Unreal + Steam = sant
steam fungerar perfa köpt alla half-life spel där funkar ju bra, men det är väldans dyrt endel saker, som bioshock och cod4, som du kan köpa på elgiganten för 349.
det är bara vissa spel som kostar mycket mer där.. t ex Soulstorm får du rätt billigt... 300 kr bara... om du har köpt på Webhallen så ska du lägga på frakten etc...Samt om du drar på stan så får du tänka på att du tar bussen/bil/ går(waistar tid o pengar) men sånt räknar ni säkert inte in ;)....Steam är inte alls buggigt de försöker patcha den o stabilisera den hela tiden...Visst man kan vara rädd om sina skivor etc men de har en maximal livsläng på ca 10 år och man använder skivan dagligen för t ex BF 2, så kommer den gå sönder för eller senare...
Anledning till varför CoD4 är så pass dyrt är att Activision själv satt ett högt pris, kanske de är pressade också av spelbutikerna.
Spelbutikerna försöker hålla nere online distributionen så mycket som möjligt och jag tror att Blackseer har helt rätt, spelbutikerna är stora och Valve kan inte förlora butiksdistributionen till sina spel.
Sen tycker jag att de paket man kan köpa är sjukt billiga, iaf i jämförelse till kostnaden för enskilda spel.
en del spel har överpriser... när jag skulle köpa CoD4 via steam så skulle det gå på 7-800kr med skatt. tyckte det var sjukt och struntade i det. har förövrigt ännu inte listat ut vart man kan klaga på sånt.
Visst är steam förhållandevis dyrt, men nu tog du i lite, Cod 4 inkl skatt kostar 535,74 SEK.
Du får ge 449 SEK på webhallen, du betalar egentligen en hundring för att slippa krångel med skivor (borttappade, repade, handhållning etc) och uppdateringar som steam ordnar automatiskt.
Jag är 100% för steam och deras koncept, dock kunde de lägga ner priset en aning tycker man, men det är nog inte steams egna fel egentligen.
Jag föredrar att köpa skivan är man sen orolig för att skivan ska repa för att man inte kan ta hand om sina saker så kan man alltid göra en crack till det.
en del spel har överpriser... när jag skulle köpa CoD4 via steam så skulle det gå på 7-800kr med skatt. tyckte det var sjukt och struntade i det. har förövrigt ännu inte listat ut vart man kan klaga på sånt.
Visst är steam förhållandevis dyrt, men nu tog du i lite, Cod 4 inkl skatt kostar 535,74 SEK.
Du får ge 449 SEK på webhallen, du betalar egentligen en hundring för att slippa krångel med skivor (borttappade, repade, handhållning etc) och uppdateringar som steam ordnar automatiskt.
Jag är 100% för steam och deras koncept, dock kunde de lägga ner priset en aning tycker man, men det är nog inte steams egna fel egentligen.
Jag föredrar att köpa skivan är man sen orolig för att skivan ska repa för att man inte kan ta hand om sina saker så kan man alltid göra en crack till det.
Absolut, man kan göra en crack, men det är inte nödvändigt med steam, smaken är som baken :).
Sen känns det dessutom åtminstånde mer miljövänligt att inte ha skiva, manual och omslag :D...
Retro.
Annars kan man ju alltid köpa ett par DVD-spelare o stoppa in i datorn så man har alla skivor i läsaren at all times - no worries med skivhanteringen där inte
Om man räknar med att en läsare kostar typ 150-200kr (behöver ju inte på något sätt vara en high-tech-superduper-läsare) så får man ju spelet som man köpt i butik/onlinebutik lika "billigt" som man köper det på steam och slipper samtidigt oroa sig för att man är så klantig/slarvig/allmänt kass att man repar sina skivor.
Jag har själv bara lyckats repa EN ENDA skiva under alla de år som spel kommit på CD/DVD-skivor, och den gick till och med att läsa trots sina repor, så förstår inte riktigt det argumentet ?
Eller jo det gör jag nog - men ville bara retas lite
Kan bara passa på att nämna hur bra det egentligen är att U/UT-spelen kommer ut på Steam så att stackare som bott i mörkret hela sitt liv äntligen kan prova på ett riktigt bra spel
Annars kan man ju alltid köpa ett par DVD-spelare o stoppa in i datorn så man har alla skivor i läsaren at all times - no worries med skivhanteringen där inte
Om man räknar med att en läsare kostar typ 150-200kr (behöver ju inte på något sätt vara en high-tech-superduper-läsare) så får man ju spelet som man köpt i butik/onlinebutik lika "billigt" som man köper det på steam och slipper samtidigt oroa sig för att man är så klantig/slarvig/allmänt kass att man repar sina skivor.
Jag har själv bara lyckats repa EN ENDA skiva under alla de år som spel kommit på CD/DVD-skivor, och den gick till och med att läsa trots sina repor, så förstår inte riktigt det argumentet ?
Eller jo det gör jag nog - men ville bara retas lite
Kan bara passa på att nämna hur bra det egentligen är att U/UT-spelen kommer ut på Steam så att stackare som bott i mörkret hela sitt liv äntligen kan prova på ett riktigt bra spel
Om man då har en rätt diger samling spel, blir det ett rätt digert nätagg, samt dessvärre diger elräkning
Retro.
Jag tillhör den skara som gärna vill ha spelen uppställda i hyllan så jag drar mig för att köpa spel via Steam. Jag gillar inte heller att behöva ha ett extra program som ligger och kör. Dessutom är jag skeptisk mot hela konceptet med att inte ha en fysisk kopia eller en vanlig installationsfil på disk av spelen jag köpt. Vad händer den dag Steam inte längre är tillgängligt av en eller annan anledning. Är hela min samling då borta? Jag använder Steam idag men är inte helt förtjust i hur det fungerar.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80676
Inte UT3 med där, men ändå alla Unreal och UT för 179 spänn med en fin förpackning
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80676
Inte UT3 med där, men ändå alla Unreal och UT för 179 spänn med en fin förpackning
Hör jag en teknofob yttra sig?
Retro.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80676
Inte UT3 med där, men ändå alla Unreal och UT för 179 spänn med en fin förpackning
Den står i hyllan sedan en tid tillbaka.
Köp ett fysisk "steamspel" och lägg sedan in det på steam. Ingen nyckel att tappa bort. Man får sin fina låda och det är bara att ladda hem det om man inte hittar skivan.
Efter att du har registrerat nyckeln blir den oanvändbar...
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80676
Inte UT3 med där, men ändå alla Unreal och UT för 179 spänn med en fin förpackning
Hör jag en teknofob yttra sig?
Hehe nah, men en typisk samlare ^^ Ta Deus Ex tex, det är ju lite mer speciellt att ha originalådan stående i bokhyllan istället för att bara ha den via steam tycker jag
Men alla har vi ju olika värderingar och Steam är ju perfekt för de som inte bryr sig om förpackningar, manualer etc... huvudsaken för mig är att folk verkligen köper sina spel, sen om det är via steam eller i butik kvittar rätt hårt tbh
http://www.webhallen.com/prod.php?id=80676
Inte UT3 med där, men ändå alla Unreal och UT för 179 spänn med en fin förpackning
Hör jag en teknofob yttra sig?
Hehe nah, men en typisk samlare ^^ Ta Deus Ex tex, det är ju lite mer speciellt att ha originalådan stående i bokhyllan istället för att bara ha den via steam tycker jag
Men alla har vi ju olika värderingar och Steam är ju perfekt för de som inte bryr sig om förpackningar, manualer etc... huvudsaken för mig är att folk verkligen köper sina spel, sen om det är via steam eller i butik kvittar rätt hårt tbh
Absolut, skulle gärna vilja ha orginalådan stående, men dessvärre går den inte ens att få tag i numera, då är steam ett bra alternativ i det fallet :).
Absolut, smaken är ju delad, och huvudsaken är att vi får maskineriet att snurra, dvs köper spelen så nya kan produceras.
Retro.
Jag trodde att Epic hade gett upp PC:n.
Skulle inte säga att Epic övergett PC:n då de tillsammans med ett antal andra stora företag rätt nyss bildade PC Gaming Alliance.
Som de sen uppenbarligen helt sonika ignorerade, de håller som bäst på att bygga sin UnrealEngine4 som i sin tur är 100% för konsoller och ej för PC.
Du får nog försöka att ta dig förbi FZ:s trevliga men väldigt felaktiga rubrik, och läsa vad som faktiskt står i texten. Exakt var i intervjun står det att de ignorerar PC:n? Det enda det står är att UE4 i första hand utvecklas för nästa generations konsoler, vilket jag absolut inte ser som något konstigt. Jag skulle gissa på att det gick till på ett liknande sätt när de utvecklade UE3. Det är på konsolspelen de tjänar pengar, vilket betyder att det är där de måste satsa för att kunna gå med vinst.
Att de nu har startat upp PC Gaming Alliance betyder knappast att de kommer slänga konsolerna åt sidan och börja prioritera PC:n som det enda spel-mediet. Jag tror att PCGA är tänkt som ett mer långsiktigt projekt, där de ska försöka råda bot på de problemen som PC:n (som spelmaskin) lider av i dagsläget, dvs. piratkopiering, fusk och kanske det största problemet av de alla... systemkraven.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Det enda det står är att UE4 i första hand utvecklas för nästa generations konsoler, vilket jag absolut inte ser som något konstigt.
Jag hörde på radion, ett teknikprogram i P1, då de pratade om "framtidens teknik" och då tog experten de pratade med upp Ps3 som exempel på att framtiden redan är här - han sade att den är fullmatat med teknik och komponenter som man knappt skapat användningsområden för ännu, samma komponenter på PC-sidan hittar man först i s.k superdatorer som står hos myndigheter, SMHI och liknande. Att då utveckla en spelmotor mot denna teknik istället för mot en som kommer vara förlegad vid premiären om några år är inte konstigt. Att pc-marknaden skulle vara döende pga av beslut som dessa är att resonera konstigt - spel och motorer som utvecklas till/för PC-marknaden används ju flitigt i konsollvärlden så varför skulle inte det omvända förhållandet fungera lika bra?
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Bara jag som tycker Unreal paketet är riktigt billigt? knappt 330kr för alla UT spelen inkl 3an
Angående att UT4 bara ska utvecklas till konsoller. Känns om att de gör så eftersom PC spel säljer sämre och är lättare att piratkopiera än konsollspel. Trots allt kostar det att piratkopiera konsollspel (chippningen av konsollen).
Det enda det står är att UE4 i första hand utvecklas för nästa generations konsoler, vilket jag absolut inte ser som något konstigt.
Jag hörde på radion, ett teknikprogram i P1, då de pratade om "framtidens teknik" och då tog experten de pratade med upp Ps3 som exempel på att framtiden redan är här - han sade att den är fullmatat med teknik och komponenter som man knappt skapat användningsområden för ännu, samma komponenter på PC-sidan hittar man först i s.k superdatorer som står hos myndigheter, SMHI och liknande. Att då utveckla en spelmotor mot denna teknik istället för mot en som kommer vara förlegad vid premiären om några år är inte konstigt. Att pc-marknaden skulle vara döende pga av beslut som dessa är att resonera konstigt - spel och motorer som utvecklas till/för PC-marknaden används ju flitigt i konsollvärlden så varför skulle inte det omvända förhållandet fungera lika bra?
Det är ju exakt det jag menar. Det ska väl gå lika bra att anpassa en motor som i första hand är utvecklad för konsoler till PC? PC:n som spelplatform är ju knappast döende, däremot är den nere i en svacka.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Jag trodde att Epic hade gett upp PC:n.
Skulle inte säga att Epic övergett PC:n då de tillsammans med ett antal andra stora företag rätt nyss bildade PC Gaming Alliance.
Som de sen uppenbarligen helt sonika ignorerade, de håller som bäst på att bygga sin UnrealEngine4 som i sin tur är 100% för konsoller och ej för PC.
Du får nog försöka att ta dig förbi FZ:s trevliga men väldigt felaktiga rubrik, och läsa vad som faktiskt står i texten. Exakt var i intervjun står det att de ignorerar PC:n? Det enda det står är att UE4 i första hand utvecklas för nästa generations konsoler, vilket jag absolut inte ser som något konstigt. Jag skulle gissa på att det gick till på ett liknande sätt när de utvecklade UE3. Det är på konsolspelen de tjänar pengar, vilket betyder att det är där de måste satsa för att kunna gå med vinst.
Att de nu har startat upp PC Gaming Alliance betyder knappast att de kommer slänga konsolerna åt sidan och börja prioritera PC:n som det enda spel-mediet. Jag tror att PCGA är tänkt som ett mer långsiktigt projekt, där de ska försöka råda bot på de problemen som PC:n (som spelmaskin) lider av i dagsläget, dvs. piratkopiering, fusk och kanske det största problemet av de alla... systemkraven.
Mm jag läste senare hela artikeln som de länkade till, utesluter inte PC, men jag tycker ändå det är dåligt, om man går med i en union som ska främja PCn, så kan man lösa det utan att lägga den sist i ledet så att säga.
Retro.
Köpte kittet direkt!
Bara så ni vet, det priset som står på Steam till en början är inte innehållande VAT (moms).. så $50~ vart ungefär $67 för mig. Inga problem - 412kr totalt på mitt kort, och det är ungefär vad man betalar för UT3 idag. Jag är nöjd!
Steam må vara segt när det är CS eller HL2, men alla andra spel verkar starta utanför Steam, så det är perfekt att ha dom auto updated i games-listan :).
Köp ett fysisk "steamspel" och lägg sedan in det på steam. Ingen nyckel att tappa bort. Man får sin fina låda och det är bara att ladda hem det om man inte hittar skivan.
Hur göra? Möjligt att Valves egna spel fungerar men Trackmania United har inte gått att lägga till på det viset vilket är synd då jag vill slippa starforce.
Jag vet inte vilket som är lönar sig bäst, att sälja dyrt till de som har råd, eller sälja billigare till fler.Jag antar att steam får ökade kostnader i takt med att antalet användare växer så ur den synvinkel kan man ju förstå att de inte vill sälja till fler än de kan hantera, å andra sidan ökar ju möjligheterna att tjäna mer pengar och att växa i takt med antalet trogna kunder så...
Vad menar du med att du hoppas att Valve är känsligare än skivbolagen?
Eller så kör Steam med torrent delning speciellt när man ska ladda ner spelen som tar mycket bandbredd. Då löser det sig.....
Tycker dock att massa företag borde börja annonsera på PB så annonsörerna betalar "stim" till personer som har upphovsrätt till skiten.
Jag är för steam men som du säger borde 1 person kunna konkurera ut varor som går över disk då det behövs så mycket mer resurser...
Köpte kittet direkt!
Bara så ni vet, det priset som står på Steam till en början är inte innehållande VAT (moms).. så $50~ vart ungefär $67 för mig. Inga problem - 412kr totalt på mitt kort, och det är ungefär vad man betalar för UT3 idag. Jag är nöjd!
Steam må vara segt när det är CS eller HL2, men alla andra spel verkar starta utanför Steam, så det är perfekt att ha dom auto updated i games-listan :).
UT3 Finns för 200:- på komplett.