Bättre Blu-ray med nästa PS3-uppdatering

Medlem
Skrivet av Phobo:
Citat:

Utöver detta levererar uppdateringen även en del småfixar som möjligheten att pausa en film, ta ur skivan och göra något annat för att senare sätta i filmen igen och börja från tidpunkten då du tryckte på pausknappen.

Yes!:up:

Rätta mig ifall jag har fel, men har för mig att man redan kunnat göra så med dvdfilmer ett tag?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Håkan:

redmac: Varför inte? ;-P
Matroska växer ju som bara fasiken och kommer säkert om 2-3år vara populärare än Xvid. Samt då att det är open source, vilket betyder att Sony inte skulle behöva betala licens för att lägga in det i PS3an(så som DivX).

Skillnaden är ju att mkv inte är ett codec som både xvid och divx är. Mkv är en container som tex avi och mp4.
En mkv skulle ju lika gärna kunna innehålla film komprimerad med xvid eller divx. Även om kanske H.264 är vanligare.

Medlem

När får vi stöd för XviD?

Medlem

Finns ju redan stöd för xvid.

Medlem

det finns ett begränsat stöd för XviD, om en film är komprimerad med Xvid specifika parametrar (väldigt ovanligt) så kan filmen inte vissas. Känner av det anigen när jag streamar över anime serier, vissa funkar galant, andra fryser efter säg 20 sec, andra spelar inte alls, och samtliga är komprimerad med xvid och mp3.

Medlem

Xbox---> PS3 fortfarande ;)... även om de patchar, uppdaterar etc.. så vet företag som gör spel till PS3 hur man pushar PS3 till max pga Sony som fuckade upp allt o gjorde allt för krånligt....nästa Xbox kommer säker komma före PS4 pga Sony kommer forftafrande ligga i minus=p...

Medlem

Har för mig att i den nyaste versionen av xbox media center till xbox 1an har stöd för mkv filer.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Jag kommer ihåg när man köpte en film för att se på själva filmen inte för att få en massa extra material och annat skit. Bort med allt sånt och sänk priset på filmen istället.

Vilken tid var detta då, 80 talet? För filmer som kom ut på 90 talet hade också extramaterial...och extramaterial e faktiskt jävligt intressant och ibland väldigt lärorikt om man inte e efterbliven o bara kollar på filmer för att se snygga brudar eller tuffa explosioner, kommer du märka när du blir vuxen...

Medlem
Skrivet av Jühan:

Har för mig att i den nyaste versionen av xbox media center till xbox 1an har stöd för mkv filer.

Klarar inte 720p/1080p/i om de va de du mena...den orkar inte med det...

Medlem
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av Jühan:

Har för mig att i den nyaste versionen av xbox media center till xbox 1an har stöd för mkv filer.

Klarar inte 720p/1080p/i om de va de du mena...den orkar inte med det...

Inte 1080p men 720p/1080i.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Phobo:
Citat:

Utöver detta levererar uppdateringen även en del småfixar som möjligheten att pausa en film, ta ur skivan och göra något annat för att senare sätta i filmen igen och börja från tidpunkten då du tryckte på pausknappen.

Yes!:up:

Rätta mig ifall jag har fel, men har för mig att man redan kunnat göra så med dvdfilmer ett tag?

testade det igår, spelade först das boot i 1 timme lite drygt, tog ur skivan, sov ett par timmar, spelade sedan Burnout: Paradise i 8h och bestämde mig sedan ett par timmar senare för att kolla klart på filmen, i med skivan och den fortsatte exakt där jag slutade. Så vidare nytt var det inte, btw gjordes på min 360.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar