Ny Playstation 3-modell i oktober

Robot
Medlem
Ny Playstation 3-modell i oktober

Nu när de släpper en dyrare modell så borde de ha tryckt in bakåtkompabilitet med PS2-spel, istället för en större hårddisk som man lätt kan byta själv :\

Medlem

Efter att ha haft en PS3:a i några veckor nu så fyller man snabbt den 40 GB som följer med, dock så är en 250 GB beställd, får se när de kommer.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Nu när de släpper en dyrare modell så borde de ha tryckt in bakåtkompabilitet med PS2-spel, istället för en större hårddisk som man lätt kan byta själv :\

Indeed


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Denna gång även utan stöd för Ps1 & Ps2 -_-

Inaktiv

min ps2a har stöd för ps2 och ps1........

ps2 > ps3


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

fatta inte varför dem släpper dessa nya sku:er hela tiden när man kan bara trycka in en ny hdd själv på hur många GB man vill själv.

men jag antar många inte vet om detta och därför går och köper detta paket.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Hur pass svårt är det att byta till en större disk ? Vet att man kan lämna in den och få det gjort, men vill gärna göra det själv :).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av b0ne:

Hur pass svårt är det att byta till en större disk ? Vet att man kan lämna in den och få det gjort, men vill gärna göra det själv :).

Super enkelt att byta disk, sitter en 320GB i min nu + en 250GB extern.

How to byta disk by yourself


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Undrar när de kommer med den nya mindre tekniken, 45nm? Var ju länge sedan man hörde att de fått till den Cell-processorn.

Medlem

Typsikt, jag som precis beställt en 80-giggare. Men å andra sidan har jag nog inte tänkt att ha så mycket på den disken, det mesta kommer jag nog att spara på min externa hårddisk.

Tack för tipset @swe.-SiOUX-.swe, bra att veta ifall det blir aktuellt att byta.


signatur

.slanger

Medlem

Ni missa något stort, att man får med en värdecheck på 70 EURO, som ni kan spendera på Playstation Store, följer bara med PS3 160GB versionen.

källa; http://www.videogaming247.com/2008/08/20/gc08-live-blogging-t...

Mer bakåtkompabilitet till folket!

Tycker det är snålt av Sony att inte slänga in det. Europa som var deras "viktigaste marknad" och allt.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av b0ne:

Hur pass svårt är det att byta till en större disk ? Vet att man kan lämna in den och få det gjort, men vill gärna göra det själv :).

Super enkelt att byta disk, sitter en 320GB i min nu + en 250GB extern.

How to byta disk by yourself

Åh, trodde man var tvungen att bygla på ett visst sätt osv för att PS3an skulle känna igen den. Men det är ju för bövelen bara att byta!:) Tack för det!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Klarar mig fint med 40Gb, jag streamar ju allt ändå från min HP media smart server.

Medlem

Mjölka Mjölka Mjölka nödvändigt att släppa en ny konsolverasion varje månad med större hårdisk. Köp en egen hårdisk bara är ju enklare och billigare.

Medlem

Jag ska iaf ha en 80gb, men mest för att den iaf ligger runt hörnet.


signatur

Videomupp

Medlem

Det är bara att köpa 60gb versionen så har ni stöd för PS1 och PS2 spel.

Tycker att dom borde göra en PS3 slim istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Det är bara att köpa 60gb versionen så har ni stöd för PS1 och PS2 spel.

Tycker att dom borde göra en PS3 slim istället.

Tro mig de håller på att fixa PS3 slim, sånt tar dit vettu. Om några år lär den komma.

Medlem
Skrivet av Deputy_1:

Klarar mig fint med 40Gb, jag streamar ju allt ändå från min HP media smart server.

Samma här.. Kör bara vanlig uttdelning i Vista.. funkar hur bra som helst ca 1.5 Tb till förfogande..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Den stora poängen med större disk internt är inte för att lagra media på den utan att ha plats för dlc, demos och spelinstallationer.
(Och det är nog smidigast att faktiskt sätta i en större disk själv, min 60Gb fick en liten 250Gb disk och den räcker tillsvidare.)

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Den stora poängen med större disk internt är inte för att lagra media på den utan att ha plats för dlc, demos och spelinstallationer.
(Och det är nog smidigast att faktiskt sätta i en större disk själv, min 60Gb fick en liten 250Gb disk och den räcker tillsvidare.)

Håller med, men jag känner att demos är inget jag spelar om & om igen, så dom varar aldrig länge på HD´n. Men man vet ju aldrig vad Sony har runt hörnet var det gäller saker att ladda ned, men det tar jag då

Medlem

sj är jag jätte nöjd med mitt 40gb, synd bara att man inte kan spela ps2 spel på det

ska dock uppdatera till 320gb 7200Rpm sen


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Sitter själv på 60GB versionen och har utnyttjat ca: 20GB, har haft den i 1 år nu och har svårt att tänka mig att jag behöver så mycket mer utrymme, men man vet aldrig snart kommer man ju ladda ner Burnout Paradise så jag kommer väl behöva byta HDD inom 1 år antar jag.

Medlem

Fyller man disken med 1080pfilmer så tar utrymmet 60gb slut ganska fort, tror jag Extern hdd ftw

Medlem

ja tror ja läste i Gamereactor att Ps3 skulle få en hårddisk på 80 gig. antar att de är helt fel??


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av rolle90:

sj är jag jätte nöjd med mitt 40gb, synd bara att man inte kan spela ps2 spel på det

ska dock uppdatera till 320gb 7200Rpm sen

Kan man inte spela ps2 spel till ps3:an ?!?
(fan ja kan ju ingenting :/ )


signatur

Rawr

Inaktiv

Synd att dem inte kunde göra så att ps2 spel funkade på ps3an dem borde tänka till lite


signatur

Promise me, promise me you must belive, and belive in it - myself

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Nu när de släpper en dyrare modell så borde de ha tryckt in bakåtkompabilitet med PS2-spel, istället för en större hårddisk som man lätt kan byta själv :\

Då skulle de inte få några fler ps2or sålda, de är allt giriga vet du


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar