Age of Conan - en andra titt

Robot
Age of Conan - en andra titt

Tre månader har gått sedan Funcom släppte barbarerna fria i Age of Conan. Tre månader är inte en speciellt lång period i ett massivt onlinespels livslängd, eller rättare sagt utvecklingstid. Även om spelet är släppt betyder det inte att utvecklingen stannat - den har snarare gått bakåt.

#funcom


Medlem
Age of Conan - ett kvartal senare

Bra skrivet!

Medlem

Age of Conan är nedlagt inom 1 år.


signatur
Medlem

AoC är ett tråkigt kapitel. Det kunde bli så bra! Jag hade all förståelse för alla buggar som man märkte av i början, men Funcom har verkligen fortsatt arbetet så fruktansvärt jäkla dåligt. De borde definitivt ha fortsatt med samma arbetskraft ett bra tag till som de hade innan release. Varje patch förbättrar spelet, men det går alldeles alldeles för långsamt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Lämnade pga dåligt chatsystem och på tok för mkt buggar. Kom från EQ2 och gick tillbaka dit också som många många andra. Lirade också necro som dom totalt förstörde i början med en stor uppdatering. Tackar och bockar för det...

Medlem

Funcoms värsta fiende är inte Warhammer eller WotLK. Funcoms värsta fiende är Funcom.

Deras brist på tydlig kommunikation med sin community och deras ignorans är en spottloska i ansikte på deras betalande kunder.

Min nästa delbetalning är nu den 26e. Jag sa till mig själv (och guildet) att om Funcom inte släpper något bra innan dess så kommer jag att frysa kontot och vänta några månader. Som det ser ut nu så kommer jag att kunna använda dom pengarna till något annat. Och det är synd. Jag har följt spelet i över att år och jag hade stora förhoppningar. Men Funcom verkar inte ha lärt sig något från Anarchy Online.

Inaktiv

Underbart spel de första dagarna, men tröttnade snabbt. Just pg.a lite halvtråkiga servrar och några diverse buggar.
Bra skriven artikel, kan bara nicka och hålla med.
Tycker att det är väldigt tråkigt att det går så dåligt för spelet, var ganska hypad på det innan release. Hoppas verkligen Funcom lär sig av sina misstag innan det är försent.

Medlem

Det går som det gick för alla andra MMOs som försökte sätta sig upp mot wow.

Medlem
Medlem

ja vad säger man, true. Är så van nu vid hög kvallitè ifrån WoW att man klagar på alla mmo som kommer känns det som hehe.

Medlem

Åh sweet. Mindre spelare betyder fler mobs över till mig.

Skämt åsido väntar jag fortfarande på dx10-uppdateringen. Förstår inte varför det ska dröja så länge när de kunde visa upp effekterna långt innan lanseringen. Lite fler quests vore inte helt dumt heller, då det går väldigt segt att få xp runt lvl 60.

Om det går utför för AoC tror jag dock inte att de kommer stänga ner servrarna direkt. De lär isåfall göra det gratis, med extramaterial eller expansioner som man får betala för, precis som med Anarchy Online. Time will tell. Sooner or later... time will tell.

Medlem

Om spelet hade varit lika öppet som wow hade jag nog fortfarande spelat det. Men det blev att man gick tillbaks till wow igen, får se hur warhammer blir.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Vi får hoppas att WaR blir något istället.


signatur

War never changes.

Medlem

AoC är slut, tyvärr


signatur

Meep!

Inaktiv

Säljer detta något fortfarande eller?

Nån som vet vad det är som krävs för att få ett bra MMO som håller länge?

Ska det vara lätt att spela? Hur?

Medlem

mm hoppas på War jag med...

Inaktiv

Ge mig de där agent mmorpg. Verkar ballt.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Spelade en månad. La ner. Återkommer om ett par.

Medlem

Det är nog ganska kört för AoC. Det är ju ganska tydligt att Funcom inte bryr sig ett skit om sina kunder.

Inaktiv

Har varit sugen på o köpa det, men efter att ha läst det här får AoC vara för min del.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jaha ja, och AoC skulle vara den stora WoW-dödaren? SÅ går det när man sätter sig upp mot snöstormens alster.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Jaha ja, och AoC skulle vara den stora WoW-dödaren? SÅ går det när man sätter sig upp mot snöstormens alster.

Fast det var ju inget fel i det påståendet, AoC har ju enorm potential. Men det är ju inte deras rivalitet mot WoW som gör att det går åt fanders, det är deras nonchalans.

Får tacka för en bra och annorlunda artikel. Detta kan ju behövas uppmärksammas.


signatur

Videomupp

Medlem

Problemet med Funcom är (och har alltid varit) otroligt arroganta mot spelarcommunitien. Tror att AoC håller max tills nästa 'flavour of the month' kommer, dvs Warhammer. Finns massor med spelare som bara väntar på nått bättre/nytt för att lämna Conan men som har totalt bränt ut sig i WoW och inte vill tillbaka till det. Ska till en *massiv* uppryckning ifall Conan överhuvudtaget ska överleva, de kan börja med att kommunicera öppet och ärligt med spelarna.


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

Kan dom inte bara ta bort månadskostnaden då?
Kanske är dags att göra det så att folk lirar det gratis istället? Eller vad säger ni?

Kanske det är det enda som kan rädda AOC att gå under.

Medlem

Månadskostnaden har nog inget med saken att göra, jag tror inte att folk har något emot att betala för sig, det som behövs är ett bättre spel helt enkelt.
Jag är själv en av dom som gick tillbaka till wow, spelade conan i ca 2 veckor och gillade det inte alls.
Visst det var väl fint att titta på, men mycket mer än så var det inte.

Medlem

Verkar finnas en del likheter med TDU verkar det som av vad jag läst, har ej AOC.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Bra skrivet tycker jag.

Själv kännde jag att det inte riktigt fanns nån community spirit i AoC som man har lyckas bygga upp i WoW (UO hade den bästa men den gick åt skogen då dom införde Felucca / Trammel). Visst jag spelade med dom jag har spelat MMO-spel med i över 10år nu men på nått sätt så var det nått som fattades.

Sen tycker jag att dom flesta MMO spelen som kommer ut nuförtiden inte har den där känslan att kunna göra som man vill. Oftast för att du väljer en karaktär med för definerade skills. Lite tråkigt faktiskt. Vissligen har väl EQ och WoW lyckats med nått här, vilket då är att dom har lyckats bygga upp en bra community med spelare samt att företagen inte "spottar" på sina kunder.

Själv la jag ner AoC och plockade upp EVE. Och jag måste säga att EVE har blivit riktigt roligt nu. Var c:a 3 årsen jag spela det, samt att jag har börjat snegla på WoW igen efter ha haft en pause på 4-5 månader. Man får väl hoppas på att Funcom tar sig i kragen och gör nått åt saken. Tycker att AoC har potential att kunna bli nått, men jag tror inte att jag kommer att fortsätta spela det tyvär.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

AoC är ett tråkigt kapitel. Det kunde bli så bra! Jag hade all förståelse för alla buggar som man märkte av i början, men Funcom har verkligen fortsatt arbetet så fruktansvärt jäkla dåligt. De borde definitivt ha fortsatt med samma arbetskraft ett bra tag till som de hade innan release. Varje patch förbättrar spelet, men det går alldeles alldeles för långsamt.

Kan inte göra annat än att hålla med, AoC kunde va blivit så bra jag ville att det skulle va bra, men det gjorde mig lika besviken varje gång jag loggade på servern...

Synd...

Inaktiv

Mina polare tjatade som fan om att AoC skulle bli det bästa nya mmorpget och försökte övertala mig att gå över till det.
Det roliga var att det tog sissodär en halv månad innan de gick tillbaka till WoW igen.


signatur

dare to be bold

Medlem

Jag har spelat sen release och tycker det är skit skoj Men xfire statestik kan man inte lita på för jag och mina 4 polare har inte det så tänk vad många som inte har det


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skriv svar