Konami ställer krav på recensenter
vissa cutscenes skulle väll sträcka sig upp mot 90 minuter
med dagens ADHD barn som knappt orkar vänta 5 sekunder på att en dörr i Metroid ska öppnas medans andra rummet laddas, så förstår jag vad konami vill säga.
om recensenter skriver att det är låååååånga cutscenes så kommer ni börja klaga, och då tappa intresse för detta spel.
det enda som intereserar mig i mgs4 är just dessa cutscenes!
mumma!
Detta eviga gnäll om installationer, hårdisken är där för att användas punkt.
Långa cutscenes lyckas jag knappt se det negativa med, man ska och vill ju belönas för att man tar sig vidare i spelet och folk som inte vill ha dom kan alltid hoppa över dom, right? Jag såg iallafall 90 minuters cutscene nyheten som nått jätte positivt och blev förvånad över all negativitet som den födde när den kom.
Men att inte låta recensenter nämna det känns lite som att skjuta sig i foten då det i sig lär ge lika mycket negativ publicitet om inte mer än att låta dom nämna det.
vissa cutscenes skulle väll sträcka sig upp mot 90 minuter
med dagens ADHD barn som knappt orkar vänta 5 sekunder på att en dörr i Metroid ska öppnas medans andra rummet laddas, så förstår jag vad konami vill säga.
om recensenter skriver att det är låååååånga cutscenes så kommer ni börja klaga, och då tappa intresse för detta spel.
det enda som intereserar mig i mgs4 är just dessa cutscenes!
mumma!
90 minuter långa?
menar du totalt eller att 1 scen kan vara så långt, då vette fan, då skippar jag nog mgs4 har helt enkelt inte tid att spela om det ska vara cutscene så länge.
Detta eviga gnäll om installationer, hårdisken är där för att användas punkt.
Långa cutscenes lyckas jag knappt se det negativa med, man ska och vill ju belönas för att man tar sig vidare i spelet och folk som inte vill ha dom kan alltid hoppa över dom, right? Jag såg iallafall 90 minuters cutscene nyheten som nått jätte positivt och blev förvånad över all negativitet som den födde när den kom.
Men att inte låta recensenter nämna det känns lite som att skjuta sig i foten då det i sig lär ge lika mycket negativ publicitet om inte mer än att låta dom nämna det.
Jaha, det är därför som vissa dörrar tycks kärva. Helt vansinnigt frustrerande när man inte förstår varför.
Cutscenes har för övrigt den märkliga egenskapen att de lätt slår hål på illusionen om att protagonisten eller historien inte är töntig och full med klyschor.
Varför detta eviga gnällande om installations storlek många andra spel har liknande och ibland till och med större installationer på PS3an och jag antar att Xbox360 är nåt liknande bra exempel på detta är Oblivion, GTAIV, Lost Planet, Devil May Cry 4
Förresten är inte 4,6GB ändå väldigt lite om man tänker på att en Duallayer Bluray skiva tar 50GB
Jag för min del ser fram emot spelet och vad långa cutscenes anbelangar så har det väl alltid vart det i metal gear solid serien.
Känns som att detta började hos nån Xbox360 fanboy recensent som är grinig att det är PS3 exklusivt.
90-minuters cutscenes? Vansinne, vill jag se en långfilm så sätter jag mig inte och spelar tv-spel. Vem fan vill spela ett spel där man närsomhelst kan tvingas bänka sig över en timme utan avbrott bara för att hänga med i handlingen?
Spelsessioner ska kunna brytas och startas närhelst man vill utan att gå miste om något, det är väl det som är själva poängen med interaktiv underhållning?
Det här är väl samma som ett NDA (non disclosure agreement) som finns i vissa beta tester. Big deal, om man har problem med det är det det väl bara att vänta tills spelet är släppt så kan man skriva vafan som helst.
Känns som att detta började hos nån Xbox360 fanboy recensent som är grinig att det är PS3 exklusivt.
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
90-minuters cutscenes? Vansinne, vill jag se en långfilm så sätter jag mig inte och spelar tv-spel. Vem fan vill spela ett spel där man närsomhelst kan tvingas bänka sig över en timme utan avbrott bara för att hänga med i handlingen?
Spelsessioner ska kunna brytas och startas närhelst man vill utan att gå miste om något, det är väl det som är själva poängen med interaktiv underhållning?
/signed
Det här är väl samma som ett NDA (non disclosure agreement) som finns i vissa beta tester. Big deal, om man har problem med det är det det väl bara att vänta tills spelet är släppt så kan man skriva vafan som helst.
Känns som att detta började hos nån Xbox360 fanboy recensent som är grinig att det är PS3 exklusivt.
Måste bara fråga, var du allvarlig när du skrev detta eller ej? Jämställer du ett betatest med en publik recension?
1338 - One Step Above
Gillar inte alls långa cutscenes. Ett stort fel med MGS2 enligt mig. Gillar MGS1&3 (speciellt 1) mycket mer då de har cutscenes som är tolererbara. Och sen så var ju storyn i MGS2 så extremt korkad också.
Men i alla fall, jag vill spela ett spel när jag spelar ett spel, och inte glo på film. Små korta cutscenes här och där är väl okej, men när det drar vidare till 5 minuters dialoger var tredje steg man tar, urk, då sätter jag hellre på en film.
Xenosaga och MGS2 är för mig typexempel på hur man inte ska göra cutscenes i spel.
Riktigt jäkla sketet, men Konami är knappast de enda som gör sånt här.
Här pratas det om liknande, fast för smygtittar: Speak No Evil or Be Banned
Här diskuteras moralen i exklusiva recensioner: Exclusive reviews are ethically troubling
Minns även Gerstmann-debaklet i höstas.
Min respekt för utgivare i allmänhet är inte hög, nej. Tycker det är dags för branschen att växa upp istället för att vara så rutten.
Billen"]
Det här är väl samma som ett NDA (non disclosure agreement) som finns i vissa beta tester. Big deal, om man har problem med det är det det väl bara att vänta tills spelet är släppt så kan man skriva vafan som helst.
Känns som att detta började hos nån Xbox360 fanboy recensent som är grinig att det är PS3 exklusivt.
Måste bara fråga, var du allvarlig när du skrev detta eller ej? Jämställer du ett betatest med en publik recension?
Jag ser ingen större skillnad, MGS4 är inte släppt till allmänheten ännu vilket betyder att Konami äger samtliga rättighter till spelet. Om vissa tidningar vill skriva recensioner av ett spel innan det släppts har Konami all rätt att ställa krav på vad som får och inte får skrivas typ ett NDA. Som sagt, om några har problem med detta är det ju bara att vänta tills 12 Juni, efter det får man skriva vad man vill (såvida du inte bor i kina eller liknande ).
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Jag ser ingen större skillnad, MGS4 är inte släppt till allmänheten ännu vilket betyder att Konami äger samtliga rättighter till spelet. Om vissa tidningar vill skriva recensioner av ett spel innan det släppts har Konami all rätt att ställa krav på vad som får och inte får skrivas typ ett NDA. Som sagt, om några har problem med detta är det ju bara att vänta tills 12 Juni, efter det får man skriva vad man vill (såvida du inte bor i kina eller liknande ).
Klart Konami har rätt att hålla inne med recensionsexemplar, men ställer de krav för att vrida bilden av spelet till en annan än den verkliga (jag lägger alla krav i den kategorin) för bonusar finns det ett uttryck för det: att köpa recensioner.
Lika skuld faller förstås på de som acceptererar budet i form av att de tappar all form av journalistisk integritet. Å, vad spelindustrin är barnslig.
90 MIN!!! vad är det för fel på dem. Trodde det var spela man skulle göra. inte titta på film! Tänk en cutscene på 90 min som inte går att klicka bort haha.
Att sedan ge restriktioner till recencenter skulle absolut leda till en total bojkott. Det är ju förfan näst intill olagligt.
Ungefär som att sälja en bil utan att berätta att den måste vila i 90 min var 5 mil, annars skär motorn...
Offtopic: Mafia hade lagom cutscenes och garanterat de bästa jag sett någonsin...
Ja jag vet att jag är bäst!
Har varken emot installationen (måste antagligen ha krävts pga spelets storlek) eller cutscenes (det är ju handlingen som GÖR MGS spelen)... däremot är det fult att gå ut med en lista på detta vis, YTTRANDEFRIHET FTW!!!
Hmm om de nu vet var yttrandefrihet är, kan ju vara det som är problemet
Ja jag vet att jag är bäst!
vissa cutscenes skulle väll sträcka sig upp mot 90 minuter
Det är ett rykte som inte är bekräftat av någon sida vad jag har sett. Det är väl bara att vänta och se ifall det visar sig vara så.
Men herregud, den TOTALA längden cutscenes i speletuppgår till 90 minuter, inte en av dem...
Och folk verkar inte fatta att det är så kojimas spel är gjorda, och vissa av oss gillar det, om andra tycker att det är jobbigt så tryck på x och PRESTO, ingen mer cutscene, sen vad det roliga med spelet är vet inte jag, men jag har inga problem med tålamodet.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Men herregud, den TOTALA längden cutscenes i speletuppgår till 90 minuter, inte en av dem...
Och folk verkar inte fatta att det är så kojimas spel är gjorda, och vissa av oss gillar det, om andra tycker att det är jobbigt så tryck på x och PRESTO, ingen mer cutscene, sen vad det roliga med spelet är vet inte jag, men jag har inga problem med tålamodet.
Har du någon länk till detta att 90min är den totala tiden på cut-scenes i spelet? Det låter helt otroligt då t ex enbart introduktionen till MGS2 var 38-45 minuter lång.
Personligen längtar jag efter spelet och speciellt storyn med alla cutscenes.
90-minuters cutscenes? Vansinne, vill jag se en långfilm så sätter jag mig inte och spelar tv-spel. Vem fan vill spela ett spel där man närsomhelst kan tvingas bänka sig över en timme utan avbrott bara för att hänga med i handlingen?
Spelsessioner ska kunna brytas och startas närhelst man vill utan att gå miste om något, det är väl det som är själva poängen med interaktiv underhållning?
Med den logiken skulle inte Mario til Nes vara interaktiv underhållnig, eller?
Om du inte vill se långa cutscenes så är väl det upp till dig, men det känns som en klen anledning till att inte spela ett spel.
^- Hur fan är det en klen anledning till att inte spela MGS om man inte gillar långa cut-scenes -.- Det är ungefär som att det skulle vara en klen anledning till att inte lira T ex forza 2 om man som jag har noll intresse för bilar och bilsport överhuvudtaget. Och avskyr att jaga tider i spel.