Wiimoten får expansion
Så vi konsumenter ska betala mer för något NINTENDO skall ha byggt in i wiimoten från första början?
Skandal är ordet.
Ska vi behöva lida för att de inte skickade ut en färdig produkt?
är det inte ditt eget ansvar var du lägger dina pengar, ingen som tvingar dig att köpa nånting, vill du inte ha det, köp det inte, du behövde inte heller köpa wii. antar att du har det och nu sitter och whinar på nåt som är ditt eget val. allting är andras fel ofc..
Jag tror du missförstått vad jag menade. Vad jag egentligen menade var att man känner sig lurad av Nintendo, när de säljer tillbehör som enligt mig redan borde ha varit installerat i wiimoten. När jag köpte mitt Wii förväntade jag mig självklart den bästa tekniken. Men nej. De sålde en tekniskt "bantad" version och säljer nu ett tillbehör för "bättre spelupplevelse". Det är sorgligt att inte fler ser deras taktik att tjäna pengar, och istället hyllar deras sätt att marknadsföra sina prylar.
Och till dig/er som mot förmodan tror att tekniken gått framåt efter deras lansering och att de därför släpper en förbättrad version, har naturligtvis fel. Sorry. Det här är självklart ett planerat drag för att suga ut så mycket stålar som möjligt.
Jag förstår därför inte alls vad du menar med att jag kan köpa vad jag vill eller inte osv. Jag trodde som sagt att en sådan basal del av konsolen skulle fungera. En sån här del ska de kompensera kunderna med för att den första versionen inte var optimal. Öppna ögonen min käre vän.
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Så vi konsumenter ska betala mer för något NINTENDO skall ha byggt in i wiimoten från första början?
Skandal är ordet.
Ska vi behöva lida för att de inte skickade ut en färdig produkt?
Säger du samma sak om alla patchar till spel som innehåller bugfixar och nya banor t.ex?
Jag anser det är samma sak, dom förbättrar Wiiet på ett sätt dom kanske inte kunde göra för 2 år sen eller det skulle ha tagit för lång tid att utveckla så dom skulle ha dröjt ett år med att släppa Wii?
Visst att den kommer kosta en slant, men det är ju inget måste.
1. Patchar. Patchar är gratis med all rätt, då tillverkaren rättar till det som är fel i spel. Därav ordet "patch".
2. Tekniken har funnits hela tiden. Och skulle det förmodan inte ha funnits, så har de uppenbarligen misslyckats med sin produkt. Många många konsumenter har klagat på känsligheten. Många köpte därför grisen i säcken och har därför rätt till en teknisk "patch", inte sant? De levererade inte en fullkomlig produkt. Detta är endast ett dåligt sätt att försöka klämma ur mer stålar ur konsumenterna.
3. Det är ett måste för den som tycker om att spela. Det gör väl alla som bemödat sig att köpa en konsol?
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
radiuz: När Playstation bytte kontroll, så gick det fortfarande spela med den gamla på alla nya spel.
Och du kanske skulle vilja köpa en till expansion för HD-kvalitet, men om man är en familj och lägger ned 3000kr+ på en konsol som man tycker ger mycket framöver, så vill man inte sen ett år senare lägga ut 1000kr till på någon expansion för att kunna spela framtida spel. Det ska helt enkelt INTE behövas. Och det är jävligt fult sätt att få folk att betala för något som redan borde funnits.
Sen att det kan ge positiva saker i spel m.m. säger jag inget emot. Jag anser dock att man inte ska behöva lägga ned mer pengar på sin konsol genom såna här expansioner som kommer från det blå och är ett krav i framtiden.
Golvis: Microsoft kanske tar betalt för Live, men det har dom också sagt från dag 1. Och man kan ju faktiskt spela sina spel utan att gå online.
Vore en annan sak om Microsoft skulle börja sälja en liten dosa som man kopplar in i sina handkontroll för att kunna spela framtida spel.
För de som inte redan sett det.