"PC:n är starkare än någonsin"

Robot
Medlem
"PC:n är starkare än någonsin"

me like those words

Medlem

MOAAAAR!! Gif me moar pece gejms!!

Medlem

Det är ju synd bara att försäljningssiffrorna talar emot deras påstående. Är väl bara Blizzards spel och The Sims som har sålt bra de senaste åren.

Medlem

Så länge AAA titlar som Blizzards spel görs till den så kommer folk alltid spela på PC ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Blizzard och Valve <3

Medlem

'Blizzard stole my life'
Nä men dom gör världsklass spel <3

Medlem

Tror helt ärligt att berget av pengar dom tjänat på WoW skymer hans utsikt över verkligheten för andra utvecklar som inte lever på att fans blivit så förblindade av tidigare revolutionerande titlar att dom kan nu ta vad som helst från blizzard up the ass utan att ens blinka. Ja, jag är bitter över deras val att göra diablo så färgglatt att till och med carebears skulle bli avundsjuka.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror helt ärligt att berget av pengar dom tjänat på WoW skymer hans utsikt över verkligheten för andra utvecklar som inte lever på att fans blivit så förblindade av tidigare revolutionerande titlar att dom kan nu ta vad som helst från blizzard up the ass utan att ens blinka. Ja, jag är bitter över deras val att göra diablo så färgglatt att till och med carebears skulle bli avundsjuka.

så färgglatt är det faktiskt inte och det är ju trots allt ett bra tag kvar tills spelet släpps, mycket kan hända.
Tror knappast blizzard fans har blivit så förblindade att de är villiga att köpa allt blizzard slänger ut, de litar helt enkelt på att blizzard kommer leverera ett bra spel, de har ju aldrig(?) misslyckats med det hitills så varför skulle de börja nu.

Medlem

Verkar som om Mikes pengar slutligen har gått honom över huvudet. Visst, PC:n kanske är stark, men det är bara pga The Sims och onlinespelen, som jag personligen inte är intresserad av längre efter ett par år i Blizzards träsk.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror helt ärligt att berget av pengar dom tjänat på WoW skymer hans utsikt över verkligheten för andra utvecklar som inte lever på att fans blivit så förblindade av tidigare revolutionerande titlar att dom kan nu ta vad som helst från blizzard up the ass utan att ens blinka. Ja, jag är bitter över deras val att göra diablo så färgglatt att till och med carebears skulle bli avundsjuka.

Går väl att ta ner kontrast och andra roliga saker inne på grafik inställning på ditt grafik kort så det bli mörkt och grått ....

Men helt klart att PC/Dator spelande inte är utdöende,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Blizzard är dom bästa, har aldrig gjort mig besviken.
Speciellt nu då dom ska släppa diablo3.
wooooow

Medlem

PC-spelare är mer kräsna. Därför bara topp-titlar säljer som smör.

Senaste halvåret har jag bara köpt Sins of a Solar empire. (Beta 1.1 kommer snart!) samt Age of Conan (1 miljon uppdateringar till så blir det fint ;D)

Medlem

Det är väll självklart att man bara köper bra spel? . Om företag släpper spel som är halvklara så fattar de väll själva att de inte kommer att sälja 2miljoner ex direkt.

Ni ser ju bara på Blizz, alla deras spel har väll sålt över 10miljoner ex. utan de äldre då som wc2 osv. Men de vet verkligen vad kvallitet är.

Medlem
Skrivet av Lazers_y:

PC-spelare är mer kräsna. Därför bara topp-titlar säljer som smör.

Senaste halvåret har jag bara köpt Sins of a Solar empire. (Beta 1.1 kommer snart!) samt Age of Conan (1 miljon uppdateringar till så blir det fint ;D)

ja kräsna, Cs och The sims säljer som smör KVALITET!:up:


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Självklart blizzards spel säljer bra. Det är BRA spel som faktiskt man kan njuta av att spela.

Medlem

Det är ju bara det att vissa spel fungerar bättre på PC än på konsol, och tvärtom. Inget är på något sätt bättre än det andra, det är egentligen en smaksak om jag får säga min mening. Och PC:n är inte döende för den delen heller, den är stark. Den har bara fler spelare i varje spel, istället för flera spel (med MMO's i tankarna).


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

QRT
Medlem
Medlem

Inte konstigt att man får höra sådana kommentarer från Valve och Blizzard, då de båda två har en gigantiskt stor skara fanboys.

Medlem
Skrivet av erge:

Det är ju synd bara att försäljningssiffrorna talar emot deras påstående. Är väl bara Blizzards spel och The Sims som har sålt bra de senaste åren.

varför säger alla att pc är "dålig" som spelmaskin och att det ända som gör att pc´n fortfarande lever är mmo´s och the sims.

jag skulle alldrig kunna spela fps eller strategi på en konsol och ha roligt, det är för segt tack vara att man inte ha lika stora styr möjligheter.

personligen tycker jag att det ända konsoler är bra till är RPG och Äventyrs spel.

Medlem
Skrivet av erge:

Det är ju synd bara att försäljningssiffrorna talar emot deras påstående. Är väl bara Blizzards spel och The Sims som har sålt bra de senaste åren.

Nja, tänkt på att digital distribution aldrig räknas med. Spel via t.ex. Steam säljer ju som smör. Digital distribution är ordentligt underskattat och så länge de inte räknas med förblir försäljningssiffror väldigt opålitliga.

Sen tror jag inte att jag är ensam om att ha gett upp på konsoler. Som vissa andra har även jag svårt att spela FPS med gamepad, men det är en vanesak och jag är helt enkelt för van med mus + tangentbord.
Hur som helst så är det är ju bara att acceptera att PC:n inte kommer att dö, inte så länge vi har spelutvecklare som Blizzard och Valve på vår sida

Medlem

ligger något i vad han säger, men jag personligen kommer nog åg över mer och mer till mitt ps3


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Är ju som folk har skrivit, lätt att säga för Blizzard.
Blizzard & Valve har ju som sagt en rätt stor skara anhängare och är dessutom dom 2 som har spel som folk faktiskt köper för att spela, förutom då Sims.

Medlem
Skrivet av dmon:

Självklart blizzards spel säljer bra. Det är BRA spel som faktiskt man kan njuta av att spela.

Precis

Medlem
Skrivet av erge:

Det är ju synd bara att försäljningssiffrorna talar emot deras påstående. Är väl bara Blizzards spel och The Sims som har sålt bra de senaste åren.

Vem är du? Vad håller ni på med? Vart hittade du listor på hur mycket alla spel har sålt världen över? Du har ju ingenting alls att komma med.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Ni ser ju bara på Blizz, alla deras spel har väll sålt över 10miljoner ex. utan de äldre då som wc2 osv.

Nja...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Haha jo lite trångsynt är det ju när de största företagen som säljer mest går ut och säger att det går bra för PC-marknaden....

Inaktiv

Visst inte att Blizzard har utvecklat till konsol innan

Medlem

Hurvida PC:n är utdöende vet jag inte, men eftersom jag bara spelar PFS håller jag mig till PC. Det är ingen tillfällighet att cross-platform FPS inte dyker upp på marknaden

Medlem
Skrivet av edsf:
Skrivet av erge:

Det är ju synd bara att försäljningssiffrorna talar emot deras påstående. Är väl bara Blizzards spel och The Sims som har sålt bra de senaste åren.

Vem är du? Vad håller ni på med? Vart hittade du listor på hur mycket alla spel har sålt världen över? Du har ju ingenting alls att komma med.

Du är medveten om att det finns företag som håller koll på hur mycket software som säljs, blandannat NPD i USA. Och där regerar konsol försäljning stort över PC titlarna. Så vad har du själv att komma med än att du hoppar på folk utan något som helst kött på benen?

123
Skriv svar