Föräldrar fruktar GTA mer än öl och porr

Medlem

Jag håller faktiskt med om att barn inte bör ha med GTA att göra..
men vad som ät stötande är att 10% fler är oroliga över sex mellan man och kvinna i ett spel än våld mot ett mänskligt huvud!

lolz USA "the land of the free and home of the brave"

Ja jösses. Är man förvånad? Svar nej!


signatur
Medlem

Undrar om det hade blivigt samma resultat om undersökningen hade gjorts i sverige. Betvivlar det starkt.

Morsan min kanske klagade över att jag spelade för mycket i "mina yngre dagar" men det tog hus i helvete när man kom hem på lyset och försökte smyga in och hoppas att hon inte märkte framåtvolten nerför trappan.

Inaktiv

Alltså har 27% av alla föräldrar homofobi? Och vad är så farligt med att 2 personer har sex? Å just det, man för inte för gud eller? Fan va dumma dom där föräldrarna måste va :@

Medlem

fruktar gta, come again? -_-


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Undersökning utförd på en sida som besöks av sådana som redan oroar sig = fel.

Otroligt att ens marijuana kom såpass mycket högre upp med det i åtanke.

Edit: Detta är alltså inte ens en nyhet imo.

Medlem

Jag har svårt att see folk som är över 18år (det var rated 18 va ? ) bli påvärkade i den grad att det går ut och dödar folk som i gta om man är "frisk" Per soner som lider av mentala störnigar eller sinnes rubnigar derimot de är dom som ska hållas borta från det.

Medlem

Folk är knasiga i hjärnan.

Ha Ha Ha Ha Ha man kan inte annat än skratta åt detta ...... de låter hellre sina barn knulla runt och supa sig fula ute på stan alltså . Bättre än att spela ett spel hemma i sitt rum där de har iallafall lite koll på glina ??

ja se denna galna värld
jag tror jag garvar ihjäl mig HA HA HA HA HA


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Föräldrar is the shit.

Funderar seriöst på att bygga ihopp en lärosida om spel av gamers för föräldrar.


signatur

dare to be bold

Medlem

va fan! skit i det där. Det var ju inte många som hade deltagit i röstningen så jag föreslår att Rockstar tar sig i kragen och snickrar ihop GTA 5


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Föräldrar är också dumma i huvudet.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av NorthLion:

Jag håller faktiskt med om att barn inte bör ha med GTA att göra..
men vad som ät stötande är att 10% fler är oroliga över sex mellan man och kvinna i ett spel än våld mot ett mänskligt huvud!

Och vi lyckades hitta ETT vettigt inlägg i denna tråd. Börjar bli svårare och svårare på FZ -- övriga inlägg går ju att deleta rakt av, dags att göra mig till moderator så ska här MODERERAS!

OT: Håller fullständigt med och även om jag är fullt medveten om denna hållning från amerikanska kristna, har jag svårt att förstå vart det hela sprunget från? Det är introvert, självutplånande och leder ingen vart.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skrivet av Earth and Wind:

..... de låter hellre sina barn knulla runt och supa sig fula ute på stan alltså.

Supa sig ful(!) är kanske inte så bra, men jag skulle inte påstå att det är ett hälsotecken att folk spenderar mer tid med att pilla på tv-spel än vad de pillar på flickor.

[edit] ska jag säga som jobbar åtta timmar om dagen med att göra tv-spel. :\[/edit]

Medlem
Skrivet av Tobbie:

Föräldrar is the shit.

Funderar seriöst på att bygga ihopp en lärosida om spel av gamers för föräldrar.

fel, Amerikanska föräldrar is the shit ska de vara:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Herre gud alltså.

HAHAHAHA JÄNKARE! Rädda för att deras barn ska se två män kyssas i ett spel. Jävla homofober! HAHAHAH


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Redaktör
Skrivet av heli:

Praktexempel på hur media styr folket.

Media säger att marijuana är farligt = Folket tycker att marjiuana är farligt.

Media säger att GTA är farligt = Folket tycker att GTA är farligt.

Det där är ett praktexempel på så kallad "magic bullet theory", en teori om att medier kan placera budskapet exakt som de vill i publikens hjärnor. Den är avfärdad sedan årtionden tillbaka.

Skrivet av peak_performance:

Edit: Detta är alltså inte ens en nyhet imo.

En nyhet är det. Däremot kan undersökningarnas giltighet ifrågasättas, vilket också står i nyheten.

Skrivet av gryzor:

Och vi lyckades hitta ETT vettigt inlägg i denna tråd. Börjar bli svårare och svårare på FZ -- övriga inlägg går ju att deleta rakt av, dags att göra mig till moderator så ska här MODERERAS

Moderatorer ska hålla trådar fria från olämpliga inlägg. Det är inte direkt samma sak som att moderera tråden så att den passar ens egna åsikter...


signatur
Medlem

haha. roligaste jag läst...

Inaktiv

En del föräldrar utan personliga åsikter är säkert påverkad av massmedias GTA-nedvärderingar.

Om man tittar på frågan:
"Vad skulle du vara mest oroad över att ditt barn (under 17 år) varit inblandad i när han/hon sov över hos en vän?"

Jag skulle INTE svara "marijuana", anledningen till detta är att jag litar så mycket på mitt barn att jag vet att det ändå aldrig skulle kunna hända, och varför skulle jag då vara oroad för det?

Om jag misstänker att dom bara vill spela GTA så skulle jag svara GTA, trots att jag inte ens tycker att det gör något.

Men vad vet jag, deltagarna i undersökningen var kanske upplysta om att dom inte fick tänka som jag gör nu.

Inaktiv
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Tobbie:

Föräldrar is the shit.

Funderar seriöst på att bygga ihopp en lärosida om spel av gamers för föräldrar.

fel, Amerikanska föräldrar is the shit ska de vara:up:

Helt korrekt. Men svenska föräldrar är ganska ovetande de med.


signatur

dare to be bold

Medlem
Skrivet av Tobbie:

Helt korrekt. Men svenska föräldrar är ganska ovetande de med.

Räknar mig inte bland de ovetande iom att jag köper spelen till mig själv, men den breda massan möjligen

Skribent

Föräldrar borde frukta sin dåliga uppfostran av deras egna barn istället.

Inaktiv

Men FZ vafan! Ni kan ju inte publicera en undersökning gjord på en sidan som heter "What They Play". Vad hade ni väntat er för resultat?

dmn
Medlem

Är det bara jag som reagerar över hur oseriöst det är av FZ att ens ha med en sån här "nyhet"? Vill man läsa sånt här trams kan man surfa in på aftonbladet...

Medlem

Föräldrar for the win! *lol*

Medlem

Man kan tolka det på följande sätt. Amerikanarna i allmänhet är totalt hjärntvättade av medier och politiker. De tror sex kan ta död på sina barn men att låta dem se happy tree friends har de inga problem med...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kul att dom tycker det är mer stötande när 2 män kysser varandra än när någon bankar sönder ett huvud och grova svordommar. Som någon annan skrev kan dom väl informera föräldrarna om att man kan göra det i Sims. 2 killar kan väl till och med adoptera en unge, vilket väldigt många tycks vara emot av någon idiotisk anledning.

Medlem

håller helt med "dmn"

Medlem

Herregud, tur att man själv har ordentliga föräldrar som vet vad som är rätt och fel. Det är väl upp till var och en vad som är verkligt och vad som inte är verkligt och om man som förälder inte vet var man har sitt eget barn i den frågan så borde man se över hur fan man har uppfostrat dem -.-

Skriv svar