Activision kan göra sig av med Massive

Medlem

Smart drag, va fan ska man med spel som blir hyllat och får höga betyg som 9.8/10 och klassas som ett bland dom bästa strategispelen någonsin? In med mer casual som vi redan har massvis av, jag får inte nog av de.

Medlem

Gräver dem sin egen grav eller?
Ska dem bara ha CoD, Blizzards spel och Guitar Hero kvar eller?

Medlem

Dumbasses, så länge det inte leder till att EA får tag i Massive så tycker jag dem inte är värda Massive om dem e så jäkla trångsynta.

jag tror dom vill satsa fullt på Casual spel istället för hardcore spel. Nintendo visar verkligen hur stor den marknaden är. Att casual spel och party spel tjänar mycket pengar, och "enklare" att utveckla.

Jag tror att Massive kommer fortfarande att ge ut WiC, frågan är när. Ändå så är det en sorglig dag för oss gamers.

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av Picke:

Spel som ligger dåligt till: 50 Cent: Blood on the Sand, Brütal Legend, Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, Ghostbusters, Leisure Suit Larry: Box Office Bust, World in Conflict: Soviet Assault, Wet, Zombie Wranglers och ett antal "storsatsningar" på XBLA...

Du skojar 50 Cent: Blood on the Sand kan de ju fan inte avbryta...

Joo det hoppas jag verkligen, är det nåt jag inte tål är det hiphop, jag verkligen avskyr allt som har med det att göra, inkl 50cent!


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Smart drag, va fan ska man med spel som blir hyllat och får höga betyg som 9.8/10 och klassas som ett bland dom bästa strategispelen någonsin? In med mer casual som vi redan har massvis av, jag får inte nog av de.

Kan bra hålla med


signatur

Retro.

Medlem

Synd att de skiter i Massive. Älskade WiC, ända sedan jag beta-testade spelet. Undrar om tillägget blir släppt nu. Men det skulle inte förvåna mig om någon köper upp dem, exempelvis EA.
Dåliga på konsol är de då inte, vad jag vet.
Men ett till Riddick-spel? Varför kan de inte släppa det? Jag hade gärna velat se det.

Medlem

WIC sovjet måste ju släppas av nån det är ju katastrof annars

fattar inte vad dessa "publioshers" pysslar med fanmassive kan ju konka pga detta jälva idioter och retards det var bättre förr på 90 talet då SNES och mega drive var på tapeten

Medlem

trodde massive var eget som DICE innan det köptes av EA men WIC utvecklarna lär väl gå samma öde tillmötes som crytek Dice mm gjort snart finn bara EA snacka monopol=höga priser på spel

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Mahone:

Smart drag, va fan ska man med spel som blir hyllat och får höga betyg som 9.8/10 och klassas som ett bland dom bästa strategispelen någonsin? In med mer casual som vi redan har massvis av, jag får inte nog av de.

Kan bra hålla med

Word. :/

Skrivet av Picke:

de kommer att göra sig av med studion, dvs sälja/lägga ner...

Som jag sa alltså, låta dem hitta på något nytt. Spelutveckling handlar om samarbete och talangfyllda människor, inte varumärken och företag. De talangfyllda människor som är Massive dör inte för att företaget läggs ned.

Synd är dock om all deras teknologi går till spillo, att börja om från början när man gör nya spel är inte effektivt...

Inaktiv

Ja hoppas de massive tvingas stänga nu. Jag har aldrig hittat något RTS som tagit mig så mycket som WiC, eller nåt annat spel heller för den delen...

Medlem

Vad kommer hända med Bizarre Creations då?
Och jag förstår Id software när dem publicerar Rage via EA istället för Activision.

Medlem

Fan, gillar inte att behöva lita på fransmän, men wtf, UBISOFT, RÄDDA OSS UNDAN EA!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Sen måste väl alla förstå att dett är en företagsvärld. Detta "beslut" är väl taget rent och skärt ur en ekonomisk synvinkel(än är det ju inte bestämt).
Men sen är väl frågan om vilket stort företag som lägger ett bud på Massive sätter mina surt förvärvade pengar på Den stora stygga vargen EA...

Inaktiv

Massive ägs av Vivendi så att bryta sig loss eller ta med sig några spelidéer lär vara svårt.

Inget av deras spel, hur bra dom än må vara och höga betyg dom än fått, har sålt specielt bra. Detta kan ha ett antal olika anledningar men effekten för Massives del tror jag blir att om dom nu säljs av så kommer dom inte att få jobba vidare med egna koncept längre utan göra "Given Vinst FemtioElva" spel.

12
Skriv svar