Problem med Nec ND-3500AG

Inaktiv
Problem med Nec ND-3500AG

Halloj allesammans, nu är det så här att min nec DVD-Brännare verkar lite konstig?, när jag ska bränna DVD-skivor så blir det error direkt innan den ens hunnit o läsa, man trycker på bränn så blir det error direkt.. har testat me Sony och Fuji skivor, händer samma sak,, men när man skall bränna med vanliga CD-skivor så funkar det klockrent,, vad tror ni det kan vara för fel? Och när man sätter in en DVD-skiva så står det CD-enhet istället för DVD-RW-Enhet som det står innan man stoppar in DVD-skiva... men men detta verkar knepigt.

Använder detta moderkort och dvd-brännare:

Nec ND-3500AG
Asus p5b-e Plus

Tackar på Förhand

Inaktiv

Tänkte på en sak det står när ja högerklickar på dvd-brännarn så står det så här : "Namnet på brännaren" ScSi CdRom Device

Tänkte på att vad är ScSi?? ja menar Jag har ju IDE brännare?

Medlem

Uppdatera firmwaren till den senaste på brännaren så löser sig problemen.

Inaktiv

Okej tack så mycket skall försöka me detta

Inaktiv

Okej nu tänkte jag fråga lite innan jag grejjar här det står så här :

Pls note following instructions for update procedure:

Connect drive to secondary IDE channel as Master

Disconnect all slave hardware from IDE secondary Master

Use standard UDMA-2 IDE cable

______________________________

Vad menar dom?? för jag har bara 1 IDE plats på mitt moderkort? men dom kanske menar något annat me secondary?? jag kanske inte behöver göra något då?? eller??

aja tackar på förhand hajj..

Medlem

Jag vet inte hur du har kopplat men jag har kopplar så att första stumpen är kopplad till dvd läsaren och andra delen är kopplar till dvd brännaren dvd läsaren är inställd som master och brännaren som slave.

Funkade fin fint när jag uppdaterade firmwaren på min plextor för ett tag sen då den flippade ur och det gick skitsegt att bränna.

Inaktiv

mkay tack för alla svar har fått det till att funka nu :),, tack och hejj ;)....

1
Skriv svar