Valve tvingas ta betalt för TF2-uppdateringar

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Men burnout patchen då? Patch är en uppdatering väl? Jag tycker att spelen jag spelar på live uppdateras titt som tät. Och vad det kostar? jo, inget. Tycker det luktar bajs ochså. Bajssnack.:down:

Lite skillnad på buggfixar och ett kartpaket + nya vapen + nya achivements i närmare stil av en expansion.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av GREY_task:

Men burnout patchen då? Patch är en uppdatering väl? Jag tycker att spelen jag spelar på live uppdateras titt som tät. Och vad det kostar? jo, inget. Tycker det luktar bajs ochså. Bajssnack.:down:

Lite skillnad på buggfixar och ett kartpaket + nya vapen + nya achivements i närmare stil av en expansion.

Så du anser att 2 nya bilar, ett par skins, 70 nya online challenges, och 3 nya spellägen PLUS buggfixar och en komplett omdesign av rankad racing är "Buggfixar" ?

Check, då vet vi...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Om vi säger så här, jag litar mer på Valve än på MS. Om man läser intervjun så framgår det att gratis uppdateringar lockar fler kunder då försäljningen av TF2 går upp 20% vid varje större uppdatering (något som är relativt tydligt på Steams försäljningslista).

Citat:

Each time we do an update there’s a 20 percent uptake in Team Fortress 2 sales, so that tells us pretty clearly that we’re doing the right thing.

Citat:

On the consoles, they want us to charge money for them, because that’s in their model, and our model is very much more to grow the community by giving out free updates. That’s harder for us.

Varför kräva betalning på konsolverionen när det funkar så bra med gratis uppdateringar på PC?

Medlem
Skrivet av GREY_task:
Skrivet av radiuz:

Jag förstår inte hur man änns kan spela TF2 med handk, finns ju ingen ordentlig AIM alls!

Beror på hur länge du spelat konsol ^^ för mig går det utmärkt.

Har spelat konsol hela livet, men antar att du inte förstod vad jag menade. TF2 ska spelas på en PC!

Medlem

Du ska ha en internet uppkoppling du ska betala för *guld* medlemskap och du ska betala för uppdateringar du ska betala för det ena o andra, det kommer leda till konsolernas död.

Medlem

Bara inse, konsoll suger och kommer alltid att suga.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Bara inse, konsoll suger och kommer alltid att suga.

Du borde avregistrera dig från forumet.
Det är så sjukt att människor som du bara sprider dålig stämning. Och ovan på det verkar gilla det.

Medlem

varför skulle dem behöva bli tvingade till att ta betalt för sina uppdateringar.
Ingen av uppdateringarna till Burnout Paradise har kostat något ju.

Inaktiv

Har en ps3a kopplad till samma monitor som datorn, den viker just nu protein för att bota sjukdommar finns inget att göra på konsol just nu klarat ut gta4, mgs4 och lirat äckligt mycket badcompany.

Steam är en riktigt bra! Kanske inte för p4orna med fx5200 heh.!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av FL3JM:

Bara inse, konsoll suger och kommer alltid att suga.

Du borde avregistrera dig från forumet.
Det är så sjukt att människor som du bara sprider dålig stämning. Och ovan på det verkar gilla det.

Håller delvis med. Dock av min erfarenhet. (iaf på xbox) Så är online-spel inte konsolens starkaste sida. Där föredrar jag fortfarande pc.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tråkigt för dom 20 personer som lirar aktivt TF2 på konsol.

Dagens kommentar.

Inaktiv

Orkar inte citera, men släppe dom ett bantat steam som endast har med spel att göra äre grönt. jag spelar inte ens spelen jag har på steam för att steam är så pissigt.

Det som behövs är en kompis lista med online/offline och vilket spel dom spelar. Inga grafiska tjohejs eller visningsbilder. Sen att det är bättre än Xfire är väll inga tvivel då xfire har et sånt jävigt skin, spyr på det. Tacka gör vi den som har gjort cleant skinnet till det ^^.

Steam var bra när det inte hade lika mkt p12 funktioner.


signatur

a"C"RED -

Medlem

då blir det inge mer spelande av tf2 på 360 för mig.

Medlem
Skrivet av darknshy:

Orkar inte citera, men släppe dom ett bantat steam som endast har med spel att göra äre grönt. jag spelar inte ens spelen jag har på steam för att steam är så pissigt.

Det som behövs är en kompis lista med online/offline och vilket spel dom spelar. Inga grafiska tjohejs eller visningsbilder. Sen att det är bättre än Xfire är väll inga tvivel då xfire har et sånt jävigt skin, spyr på det. Tacka gör vi den som har gjort cleant skinnet till det ^^.

Steam var bra när det inte hade lika mkt p12 funktioner.

Det blir vad man gör det till.

Medlem
Skrivet av darknshy:

Orkar inte citera, men släppe dom ett bantat steam som endast har med spel att göra äre grönt. jag spelar inte ens spelen jag har på steam för att steam är så pissigt.

Det som behövs är en kompis lista med online/offline och vilket spel dom spelar. Inga grafiska tjohejs eller visningsbilder. Sen att det är bättre än Xfire är väll inga tvivel då xfire har et sånt jävigt skin, spyr på det. Tacka gör vi den som har gjort cleant skinnet till det ^^.

Steam var bra när det inte hade lika mkt p12 funktioner.

Du får gärna vidareutveckla då jag inte vet vad p12 funktioner är för nåt. Du kan starta Steam med din spelsamling som första-sida och skita i allt annat. Du har din kompislista med online/offline och vilka spel som spelas, så vad är problemet? Är det de grafiska notiserna som kan komma upp om nån kompis loggar in (likt msn)? Det kan du enkelt stänga av via inställningarna.
Du har ett stilrent interfejs (själv använder jag Flat - Obsidian som skin). Som nån nämnde tidigare så blir det vad man gör det till.

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Tassel:

Låter ju lite udda detta. Har inte behövt betala för en ändå patch ever på ps3. Så varför skulle just Valves spel kräva betalning för det. Det lär knappast ha med storlek att göra då det finns ett gäng spel som haft skapligt stora patcher och tillägg.
Luktar fisk lång väg detta.
Tror snarare att det är Valve som vill få lite extra stålars för sitt jobb. Ger inte ett öre för Gabe Nevell och hans bs som har spottar ur sig.
Bra spel kan dom göra inget snack om det men den karln ska bara hålla sin trut stängd för varje gång han öppnar den blir det bara fel.....

Skulle valve ljuga så skulle MS' PR-avdelning kontaktat vg247 med en rättelse. Och som andra påpekat tidigare i tråden så har andra spelföretag blivit tvingade att ta betalt för sina patchar också.

Tror inte MS´PR-avdelning kontaktar någon när det gäller Sonys produkter.
Läs mitt inlägg igen, jag nämner inte 360 utan bara PS3, och där har en patch aldrig kostat en spänn. Så därför anser jag detta vara skitsnack från Valve.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Behövdes ju så jävla många buggfixar på Pong och Pacman :$ Det var bättre förr! *ironi på hela inlägget*

Medlem
123
Skriv svar