Nordic Game 2008
Nordic Game-mässan i Malmö har just genomförts för femte året i rad. Mässan är fortfarande inriktad på utvecklare och branschen och FZ ägnade den andra och sista dagen åt att uppleva magin, känna den nya hajpen och höra reaktionerna från folket på golvet.
#deadline-games, #remedy-entertainment, #ccp-games, #dice, #massive-entertainment, #funcom, #crytek, #nintendo, #sony, #atari, #dataspelsbranschen, #rock-band, #wii-fit, #wii-sports, #microsoft, #the-ark, #laser-squad-nemesis, #fallout-2
"Nu får DICE vara den spelstudio de alltid velat vara!"
Jahaja, vi slipper löjliga rat-titlar som BF:V och BF2192 framledes då? Synd killar, det är för sent -- BF:Heroes och annat rappel är redan på väg
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Kul att se många nordiska utvecklare som det går bra för, iofs inte så konstigt att det kommer fler från norden och övriga EU/öst då det är här som PC-plattformen är störst. Jänkarna diggar ju konsolerna mer.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Spännande att ni inte ens nämner att Avalanche Studios var där också
From Pitch to Production and Beyond
Christopher Sundberg, Founder & Creative Director, Avalanche. Chairman, Spelplan
Christopher Sundberg is the founder and creative director of Swedish games development studio Avalanche, makers of Just Cause, and the chairman of the developers organisation Spelplan-Association of Swedish Game Developers.
John Fuller, Lead Programmer, Odd Ahlgren, Design Director and Stefan Ljungqvist, Studio Art Director, Avalanche Studios
Members of the creative team at Just Cause developer Avalanche Studios