Gamla hederliga spel gör återkomst

Medlem
Skrivet av bleak:

Är nästan lite rädd för att spela dom här gamla spelen.. Vissa spel vill man vårda bäst i minnet ^ ^

Fast är grymt sugen på freespace 2 : B

JAAA, bästa rymd pangaren EVER eller vad då? haha så jävla episkt det spelet var, långt före sin tid!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Han som intervjuas nämner att de betraktar flera LucasArts-skapelser som heliga graalar. Bara att hoppas att de lyckas med övertalningarna.

Medlem

Sjukt bra!

Speciellt när man har några gamla spel hemma med kassa skivor eller helt enkelt några klassiker som man missat. Helt ok pris också.

Sen är det ju alltid en massa som slarvats bort.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Gagoff:

jagged alliance 2 kickar röv. har en gold edition liggandes nånstans...

Jag har originalet som kom innan Gold versionen och spelar spelet fortfarande :up:. Finns inte många spel som tar detta när det gäller turbaserad strategi


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

äntligen har idioterna förstått nått!

BRA jobbat


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hoppas dom släpper q1

Medlem

Riktigt bra initiativ. För en gång skull får man ju verkligen skämmas om man laddar hem på olovligt sätt i stället.

Medlem

Oh, då blir det mer att se fram emot från CD Project i September! (Oh yes, jag snackar om The Witcher - Enhanced Edition:up:)

Inaktiv

Freespace 2 har ju ett community fortfarande där folk har uppdaterat grafikmotorn men lite nyare teknologier (och högre krav på datorn) http://www.hard-light.net/wiki/index.php/FreeSpace_Open_Insta... kan vara värd att kolla in.

Medlem

Låt oss hoppas på fler sådana tjänster,för det låter ju bra.

Medlem
Skrivet av napahlm:

Constructor!

lol, hade helt glömt constructor.

Medlem
Skrivet av FADER:

Låt oss hoppas på fler sådana tjänster,för det låter ju bra.

Nja, jag gillar när man har allt på samma ställe, det är det som jag gillar med Steam, man har en gemensam hub för alla spel. Sen tycker jag inte om att ge ut mitt kreditkort på för många webbsidor, visst är det bra med konkurrens men det kan bli lite rörigt också.

Förövrigt är detta ett kanoninitiativ, får hoppas att de tar del av alla inofficiella patchar och moddar som varit under utveckling till de olika spelen under alla dessa åren bara.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Jävlar! Underbart! Öppna Champagne:n!


signatur

That was no cheese.
http://www.threadbombing.com/

Medlem
Skrivet av Cane:

Sjukt bra idé. Hoppas det blir framgångsrikt så får vi kanske se ännu fler spel där Hoppas själv på warzone 2100, fungerar inte ens i XP men sjukt kul spel för de som inte spelat det, väldigt mycket "ahead of its time" så att säga

WZ2100 är släppt som opensource för ganska längesen och vidareutvecklas av en community på [http://wz2100.net]
Fungerar finfint på XP kan jag tala om oxå 8)

dmn
Medlem
Skrivet av cribba:

Sen tycker jag inte om att ge ut mitt kreditkort på för många webbsidor, visst är det bra med konkurrens men det kan bli lite rörigt också.

Lär dig använda e-kort...

Medlem

Ge mig fungerande Dungeon Keepers.
Och Constructor!

Medlem

It's just too good to be true:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

pojpoj 1 och 2, vet ej om det finns till dator

Medlem
Skrivet av Petah:

Ge mig fungerande Dungeon Keepers.
Och Constructor!

tja, både DK 1 och 2 funkar finfint på mitt vista iaf ^_^

Bra initiativ, kanske lär köpa Jagged Alliance 2 bara för att folk säger att det är så bra, aldrig spelat det.


signatur

Videomupp

Medlem

Har provkört denna lite nu och det ser riktigt najs ut. Spelen fungerar klockrent (iaf dom jag har provat) och sajten har bra verktyg för att lämna åsikter om spel osv. Nya spel kommer lanseras varje tisdag inledningsvis så det kommer finnas mycket smaskens att välja på.

Det enda jag inte riktigt gillar är deras forum som är lite för omständigt och litet till storleken.


signatur
Inaktiv

Själva nerladdningen fungerar bra men spelen i sig skulle behöva anpassas mer för moderna maskiner än att bara få en ny installer. Det är lite surt att köpa ett spel igen för att upptäcka att det fortfande har samma klödd som för åtta år sedan eller är helt ospelbart.

I det avseendet känns det precis som Steam och GG, man lägger upp lite gamla spel utan att fixa till dom och hoppas på att folk köper. GOG är en bra idé men för stunden är det färdig handlat där.

Medlem

Det här låter riktigt bra. Speciellt det där om att man kan ladda ner samma spel till en annan dator gratis när man väl har betalat för de en gång på en annan dator.
Särskilt bra om datorn kraschar. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar