Ojämn framerate i spel, främst unreal tech spel
Jag har ett märkligt problem som jag sett främst i senare spel. Det är mest i spel som använder Unreal Technology motorn, men det kan vara en slump.
Ta tex Medal of honor: airborne. Jag kan köra det i 1920x1600 med alla detaljer på max. Det fungerar bra med schysst framerate till vissa stunder, då segas allt ned i 2-3 sekunder och allt hackar fruktansvärt mycket. Sen fungerar allt som vanligt igen.
Airborne är iofs ganska stort med massiva banor, men samma fenomen upplevde jag i stranglehold demot också. Betydligt mindre banor där. Bioshock däremot fungerar bra (samma motor i alla tre).
Om det var att datorn var dålig så borde jag konsekvent dålig framerate, så det är inte det.
Spec:
Nvidia 8800 GTX
3 Gb RAM
AMD 64 X2, 4600+
Windows Vista
Det är vattenkyld, så temperaturen är inte ett problem, max temp har varit kring ~60 grader.
Med tanke på att de säljer bärbara datorer med saftiga celerons på 1.6ghz där det funkar rätt hyffsat så tror jag inte att det är fallet... Processorn är inte för klen för Vista.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Med tanke på att de säljer bärbara datorer med saftiga celerons på 1.6ghz där det funkar rätt hyffsat så tror jag inte att det är fallet... Processorn är inte för klen för Vista.
Jag menade ingame så att säga, inte generellt sett.
I annat fall se min signatur
Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005