"Konsolcykeln är död"

Robot
Medlem
"Konsolcykeln är död"

folk orkar väll inte hålla på o byta ut spel maskinerna var fjärde år, inte speciellt miljövänligt heller
Kommer ihåg när man hade Sega 16 bitar och Playstation 1, dem höll typ forever iaf tills lasern började strejka... och nåt småglin drog sönder bild kabeln..

Medlem

Fast ska konsolerna hänga med PC-spelen rent tekniskt så måste de bytas ut efter ett par år. Frågan är om det fortfarande är ett giltigt skäl.

Medlem

Ja om man vill att grafiken ska sluta bli snyggare efter ett visst datum så sure go ahead, Wiin bevisar ju bara att grafiken kan man strunta gott i

Medlem

Sedan när har det varit 4 år? Har ju varit 5 år ganska länge mellan versionerna, ibland 6 år ^^.

Sedan är det ju garanterat bara grafiken konsolerna kommer hamna efter ett par år, men det är ganska sak samma endå, det finns mer till spel än enbart grafik.

Medlem

Det tar ju 1 år innan konsol spelen är något att ha också.... ibörjan försöker alla flasha med grafiken och skippar innehållet. Kanske bara är bra att man kör några år med samma konsol så spelen hinner ikapp!

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Ja om man vill att grafiken ska sluta bli snyggare efter ett visst datum så sure go ahead, Wiin bevisar ju bara att grafiken kan man strunta gott i

Ja för Wii är ju så kul... jag spelade den i 30 min innan jag tröttnade. för infantil nivå. Dock har jag inte spelat zelda eller mario galaxy...

Medlem

Fanns det en konsolcykel?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv
Skrivet av ace84:

folk orkar väll inte hålla på o byta ut spel maskinerna var fjärde år, inte speciellt miljövänligt heller

Nä, det är ju mycket bättre att byta ut hela dator riggen varje månad, mycket mer vänligt! Och datorn tar ju inte alls mer ström alls heller!

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

Fanns det en konsolcykel?

Nej men Nintendo håller förmodligen på med en. Wiibike comming soon!

Medlem
Skrivet av Silentzio:

Ja för Wii är ju så kul... jag spelade den i 30 min innan jag tröttnade. för infantil nivå. Dock har jag inte spelat zelda eller mario galaxy...

Spelade xbox 360 i 30 min och den sög

Medlem

MM har en 360 men är en hardcore pc gamer.

Aldrig gillat konsoler.

Medlem
Skrivet av Combalex:
Skrivet av ace84:

folk orkar väll inte hålla på o byta ut spel maskinerna var fjärde år, inte speciellt miljövänligt heller

Nä, det är ju mycket bättre att byta ut hela dator riggen varje månad, mycket mer vänligt! Och datorn tar ju inte alls mer ström alls heller!

Du använder väl en dator själv när du går in på FZ?

Skrivet av Hockey Stick:

Du använder väl en dator själv när du går in på FZ?

Laptop med ubuntu eller arbetsstation på jobbet.

Medlem
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Silentzio:

Ja för Wii är ju så kul... jag spelade den i 30 min innan jag tröttnade. för infantil nivå. Dock har jag inte spelat zelda eller mario galaxy...

Spelade xbox 360 i 30 min och den sög

Då måste jag bara fråga hur ni har lyckats döma ut varsin konsol på under en timme? Ni har ju knappt hunnit lära er kontrollschemat i ETT spel på den tiden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Den byts och tillverkas alltså av flera trehjulingar nu då, happ. :]


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tacka vet man pc....bara uppgradera *drool*

Pansarknekt

Man behöver ju inte uppdatera hela datariggen varje gång heller. Många jag känner börjar med en standard rigg på 10k sen fortsätter dom uppdatera och uppgradera den under sin livslängd. Blir ibland värsta monstergrejerna.
Sen tror jag att PS3 o de sk hardcore-konsolerna är mycket beroende av grafik så dom måste bytas ut med tiden (som beror på hårdvaruutvecklingen).


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Hockey Stick:

Du använder väl en dator själv när du går in på FZ?

Laptop med ubuntu eller arbetsstation på jobbet.

dvs dator . .

Inaktiv

Huh? Fattar inte hans poäng men eftersom THQ är mycket för PC spel håller jag med honom


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

R.I.P


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Silentzio:

Ja för Wii är ju så kul... jag spelade den i 30 min innan jag tröttnade. för infantil nivå. Dock har jag inte spelat zelda eller mario galaxy...

Spelade xbox 360 i 30 min och den sög

Jag spelade flöjt i 2min och de blåste.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Silentzio:

Ja för Wii är ju så kul... jag spelade den i 30 min innan jag tröttnade. för infantil nivå. Dock har jag inte spelat zelda eller mario galaxy...

Spelade xbox 360 i 30 min och den sög

Då måste jag bara fråga hur ni har lyckats döma ut varsin konsol på under en timme? Ni har ju knappt hunnit lära er kontrollschemat i ETT spel på den tiden.

mr.bear, slog det inte dig att Silvarn nog var ironisk mot Silentzio?

Medlem

Är det bara jag men behöver spel verkligen ha bättre grafik ser inte spel bra ut nog nu? varför inte satsa på att lära sig optimera. Klämma varje droppe kraft ur hårdvarorna som finns. Se bara på t.ex Shadow of the Collosus på PS2 grymt snyggt spel som kör på en maskin med runt 300 Mhz.

Medlem

4 år nja tror jag e bruten för länge sen

nintendo 8 bit 4år+
sega 16bit 1988-2008
ps2 10 år

mm


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Silentzio:

Ja för Wii är ju så kul... jag spelade den i 30 min innan jag tröttnade. för infantil nivå. Dock har jag inte spelat zelda eller mario galaxy...

Spelade xbox 360 i 30 min och den sög

Då måste jag bara fråga hur ni har lyckats döma ut varsin konsol på under en timme? Ni har ju knappt hunnit lära er kontrollschemat i ETT spel på den tiden.

Eller hur! Kunde inte sagt det bättre själv! haha

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Är det bara jag men behöver spel verkligen ha bättre grafik ser inte spel bra ut nog nu? varför inte satsa på att lära sig optimera. Klämma varje droppe kraft ur hårdvarorna som finns. Se bara på t.ex Shadow of the Collosus på PS2 grymt snyggt spel som kör på en maskin med runt 300 Mhz.

Som 3D grafiker ser jag gärna att hårdvaran fortsätter utvecklas.
Det blir inte lika nödvändigt att optimera, fuska med grafiken och man behöver inte tänka på alla begränsningar som finns idag.

Konceptgrafiker, modellerare, texturerare, animerare, ja alla slags grafiker kan göra mycket bättre saker när dom har fria händer utan begränsningar.

Medlem
Skrivet av njal:

Som 3D grafiker ser jag gärna att hårdvaran fortsätter utvecklas.
Det blir inte lika nödvändigt att optimera, fuska med grafiken och man behöver inte tänka på alla begränsningar som finns idag.

Konceptgrafiker, modellerare, texturerare, animerare, ja alla slags grafiker kan göra mycket bättre saker när dom har fria händer utan begränsningar.

Problemet med dagens grafiker är ju att dom inte behöver kompromissa och suga ut det mesta ur en hårdvara. Charmen har försvunnit och allt man ser nu är en miljon med skräp på väggarna och man behöver ett kärnkraftverk för att driva grafikkorten. Man blir ju inte heller imponerad av grafik nuförtiden som man blev förr. Då såg man ju verkligen skillnaden mellan en skicklig grafiker och en ritapa.

Det är endast Valve HL2 expansioner som jag faktiskt blir imponerad av nuförtiden.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Citat:

Problemet med dagens grafiker är ju att dom inte behöver kompromissa och suga ut det mesta ur en hårdvara. Charmen har försvunnit och allt man ser nu är en miljon med skräp på väggarna och man behöver ett kärnkraftverk för att driva grafikkorten. Man blir ju inte heller imponerad av grafik nuförtiden som man blev förr. Då såg man ju verkligen skillnaden mellan en skicklig grafiker och en ritapa.

Det är endast Valve HL2 expansioner som jag faktiskt blir imponerad av nuförtiden.

Skitsnack
Kolla på dessa screenshots som båda är på spel till "Next Gen" konsoller eller PC och säg sedan inte att du inte lätt kan säga vilket spel som har skickligast grafiker:

[http://bp0.blogger.com/_P0zdHCEGWFg/RtWwuGn5ZbI/AAAAAAAAAAk/O...]

eller

[http://www.tothegame.com/res/game/7723/feature/2008-06-10/scr...]

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Silentzio:

Ja för Wii är ju så kul... jag spelade den i 30 min innan jag tröttnade. för infantil nivå. Dock har jag inte spelat zelda eller mario galaxy...

Spelade xbox 360 i 30 min och den sög

Då måste jag bara fråga hur ni har lyckats döma ut varsin konsol på under en timme? Ni har ju knappt hunnit lära er kontrollschemat i ETT spel på den tiden.

mr.bear, slog det inte dig att Silvarn nog var ironisk mot Silentzio?

En som fattade iaf

12
Skriv svar