Köp syndfritt Guitar Hero

Medlem
Skrivet av Snigelapa:

Dvorak, förvänta dig aldrig att någon är "neutral" i någon fråga på internet eller över huvud taget. Inte ens hans gudomlighet Buddha eller den där jesus karaktären kan vara "neutrala".

Jag förväntade mig inte att någon användare eller medlem på FZ skulle vara neutral. Men jag hade hoppats på att få ovinklade och politiskt/religöst neutrala nyheter som t ex många tidningar kör med. Iaf hoppades jag att det skulle vara mer religöst neutralt änsåhär. Men antagligen misstog jag mig på FZ, mitt fel helt enkelt. Får börja ta fler nyheter med några nypor salt här på FZ isånafall.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Tycker att det här är ett lågvattenmärke från FZas sida, kollade in deras hemsida och förstår inte var ifrån ni får att det är ett "syndfritt" Guitar Hero? Jag ser det mer som att kristna kanske vill spela kristna låtar, inte för att de ogillar de som Guitar Hero redan har. Det är som att säga att technomusiker ser ner och hatar rockmusik när det släpps ett technomusikspel som liknar Guitar Hero t ex.

Hela nyheten känns fylld med förnedringar och fördomar mot kristendom (Sankte Per-säkra? Guitar Hero och Rock Band är synd, hädelse och andra otrevligheter?). Tragiskt FZ, jag som trodde att ni inte tog ställning i religösa frågor.

Men det är klart, kollade eran Information nu och där står inget om politisk eller religös neutralitet så jag får väl bara ta det hela med en skopa salt.

Att många andra här i tråden har så många fördomar och ett sånt hat mot religion förvånar mig däremot inte, sånt hör man ganska ofta så fort religion tas upp.

Word.

Medlem

Haha känns som tidigt aprilskämt

Och ni som klagar på religion, ja ni är verkligen pålästa och kommer med kritiska analyser kring varför religion tolkas som den gör och används av VISSA individer i fel syfte etc... sluta dra alla över en kant

Medlem

Jäävlar vad folk är jätteanti kristendomen.. o_Ô

Hela spelidén känns ganska krystat dock, jao.. Men det finns en endel cpbra kristen musik, typ Underoath och As I Lay Dying, sen har vi juh gamla godingar som Petra, P.O.D etc, finns säkert fler band som är mer eller mindre kristna.. Sångaren i Creed är juh kristen och i endel av deras texter märks det.

Det här spelet lär inte vara någon höjdare dock! ;o

edit: Ooh, kom på nu vad det kristna death metal bandet hette också, Mortification ^^

inte så jävla bra iof.. men.. ändå..

http://www.youtube.com/watch?v=wS_zELUsVkw&feature=related

Medlem

Ja jag hade då ingen aning om att det fanns både religösa super proffs samt idioter som inte vet någonting... på denna spel oas..!

Inte så konstigt att det finns krig era hycklare!

Nä fram för spel nyheter nu och lägg ner den här smörjan till debatt!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Aj! du särskriver så jag får ont i ögonen!!!!

Medlem

Jag har under de senaste åren stört mig allt mer och mer allt som har med religion att göra. Jag säger inte att jag har något emot personerna som utövar religion utan det är själva fenomenet med religioner som jag stör mig på. Bara tanken på att det idag finns folk som viger sina liv åt att troget följa religiösa texter som skrevs för flera tusen år sedan är för mig obegripligt. Har vi inte kommit längre? Jag blir så trött när man läser om kristna skolor som inte lär barnen om evolution, om att knapparna vid övergångställena ska peka mot Gud, när folk mördar andra (och sig själva) i religiösa syften, när man ser folk sitta och be (har böner någonsin hjälpt? Nej.), när man hör religiösa människor prata om allt som är syndigt (sex, homosexualitet, abort m.m.).

Och just synd är något som religionerna alltid varit flitiga med att använda. Det har ju genom tiderna varit syndigt att onanera, lyssna på rock n' roll, läsa böcker (förutom religiösa skrifter då), ha sex före äktenskap, att skilja sig, vara anhängare av en annan religion, visa vissa kroppsdelar, ja listan kan göras lång. Synd, synd, synd, synd. "Gör inte si för då hamnar du i helvetet" är lika med "Gör som jag säger" är lika med Makt. Religioner har alltid varit ett maktmedel för att styra folk. Men idag, 2008, tycker man att folk borde vaknat upp och luktat på kaffet.

PS Jag tycker lika illa om alla religioner så tro inte att det bara är kristendomen jag dillar om i texten ovan.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

undrar hur länge muslimerna får vänta på deras guitar hero ripoff... ;=)

Medlem

http://www.conservapedia.com/Main_Page

"The -TRUSTWORTHY- encyclopedia"

Jag är en av dem som har lätt för att hata religion. Så mycket som förbjuds, så mycket som går emot sättet en mänsklig varelse egentligen ska bete sig på.
Vetenskapen går bakåt och får lämna plats åt bekväma, religiösa förklaringar som snabbt ger svar.

Omskärelser, negativ syn på preventinmedel (ökar HIV-spridningen).. KRIG. Vad mer?

Det går inte att förklara det hat jag ibland känner för religioner, dock tycker jag fortfarande att folk får tro vad dem vill. Själv håller jag mig till fysikens lagar och big bang, som egentligen kan ses som en religion det med. Dock mer fri och logisk, framåtsträvande.. eller något. Andra religiösa tänker säkert likadant, fast med sin religion som det rätta då, undra om dom känner samma hat mot vetenskapen.

Abortfrågan i USA är till exempel självklar för mig, men det är den även för nej-sidan med sitt religiösa tjat. Jag känner lätt att dem är dumma i huvudet medan dem tycker samma sak om oss på ja-sidan.

Alla människor tänker olika och det finns inte en enda rätt väg för oss alla, verkar det som... Folk får tro på sin religon om dem vill, jag tycker bara att det är så synd...

VARFÖR SKA DET VARA SÅ SVÅRT?

Sorry jag ville bara skriva av mig!

Edit: DonGrif, jag instämmer helt. Även fast jag vet att andra tycker att mitt tankesätt är lika sjukt som jag tycker att deras är så kommer jag även i framtiden att tycka att det är just... sjukt..

Edit 2:

Buddhismen! DÄR har vi en religion som gärna får övertyga världen. Mer om tankesätt och välbefinnande än gudtrams, krig och bakåttänkande

Inaktiv

Bra skrivet DonGrif!

ang. böner. Det finns inget mer komiskt att dom gjorde en faktist vetenskaplig undersökning om böner för sjuka fungerade och det visade sig att.... -konst paus- .... exakt, det funkar inte!

Inaktiv

Religion rules! Ett garanterat köp!

Ni behöver inte oroa er, Gud älskar alla i den här tråden trots era kommentarer.

Medlem

Hoppas ingen köper liret. Bannlys!

Medlem
Skrivet av Heat:

Dock så tar jag all avstånd från Kristendom och Islam som är dom två mest dumma religionerna någonsin. Tacka vet man buddhismen, det är ett gäng sköna snubbar..

Menar hur många dödsoffer har inte kristendomen och Islam stått för genom världshistorien..

Typ exakt som jag tycker då, historien har visat vad religion och makt kan göra i fel händer, och hade man tagit bort religionen ur ekvationen hade det förmodligen inte slutat lika illa som det nu gjort.

Angående buddhism så är det den enda religionen jag ens övervägt, avslappnad religion utan en massa tvång men som ändå skapar frid i sinnet, fast å andra sidan finns det förmodligen en massa grenar som är ganska utflippade där också, men om man ser till majoriteten så verkar den vettig...

Medlem
Skrivet av dosman:

Religion rules! Ett garanterat köp!

Ni behöver inte oroa er, Gud älskar alla i den här tråden trots era kommentarer.

Hota med helvetet... och tittar man på världen så:
1. Är hans fanclub ganska vridna och hittar på det det de själva gillar
2. Han är minst sagt inkompetent
3. Han är icke interventionist

HAHAHA Vilket skämt!! xD


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Inaktiv

Åh fyfan vad jag avskyr religion. Sån här skit här ej hemma i vår värld. Religion är en gammal kvarleva från medeltiden då folk ej visste bättre.

Religion är människans värsta fiende.

Inaktiv

Hahahahaha, fy fan vad ÄG!

Medlem

Skulle vara tufft med ett lite mörkare Guitar Hero som svar på detta. Med Band som Marilyn Manson, WASP, Slayer, Craddle of Filth m.m. Det spelet skulle jag köpa direkt iaf.

Tycker det är lite för snäll musik i dagens versioner. Fast det är väl vad den stora massan vill ha.

Medlem
Skrivet av Heat:

Aj! du särskriver så jag får ont i ögonen!!!!

Jaha ja! Så nu ska det hackas på ytterligare en sak...Det är då F-N att det ska bara malas på med allting jämt... Trött blir man!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Redaktör
Skrivet av Dvorak:

Tycker att det här är ett lågvattenmärke från FZas sida, kollade in deras hemsida och förstår inte var ifrån ni får att det är ett "syndfritt" Guitar Hero? [...]

Nyheten är menad att vara en drift med rabiat kristna i USA, eller snarare vår bild av dem. Den handlar inte om att ta ställning mot kristendomen.

De gör en karbonkopia av ett av de senare årens största populärkulturella fenomen. Vinkeln - kristna sånger som sprider kristna värderingar - tigger om att ställas mot bilden av (hård)rock som farlig, djävulens verktyg.

Jag beklagar om du tog illa vid dig. Men om du försöker se det ur en skribents perspektiv tror jag nog du inser att de verkligen bäddar för nyheter i denna stil. Det vore yrkesfel att inte slå in denna smash.


signatur
Medlem

Tänk att folk kan vara så skrockfulla i dessa "upplysta" tider.

Hmm, ska vi tro på vetenskapen eller på magiska tingestar bland molnen? Knepigt det där...

Inte för att jag har något problem med det egentligen - folk får tro på Allah eller Jesus eller Påskharen om dom vill - men det är fascinerande.


signatur
Inaktiv

Min kompis mamma är präst, han har bara rock t-shiorts på sig, black sabbath osv.

Men jag skulle vilja vara med i Ku klux klan, dom är ju kristna och det verkar ju vara helt OK att döda svarta och skrika white power under deras "cover" - jesus saves -

Måste vart VÄLDIGT lätt att lura in ÖVER 3 miljoner medlemmar i en över-religiös grupp som hatar allt och alla. I en film så sade dom:

We hate the Jews,
we hate the blacks,
and we dont have to have a reason to hate them
...
osv

Yeah! Kristendom ftw! It makes ye smart, man!


signatur

a"C"RED -

Medlem

Det är intressant att se spridningen på läsarkommentarerna. Som vanligt förvånas jag över att FZ, som ofta håller ok till ganska hög kvalitet på artiklarna, har så stor andel omogna (inte alltid beroende på låg ålder) och hetsiga läsare.

Vi får se mindre än 15 sakliga, argumenterade och hänsynsfulla inlägg av totalt över 80 stycken. I majoriteten inlägg får vi istället se intolerans, okunnighet och till och med något som kan vara hat, men som mest troligt bara är hårda ord från någon som har svårt att uttrycka sig ordentligt.

En eloge till FZ Crew som ändå alltid kliver in och förklarar/försvarar texter samt försöker hålla nivån på debatten uppe.

Tompa: "Det vore yrkesfel att inte slå in denna smash." - Förvisso, men jag tycker nog att du hårddrog det hela lite och hade kunnat formulera dig annorlunda och ändå fått folk att le åt "nyheten".

Inaktiv
Skrivet av DonGrif:

Jag har under de senaste åren stört mig allt mer och mer allt som har med religion att göra. Jag säger inte att jag har något emot personerna som utövar religion utan det är själva fenomenet med religioner som jag stör mig på. Bara tanken på att det idag finns folk som viger sina liv åt att troget följa religiösa texter som skrevs för flera tusen år sedan är för mig obegripligt. Har vi inte kommit längre? Jag blir så trött när man läser om kristna skolor som inte lär barnen om evolution, om att knapparna vid övergångställena ska peka mot Gud, när folk mördar andra (och sig själva) i religiösa syften, när man ser folk sitta och be (har böner någonsin hjälpt? Nej.), när man hör religiösa människor prata om allt som är syndigt (sex, homosexualitet, abort m.m.).

Och just synd är något som religionerna alltid varit flitiga med att använda. Det har ju genom tiderna varit syndigt att onanera, lyssna på rock n' roll, läsa böcker (förutom religiösa skrifter då), ha sex före äktenskap, att skilja sig, vara anhängare av en annan religion, visa vissa kroppsdelar, ja listan kan göras lång. Synd, synd, synd, synd. "Gör inte si för då hamnar du i helvetet" är lika med "Gör som jag säger" är lika med Makt. Religioner har alltid varit ett maktmedel för att styra folk. Men idag, 2008, tycker man att folk borde vaknat upp och luktat på kaffet.

PS Jag tycker lika illa om alla religioner så tro inte att det bara är kristendomen jag dillar om i texten ovan.

Något måste göras mot det du länkade. Vet ett par som kommer leka med hammare i stan nu!

Inlägg redigerat av @Tompa, påhopp borttagna: håll nivån högre än att idiotförklara en eller ett par miljarder människor.


signatur

a"C"RED -

Redaktör
Skrivet av Limber:

jag tycker nog att du hårddrog det hela lite och hade kunnat formulera dig annorlunda och ändå fått folk att le åt "nyheten".

Visst kunde jag ha uttryckt det annorlunda. Men då hade någon annan tyckt att det kunde ha gjorts bättre. Man kan aldrig vara alla till lags.


signatur
Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kustartilleriet:
Skrivet av Mikaelh:

Jag tror knappast att kristna går runt och hatar okristna.

"Atheists are America's least trusted group, according to a national survey conducted by University sociology researchers."

Källa : [http://www.mndaily.com/articles/2006/03/24/67686]

Såå... Jo, det gör de nog.

Ser inga paralleller alls till hat, där.

Hat är när folk skriver saker som dessa: (citat från denna tråd)
*"These fucking religious nuts never stop at ruining everything"
*"fyfaaaaaaaaaaaan vad jag hatar religion, jävla efterblivna dumhuvuden, ni om några kommer att sabba hela världen"
*"haha fyfan att denna kristna hysteri inte dött ut snart. religion borde dö ut snart.."
*"Vart är världen på väg"
*"Åt helvete med allt som har med religion att göra, man bannlysa religion ty det orsakar mest dödsfall av allt i världen. BLÄ."
*"Så otroligt fjantigt!"
etc etc...

Precis, dom -hatar- inte okristna.. Men är nästan värre att dom tror mindre om mig än en annan som är kristen.. Iaf jag får känslan av att jag är mindre värd än en kristen när man pratar med vissa ibland "stackars barn" ,, typ

Visst är det härligt med kristna människor som predikar budskap om kärlek och förlåtelse samtidigt som de behandlar ateister så här:
http://www.youtube.com/watch?v=WlJdFf3hV7I

Religion är ett virus som måste utrotas.

Medlem

Hehe, sickna stollar det finns. Richard Dawkins dokumentärer är för övrigt sketbra.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dvorak:

[...]

Nyheten är menad att vara en drift med rabiat kristna i USA, eller snarare vår bild av dem. Den handlar inte om att ta ställning mot kristendomen.

De gör en karbonkopia av ett av de senare årens största populärkulturella fenomen. Vinkeln - kristna sånger som sprider kristna värderingar - tigger om att ställas mot bilden av (hård)rock som farlig, djävulens verktyg.

Jag beklagar om du tog illa vid dig. Men om du försöker se det ur en skribents perspektiv tror jag nog du inser att de verkligen bäddar för nyheter i denna stil. Det vore yrkesfel att inte slå in denna smash.

Jag tog inte illa vid, blev bara väldigt förvånad att ni ville ta den ställningen och dra alla kristna över en kamm på det sättet. Men det skapar iaf en humoristisk nyhet, en "diskussion" i kommentarerna och antagligen fler pageviews men till kostnaden av ett ännu större hat mot kristna (och religion)?

Men som jag sa innan, hade hoppats att FZ skulle vara lite mer neutralt än det här, fast ni inte har skrivit något om neutralitet i eran Information så det var väl bara något som jag hade hoppats på.

Frågan är om kommentarerna hade varit annorlunda om ni hade skrivit det som ett neutralt inlägg så kanske det hade varit mindre antal hatinlägg, men det är omöjligt att säga. Så det kanske inte spelar någon roll, men jag föredrar att få mina nyheter och artiklar ovinklade så att jag själv kan få en tanke om nyheten.

Och tack till att ni försvarar era åsikter FZ, det är något enormt positivt att ni ställer er bakom det ni skriver och inte flyr bort. Också ett tack till de (få) som håller en normal diskussion i tråden, ni är ett föredöme (t ex inlägget här under).

Medlem

Är personligen agnostiker och har haft många intressanta diskussioner med en av mina närmsta vänner som är kristen och även om jag fördömer mycket av det som sker/har skett i religionernas namn så menar jag att det inte är *religionens* fel i sig utan snarare att det handlar om att vissa troende väljer bort sitt kritiska tänkande och blir fanatiker (självmordsbombande muslimer, KKK-anhängare, you name it) och på så sätt "förstör" religionen.

Tycker det är beundransvärt att kunna tro på något som man inte kan förklara utan bara känner och jag tror också att världen ibland hade varit en bättre plats om många hade tagit till sig de budskap som religionerna förmedlar (kärlek, ödmjukhet, vänkap osv.) istället för att lyssna till vad som under de senaste 1000 åren har blivit en sorts "pissing-contest" om vems religion som har "rätt" eller är bäst...

Den moralhysteri som kommit med många religioner tror jag mest är trams; om det finns en gud så är jag övertygad om att han älskar mig lika mycket om jag dricker, har sex till höger och vänster, jobbar på söndagar och har andra gudar bredvid honom (eller henne om det nu skulle vara så). Jag älskar att driva med religioner (bland många andra saker) men när det väl kommer till kritan tycker jag inte att det är någonting som jag på allvar vill peka finger mot och håna, för då är jag inte bättre än någon av de tidigare nämnda fanatikerna.

De har många intressanta tankar om sånt här i filmen Dogma (av K. Smith), se den om ni mot förmodan inte har gjort det;)
Och för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras, peace out


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

MFC
Medlem

Religion är inget annat än ett verktyg för att styra människor mot ett gemensamt mål, en attityd, inställning kalla det vad du vill men Religion är ett maktmedel. Det är ett ramverk vilket stater / diktaturer / m.fl kan använda för att hålla människor i en och samma balja och se till att de inte avviker. Religion är ett påfund som i sina bästa stunder är ett nödvändigt ont för folk som saknar hopp men är och förbli ett mänskligt "hittepo" för att styra och ställa.

Hos "oss" har väl religionen spelat ut sin roll. Finns väl ingen som kan påstå att religionen påverkar vårt dagliga liv om vi inte tillåter det men värre är det i andra delar av världen (ex: Iran m.fl) där allt styrs med "guds vilja".

Jag har sett vad religion gör hos en del och jag kan bara beteckna det som masshypnos som borde förbjudas men det kommer ju inte att hända så varför bry sig. Du gör ditt.. jag gör mitt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar