Crysis Warhead släpps i höst

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av HeggZor:

Hoppas det inte blir lika krävande som 1:an

Krävande? Menar du pc-krävande så blir det antagligen lika eller högre med tanke på att det är samma motor fast förbättrad.

Menar du att spelet va svårt så förstår jag mig inte på dig

pc krävande så klart :heart:

Inaktiv

Jag tror att Crysis kommer till PS3/(xbox360), men det dröjer. Så länge de håller på med portningen så jobbar de ochså på "Crysis 2"

Att porta över är inte så lätt, tar tid och kräver mycket arbete.

Jag lirar PC versionen iaf

Medlem

"En förbättrad version av spelmotorn CryEngine 2 driver kalaset"

Vi får hoppas att det betyder en mer optimerad version av CryEngine 2. Inte för att den är dåligt optimerad nu, men vi behöver knappast ha det mer krävande. >.<

Givet köp hur som helst.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Oväntat faktiskt.

Inaktiv

Ska köpa Crysis(199!!!) senare när min nya dator kommer


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

ska vi gissa på 100.000 ex sålda och 3miljoner nertankade ex. ?

Ironiskt att crysis faktist sålde 3 miljoner ex...

Medlem

Äntligen!!! 100% köp från min sida.

Medlem

nice, får jag bruk för superdatorn.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Kul!

Men hörni, tror ni inte att det e Nomad på bilden;)

Medlem

Sweet. Men skall man tolka det som att Crysis Warhead är del 2 i den utannonserade Crysistrilogin eller en fristående expansion till Crysis 1?

Hur som helst, närapå ett givet köp.

Medlem

Jaha.

Jag som trodde det va Nomad.

Inaktiv

Det här blir intressant.

Ska uppgradera datorn till hösten med lite goda saker. Då ska jag väl kunna maxa det

Roligt att höra...

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Dom lär ju gå i konkurs snart om dom inte börjar göra spel till konsoller.

Varför går man i konkurs om man inte gör konsollspel då?

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Dom lär ju gå i konkurs snart om dom inte börjar göra spel till konsoller.

Så du tror att det blir enklare att tillverka spel till tex PS3 för att man programmerar och designar spelen direkt på PS3ans välkända rit/animations/3d-program och programspråksmiljöer....
....Eller vänta nu, något blev fel med den meningen. :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av ScrotzaN:

Dom lär ju gå i konkurs snart om dom inte börjar göra spel till konsoller.

Varför går man i konkurs om man inte gör konsollspel då?

Han tror att piratkopieringen av datorspel gör att företaget kommer kursa.

Edit.

Sen ni som whinar över optimeringen, de står ju i texten att motorn är mer optimerad än förra gången.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv
Skrivet av albertalbertsson:

Sen ni som whinar över optimeringen, de står ju i texten att motorn är mer optimerad än förra gången.

Ord och handling går ju inte hand i hand alltid. Fast några optimeringar borde ha tillkommit - men nu snackar vi om Crytek som verkar satsa på techbajsande och "WOOOH! DX10-REVOLUTIONEN!"-bajsande. På gott och ont.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

Givet köp!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Trevlig nyhet, jag gillade crysis. Alla som snackar om att crysis saknar spelkänsla osv tycker jag ska tänka efter lite innan man spottar ur sig sånt.

Bara för att de fokuserat MEST på grafiken behöver det inte betyda att spelkänslan är kass, jag tyckte det var riktigt härligt iaf, men det är självklart en ganska subjektiv fråga.

Däremot hoppas jag att de fokuserar på att optimera istället för att göra det ännu snyggare, det har ändå inte kommit något snyggare (tekniskt snyggare, inte stilistiskt) sedan crysis.

Sen tycker jag det är väldigt tråkigt att dom inte fortsätter på storyn, den fick ju ett väldigt abrupt slut...

Medlem

Tycker själv att som nybörjare passar Crysis utmärkt och storyn var rätt hyfsad. Men tycker också att det är synd att just storyn inte fortsätter då detta verkar vara en repris av orginalCrysis.


signatur

Det var detta...

Medlem

Det här kan bli spännande, vet dock inte om jag ska tro på att det kommer i höst En parallellstory alltså, hmm kan bli riktigt coolt om det görs på rätt sätt (allt som görs på rätt sätt brukar iofs bli bra )

Alla pratar om att Crysis saknar spelkänsla, själv älskade jag att smyga runt i djungeln och ta ut fienden så tyst och smärtsamt som möjligt. Verkligen underhållande!


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

underbart, blev otroligt förbannad på hur Crysis slutade.. väldans kass avslutning liksom, hoppas detta blir lite mer "fyndigt". Ser framemot det som bara tusan. Hoppas även att utomjordingarna blir lite snyggare för dom såg riktigt gräsliga ut.

Inaktiv

lol, det var snabba ryck!

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av HeggZor:

Hoppas det inte blir lika krävande som 1:an

Krävande? Menar du pc-krävande så blir det antagligen lika eller högre med tanke på att det är samma motor fast förbättrad.

Är den förbättrad så borde den väl vara bättre optimerad o inte kräva lika mycket?

Medlem
Medlem

coop gör så att spel säljer wiho hoppas vi iaf ska bli skojj.

Medlem

Jag tyckte inte Crysis var så mycket att hänga i julgranen, men kul för dom som gillade det


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

får vi äntligen få veta fortsättningen?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Var Psycho den svarta snubben eller vem var det?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Var Psycho den svarta snubben eller vem var det?

Nah, psycho var biffen jue
bild

Inaktiv
Skrivet av rolle90:

får vi äntligen få veta fortsättningen?

Läs nyheten en gång till. xD

Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av WildThing:

Var Psycho den svarta snubben eller vem var det?

Nah, psycho var biffen jue
bild

Biff? Det är ju bara en nanosuit precis som alla andra har.

123
Skriv svar