Spore: Inget demo, fortfarande DRM

Robot
Medlem
Spore: Inget demo, fortfarande DRM

:/

Inaktiv

Trist för dom som inte har en internetuppkoppling.

gnu
Medlem

glöm att jag köper det då.

Medlem
Skrivet av dosman:

Trist för dom som inte har en internetuppkoppling.

för det är inte en minoritet som de klarar sig utan? hehe

man måste väl förstå dem också... tyvärr... men begränsande till antal datorer? aha? så nu måste jag köpa 3 kopior för alla mina barn? idioti...

Medlem
Citat:

...och hävdar att kopieringsskydd är en nödvändig del av branschen...

En nödvändig del av branschen? De enda som känner av skyddet och tar skada av det är konsumenterna som faktiskt har köpt spelet. De stoppar ingen piratkopiering på det här sättet. Hur lång tid ska det ta för utgivarna/utvecklarna att förstå det?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag har inget som helst emot kopieringsskydd så länge det inte motarbetar köparen vilket det gör i det här fallet men jag förstår att dom tar till sånt här när marknaden ser ut som den gör.

Medlem

Mycket bekvämare med online aktivering än att man måste ha skiva i för min del. Jag hatar verkligen att behöva leta rätt på en skiva för att kunna starta mina spel.

Inaktiv

Jaja da blir det neppe noe Spore på meg, syynd det Maxis

I princip vilket kopieringsskydd de än sätter på spelen så kommer det att crackas, vilket gör att det är smidigare att använda en piratkopierad version än den köpta. Inser inte spelföretagen detta?


signatur

If you can't convince them - confuse them!

Medlem

Köper alltid alla mina spel, men det här skippar man, som någon sa det blir smidigare att ladda hem.
Det här är helt fel väg att gå, det påverkar ju enbart dem som köper spelet, det är en rejäl "inconvenience".
Det kommer ju crackas ändå liksom

Inaktiv

Jag tror att de här kopierings skydden är mot de som går hem till en vän och installerar där. Samtidigt som han inte upptäckt internet. Även om man var tvungen att offra en get varje gång man ville spela så hade det varit värt det. Det här kommer bli as bra.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Craptastic.
Jag har en känsla av att jag ändå kommer köpa det här och installera på en av datorerna.

Inaktiv

så man kan installera det på tre datorer alltså? bor tillsammans med två kompisar, kan jag köpa en kopia och sen installera på deras också utan några problem? så får man väl inte göra med några andra spel?

Medlem

Blir ju crackat ändå, enda dom åstadkommer är att förbanna dom som köper spelet, de som tankar ner kommer inte ha nåra problem

Medlem

Skulle vilja se ett större sammarbete mellan EA och Valve så att EA-spel kan släppas på Steam.

Medlem

det är ju som att be att folk ska ladda hem spelet istället för att köpa det.
Ladda ner spelet och få mindre krångel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det blir ett köp av spelet å sen laddar jag ner det så jag slipper drm....

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

så man kan installera det på tre datorer alltså? bor tillsammans med två kompisar, kan jag köpa en kopia och sen installera på deras också utan några problem? så får man väl inte göra med några andra spel?

Alltså du kan ju installera tex Red Alert på 3 datorer men inte spela online med alla samtidigt,

Det dom menar är efter du installerat det 3 gånger funkar det inte längre.
Då får man köpa en ny CD key, eller böna och be bid EAs support.

Inaktiv

EA, ge upp, sälj era spel på Steam istället.

Medlem

Förstår varför de gör så, detta är ett av flera spel som toppar nedladdningsantalet.

thelinx; Varför? Steam spel kan spelas utan att ha steamkonto..

Medlem

Jag förstår inte vad folk är så upprörda över. Är det någon här som inte har internetuppkoppling på den/de datorer där du vill installera spelet? Angående begränsningen till tre datorer så är det inte sagt exakt hur det kommer fungera. Men EA kommer säkerligen fixa så att om man har legitima skäl att installera en fjärde gång så kommer det att gå. Mycket gnäll över ingenting.

Inaktiv

Piratkopierande, företrädesvis till PC, skulle naturligtvis få konsekvenser för dess användare. DRM är ingen lösning på problemet, varken för spelmakarna eller konsumenterna men troligen nödvändigt för att om inte annat försvåra nedladdning. Onlineautentisering måste vara det mest rättframma sättet att sköta detta på utan att egentligen sätta käppar i hjulet för dem som faktiskt köper spelet - bara det markeras ordentligt på paketet att det kräver en internetuppkoppling.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Det är bara dumt från EA, spelet kommer ändå crackas och de som har köpt spelet kommer ha det värre än dom som laddade ner den.

Det blir nedladdning för mig, sorry EA.

Medlem
Skrivet av pileofnuts:

Jag förstår inte vad folk är så upprörda över. Är det någon här som inte har internetuppkoppling på den/de datorer där du vill installera spelet? Angående begränsningen till tre datorer så är det inte sagt exakt hur det kommer fungera. Men EA kommer säkerligen fixa så att om man har legitima skäl att installera en fjärde gång så kommer det att gå. Mycket gnäll över ingenting.

Det kommer dom säkert, men bara grejen att du när du om fyra-fem år känner för att nostalgispela lite Spore är tvungen att ringa EA-supporten bara för att ditt wintendo i vanlig ordning behövt ett par ominstallationer för att fungera någorlunda smärtfritt gör mig förbannad. Det straffar bara hederliga konsumenter som köpt spelet medans sjörövarfabbe glatt sporar vidare om 15 år då han hittar sin gamla hederliga, elektroniska core 2 duo och får ett nostalgiskt infall.

Jag har väldigt svårt att förstå varför det är så ohyggligt svårt för spelutvecklare att inse att deras nya überstarkillerrootcrackerkitdeluxforce alltid kommer crackas innan utvecklaren själv hinner uttala namnet på sitt eget kopieringsskydd.

Förhoppningsvis kanske vi kan se samma utveckling som det som hände med CD-skivor för några år sedan, då skydden blev elakare och elakare tills Sony droppade sitt rootkit. Efter det kändes det som att musikindustrin vände mer åt rätt håll och tog sig en funderar över det här med DRM.

Medlem

Jag kan dock förstå om dom vill förhindra piratkopiering. Det är inte mer än logiskt. Men det kommer inte ändra nåt för min del, jag kommer iaf skaffa det. Antagligen.

Medlem

Denna tråd kommer bli väldigt underhållande med alla bojkott inlägg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag kan dock förstå om dom vill förhindra piratkopiering. Det är inte mer än logiskt. Men det kommer inte ändra nåt för min del, jag kommer iaf skaffa det. Antagligen.

förhindra piratkopiering gör man genom att släppa bra spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det här är ju ett givet köp för min del...

Man får väl helt enkelt stå ut med kopieringsskyddet, är väl inte svårare än så?

Inaktiv

Yep, bojkott. Hade verkligen tänkt att köpa det också.

Hur lång tid tror ni det tar innan en crackad version kommer?

Skriv svar