkar ha en aning om hur en konsekvent atmosfär eller spelvärld ska skapas utan snarare slänger in alla "coola" idéer de kan komma på.

Bra sagt och helt korrekt också. Har faktist inte riktigt tänkt på det på det sättet men det du säger stämmer ju helt. Nån här som verkligen älskar spelet som kan förklara vad man ser fram emot?

Jh
Medlem

Väldigt mycket Oblivion över det. Men kan nog bli kul trots det.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Hej Oblivion utan träd!

Oblivion - träd + skjutvapen = Fallout 3?

Tycker också att det påminner lite alltför mycket om Oblivion men tycker samtidigt att det verkar ganska kul. Den som lever får se.

Inaktiv

Hmm verkar nice ska köpas.

Medlem

Såg tråkigt ut. Tyvärr...

Medlem

Spelvärlden var snygg och atmosfärisk.

Dialogerna var helt okej, vill dock ha text också(antar att det kommer subtitles till), brukar alltid läsa och skita i deras röster.

När jag väl skaffar spelet kommer jag antagligen bara använda VATS, det kommer kännas lite mer Fallout då. Hoppas bara man kan ställa in så att man slipper se de löjliga "matrix-filmerna" varje gång man skjuter..

Annars verkade det vara okej, bara det är lika roligt att ta sig igenom storyn som i Fallout 2 så är jag nöjd :D.

Medlem

Varför börjar utbrända bilar brinna när man skjuter på dom?

Inaktiv

Någon annan som tänker på t.ex. Rollercoaster Tycoon 2 --> Rollercoaster Tycoon 3? Övergången till 3d var inte så lyckat där.

Det här är lite i samma stil... fast hoppas att de lyckas behålla känslan från de andra spelen.

Medlem

Nu har jag sett tillräckligt att hålla med i klagokören lite. Det är verkligen Oblivionkänsla.

Jag vet att jag kommer köpa spelet och jag vet att jag kommer varva det(jag gillade Oblivion ), men en äkta uppföljare Fallout känns det inte som.

Störde mig med på bilarna btw


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

Karaktärerna var verkligen en besvikelse, trodde dom hade lärt sig att göra karaktärer sedan Oblivion, men dessa ser om möjligt ännu fulare ut. Spelkänslan är en sån sak som ligger i gråzon efter dessa filmer, det ser riktigt stelt ut. Men det kan ju trots allt vara roligt, så jag måste nog testa. Men avsaknaden av färgvalörer trollar bort perspektivet på ett otäckt sätt, så det ser platt ut.

Skrivet av HinduTimes:

Jag har inte spelat de gamla fallout-spelen, men jag tycker att detta ser intressant ut! Får man fråga vad det är ni som klagar vill att detta spel ska vara?

Eftersom du inte spelat de gamla spelen så är det svårt att förklara. Man måste ha spelat det då, tvivlar på att du skulle förstå tillräckligt om du spelade dem idag. Som sagt svårt att förklara. Så mycket kan jag säga att det handlar om känsla.

Skrivet av Rulparapel:

Var det verkligen ingen annan än jag som störde sig på att man kan ÄTA saker för att bli smartare? Hade det inte varit lite mer logiskt om man läste en bok för att öka sina explosive skills? Annars kan jag nog hålla med om det mesta som peak_performance påpekade i tråden han länkade till.

Nej, det förekom även i de gamla spelen. Allt ifrån droger till speciella växter, udda drycker etc.


signatur
Medlem

Det blir definitivt ett köp


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Kanske inte det snyggaste, kanske inte det man hade hoppats på från 1an och 2an men ändå jag är lite imponerad och jag tycker det är skapligt snygg och jag tänker lätt ge detta spelet en enorm chans. efter dessa trailers har jag förbokat en kopia.

Medlem

Uusch.. alldeles för likt Oblivion för min smak. Fallout > Oblivion.

Medlem

Det här är ett spel som verkligen hade mått bra av euphoria-motorn, fysiken är ju helt åt helvete!

Vad man än skjuter folk med så verkar det ju blåsa av en kroppsdel och skicka allt flygandes i piruetter 10m bakåt.

Cirque de Soleil hade varit imponerade.

Skriv svar