Call of Duty 5 återvänder till WW2

Medlem

Om ni tyckte om cod 3 så är det nog ett givet köp, men tyvärr så tycker jag att mångag av treyarchs spel är lite halvtaskigt gjorde. Väntar hellre på 6an med Infinity Ward som enormt mycket bättre att göra spel.

Medlem

Synd att det inter är modern combat. WW2
är man något less på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vill spela som en tysk soldat i Wehrmacht, varför finns inte det alternativet? Nej... Vi måste spela som Joe Smith den Amerikanska hjälten som dödar ondingar och räddar världen. Propaganda ftw.

FZ glömde att nämna att det kommer finnas fordon i multiplayer ala CoD:UO eller BF.

CoD serien har inte varit något att hurra över sedan expansionen till ettan. Man kan hoppas på att Treyach provar lite nytt denna gången och inte bara gör en linjär shooter.

Medlem

Jag tvivlar inte på att det går göra WW2 spel intressanta fortfarande, det har bara innoverats väldigt lite och försökt få det så realistiskt som möjligt, eller spejsat som möjligt (fall of man). Frågan är om de kan klanta sig när de lagt in coop, köra tank tillsammans vore grymt. Fast sånt gör de säkert inte.

Asien, det är väl bara MoH-Pacific Assault som gett sig på det "ordentligt"?

@ Shammon, håller med, det var ett oväntad och laddad scen man fick vara med om.

Mer axis kampanjer åt folket! Med lite fantasi kan man säkert knyta ihop säcken på nått fint sätt, man kanske flyr undan de sista krigsdagarna och bosätter sig i ett annat land? Man måste inte vinna kriget för att få ett "lyckligt" slut.

Medlem

Där ser man, gillade cod4 men tycker att ww2 spel är kul de med. Cod2 är ju grymt! Coop läget låter kanon också, hoppas det kommer på PCn med och inte bara consolerna.

Medlem

så onödigt med ww2 -_- uttjatat

Medlem

När ska dom lyssna på spelarna och låta oss spela som Wehrmacht.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skrivet av Boomer:

När ska dom lyssna på spelarna och låta oss spela som Wehrmacht.

När Helvetet fryser till is troligen. Eller när grisar kan flyga, det som händer först! *djup suck* ^^


signatur
Medlem

Är inte alls sugen på WW2. Känns verkligen som ett steg tillbaka.

Medlem

Det var väntat WW2 FTW!

Medlem

Yes WW2!


signatur

Meep!

Inaktiv

Jag tycker absolut inte andra världskrigtemat är uttjatat, däremot är "amerikanerna åker till frankrike och kickar butt" väldigt uttjatat. Det verkar vara absolut svårt att avhandla något annat än den amerikanska invasionen av tyskockuperade frankrike, som om det bara var dem som stred där. Jag skulle vilja se mer spel som huvudsakligen utspelade sig på östfronten, som var oändligt mycket grymmare än någon av de andra fronterna. Just nu är det bara mindre spel som Red Orchestra och Sudden Strike som ger en mer nyanserad bild av kriget.

Och som någon sade, när får vi spela som Wehrmacht?

Det är iallafall positivt att det utspelar sig i Stilla Havet, även om det troligtvis kommer vara "Omaha Beach" på Iwo Jima eller Okinawa istället och en himla massa skjutande av rasstereotyper som det brukar vara i Call of Duty-serien.

Medlem

Hoppas känslan ligger i


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

YES !! älskar Cod 1, UO , Cod 2 !! hoppas detta kommer bli lika bra, fast... Cod 3 sög ju hårt... men hoppas dom lärde sig en läxa!

Glo på The thin red line grabbar, så ni får lite stilla havskrigs känsla !!

Om dom gör detta rätt kan det bli asgrymt !

Medlem

Ge mig COD Vietnam istället!

Medlem

för ett tag sedan hörde jag att de håller på med både Cod5 och 6

och då att 5an ska fortsätta vid 3an - och att 6an ska fortsätta vid 4an

men det är bara ett rykte - men hoppas stenhårt på att det är sanning

ska köpa CoD3 till mitt ps3 sen (har hört att det ska suga stenhårt, men wtf, CoD suger ingenstans )
kan någon förklara vad felet är med 3an???


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Fattar inte heller varför ingen vågar göra ett spel där man lirar som tysk i andra världskriget. Eller ryss när de fortfarande var allierade med tyskland.

Skillnaden mellan ryssarna och tyskarna var ju knappast stor. Vet inte vem som hade ihjäl mest folk egentligen. Hitler eller starlin.... Däremot bytte de sida så det är väl därför det är ok att spela ryss.

Och USA kan ju bara hålla käften, som fortfarande hade än tämligen sträng ras ideologi mot de svarta när de skulle ut och besegra ondskan i europa och befia oss från tyskarna...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Varför ww2 när ww1 finns?

På julafton firade britterna och tyskarna jul tillsammans
sen dagen efter var det fullt krig igen


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

WW2..... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Seriöst hur många jävla tråkiga WW2 shooters ska de trycka ut innan de tröttnar? Så länge spelet inte bidrar med något väldigt speciellt ( vilket det antagligen aldrig kommer göra) kommer iaf jag aldrig köpa det, inte ens om det vore gratis.

Skrivet av nudelsdesign:

Fattar inte heller varför ingen vågar göra ett spel där man lirar som tysk i andra världskriget. Eller ryss när de fortfarande var allierade med tyskland.

Skillnaden mellan ryssarna och tyskarna var ju knappast stor. Vet inte vem som hade ihjäl mest folk egentligen. Hitler eller starlin.... Däremot bytte de sida så det är väl därför det är ok att spela ryss.

Och USA kan ju bara hålla käften, som fortfarande hade än tämligen sträng ras ideologi mot de svarta när de skulle ut och besegra ondskan i europa och befia oss från tyskarna...

Japp håller med till 110%.
Sedan hade det varit kul att spela som Finland, Polen och även imo Italien. "Call of Duty: ultimate ww2" skulle det kunna heta eller nåt


signatur
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Fattar inte heller varför ingen vågar göra ett spel där man lirar som tysk i andra världskriget. Eller ryss när de fortfarande var allierade med tyskland.

Skillnaden mellan ryssarna och tyskarna var ju knappast stor. Vet inte vem som hade ihjäl mest folk egentligen. Hitler eller starlin.... Däremot bytte de sida så det är väl därför det är ok att spela ryss.

Och USA kan ju bara hålla käften, som fortfarande hade än tämligen sträng ras ideologi mot de svarta när de skulle ut och besegra ondskan i europa och befia oss från tyskarna...

Stalin.

Medlem
Skrivet av Lerner:

YES !! älskar Cod 1, UO , Cod 2 !! hoppas detta kommer bli lika bra, fast... Cod 3 sög ju hårt... men hoppas dom lärde sig en läxa!

Glo på The thin red line grabbar, så ni får lite stilla havskrigs känsla !!

Om dom gör detta rätt kan det bli asgrymt !

iof är den filmen mer filosofisk än realistisk

Medlem

Trött på alla som whinar på att ww2 är uttjatat , Modern Combat är om inte mer uttjatat.

WW2 all the way säger jag , vore skojj med en Tysk kampanj men nu tycker jag ni kan respektera att de gör en ny vädning ordentligt iaf med att ta Pacific Theater och Ryssarnas Avancemang in i Berlin med.

Allt kan ni inte få.

Dessutom anledningen till att man inte gör Tyska kampanjer är mkt mer att det fortfarande är ett känsligt område och det skulle vara en stor risk.

Medlem

bra men dåligt:( ww2 äger tkr jag men tkr att dom skulle gått mera mera in i framtiden än gjort cod4 i nutid sen gå tilbaka till ww2. men men det komemr nog li bra det också tror jag:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

fan! jag vill spela tyskar någon gång! stå där med en kulspruta och meja ner amerikanerna när dom hoppas fallskärm ifrån himlen... dom hänger i luften och har ingen chans att komma undan... Underbart! det vill jag se!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Trött på alla som whinar på att ww2 är uttjatat , Modern Combat är om inte mer uttjatat.

WW2 all the way säger jag , vore skojj med en Tysk kampanj men nu tycker jag ni kan respektera att de gör en ny vädning ordentligt iaf med att ta Pacific Theater och Ryssarnas Avancemang in i Berlin med.

Allt kan ni inte få.

Dessutom anledningen till att man inte gör Tyska kampanjer är mkt mer att det fortfarande är ett känsligt område och det skulle vara en stor risk.

...så vi skall vänta 100 år till, finns ju massor av filmer i ämnet om tyskar, gjorda av tyskar Der Untergang till exempel. Skitbra film. http://www.imdb.com/title/tt0363163/ Man behöver ju inte spela fånglägesvakt på auswitchz direkt...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

cod och andra krigs-fps ö.h.t är uttjatat. "destroy the aa-guns" "hold the area secured" jaja, you get it. :b

Inaktiv

ORKA WW2 IGEN


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Men när ska man spela som nån tysk för fan jag är så trött på att spela Yankare och britt m.m. Man behöver inte vara nån SS soldat


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Usch.. Skippar detta och väntar på Infinity Ward's COD 6 istället.

Skriv svar