Valkors gold making guide

Medlem
Valkors gold making guide

Hej,snälla behöver hjälp med en sak.Jag har tänkt på att köpa valkors gold making guide men behöver veta om det e en riktig bok eller om det e fejk.För man måste betala med kredit kort,och om jag skulle betalar först kanske jag inte får boken?:(snälla e det någon som har den som kan säga att det e något bedrägeri?

var snäll och skriv:)

Medlem

Rekommenderar att du inte köper nått sånt där. Tror säkert att det är helt ok och sånt men det är enkelt att få ihop guld! Gäller bara att man "jobbar" lite för det. Här får du min guide helt gratis!

Pumpas guide till guld och rikedom

Börja med att hämta hem ett addon till World of Warcraft: Auctioneer (Finns att hämta här: http://auctioneeraddon.com/ ). Det här addonen scannar igenom AH åt dig och håller reda på priser samt hjälper dig att prissätta saker åt dig. Själv använder jag det mest för att gå en koll på aktuella priser på AH.

Profession:

Själv kör jag herbalism och Alechemy. Funkar utmärkt! Varje dag så gör jag c:a 5-10** Super Healing eller Super Mana pots, som jag sen säljer på AH. Och här kommer tricket:

Först scannar du igenom AH för att se hur stort utbud av healing/mana pots finns det.

- Finns det en himmla massa, vänta med att sälja.

- Är det ett stort utbud men med riktigt höga priser, sälj för lägre pris (Brukar kunna trycka ut min för 10-13g styck)

- Lågt utbud, SÄLJ!

Viktiga är att sätta ett rimmligt pris. Själv klart finns det dom som sätter alldeles förhöga priser, dessa är lätta att konkurera med. Problemet är dom som sätter förlåga priser (typ 5-7g för en pot). Vänta ut dessa och sälj när priserna är dom rätta.

Sen kan man säga att Weekends = Profit weekend! Det är då folk raidar en massa och då går det åt en massa pots. Självklart lite mera konkurens på marknaden men har man lite is i magen så kan man tjäna fina pengar här!

Sen kan man ju alltid sälja herbs leather och annat och jag antar att det bara är att göra samma sak. Scanna, kolla, sätt rimliga priser!

Viktiga är att ha rimliga priser. Självklart så är priserna som jag nämde ovan specade för servern där jag kör. Fixade själv c:a 500g den här helgen utan några problem. Självklart kan man säkert göra mera men jag kör rätt casual när jag sammlar guld. Tror säkert att man kan lätt dubbla dom där pengarna om man lägger ner lite mera tid.

Lycka till

** Då menar jag 5-10 * 5 stacks!

Medlem

Göra enkla snabba quests på lvl70 ger även hyffsat bra pengaflöde. Tex Daily quests för reputation med XXX.

Skulle avrekomendera att du köper någon guide för riktiga pengar, då kan du ju lika gärna köpa guld och slippa röra ett finger....


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Dailys är en bra och enkel källa till mer guld. Själv gör jag dailys samt farmar Adamantite ore, eller tja all ore som jag kommer över och jag skramlade lätt ihop till en Epic flygande efter några veckor och nu är jag uppe på 3000G igen samt Shatari Skyguard epic mount. Detta genom rent causal spelande i några veckor. 2v+ typ en 2h per dag + iaf..

Gen
Medlem

>> Några gratistips <<

Lvl 60-69 :

* Kör många instances så att du dingar 70 innan du börjar på Blades och Netherstorm. Vet att Netherstorm är värt över 1400g bara i guld och rewards (om man säljer allt) från quests (vid lvl 70).
* Strunta i att enchanta/socketa din gear innan 70 med dyra saker. Det får du chansen att göra vid lvl 70 när du skaffar epiks.
* Lägg ut allt du hittar på AH (eller iaf det mesta) Det går att tjäna pengar på nästan allt.

Dailys :

* 10 x Dailys ger 110-140g och chans på vendortrash som ger lite extra pengar.

Farming :

* Motes of Air är lätta att farma (södra Shadowmoon) och säljs för 25g per primal.
* Se till att nån disenchantar allt grönt du hittar. Kan vara bra att ha till enchants eller sälja på AH.

Professions :

Herbalism och Alchemy är (var?) en bra kombo för raiders. Man farmar sina egna blommor och säljer överskottet på AH. Förr i tiden låg en stack Terocone på 40g. Sen så fanns en marknad för Super Mana/Healing Potions men det har kanske förändrat sen dess.

När du kör PUGs med kompisar kan det vara en bra idé att ha med någon som kan disenchanta. En Large Prismatic Shard från ett blått item ingen behöver är värd 20-25g.

Saker som gräver djupa hål i plånboken :
* Epicmount 5200g
* Levla upp Profs (spec över 350)

Kommer jag på något mer så slänger jag upp det här

Medlem

En annan sak man kan göra är att lägga allt på hög i banken. Man kan i stort sätt sälja allt bara det är stackat. Vissa saker kanske man inte kan sälja ostackat.

Sen, ha inte bråttom med degen, utan ta det lugnt så kommer dom in, bara man har en plan

Medlem

Även om man inte har en enchanter med sig så kan man tjäna en del på instanser. Dock ska man akta sig för vissa folk. Verkar som om det alltid är de som är sämst på att spela, dvs inte kan sin klass för 5 öre, som vinner alla greed rolls. Så om du är kass på din klass så finns det mycket pengar i vendor-trash i instanser.

Spelar nästan bara instanser då det är så jäkla tråkigt att questa som prot paladin och dessutom så finns det inte ett enda item som är värt att göra quest för som jag behöver utan allt finns i instanser. Får nästan bara skitgrupper och 90% av alla är helt sämst. Rogues ska sapa och köra cheapshot hela tiden, gg bygga threat, och mages spenderar 70% av tiden med att kasta polymorph mitt i min aoe.

Levlade Blacksmithing och lade kanske ut 300g på 350-375 och då köpte jag onödigt mycket, hade kunnat grinda fram det istället.

Mitt tips är att om du har en alt eller nåt med enchanting så dissa allt du hittar som inte är bop, de är bara att vendora om du inte har enchanting på din char. Material som du får av dessa saker kan du sälja till ett ganska saftigt pris på AH då det är stor efterfrågan på sånt tydligen. Large prismatics kan va kämpigt att få tag på om du inte har en profession som bygger dåliga rares som inte har nån marknad på AH. Dust och essense går att pressa ganska mycket pengar ur om man så vill. Och om du börjar skicka allt du vinner om du spelar instanser så blir det en del efter ett tag.


signatur
Medlem

tack för alla svar,men jag undrar om boken (står längst upp)om det e någon som har den så jag vet att det inte e en fejk.skulle jätte gärna villa ha den men det kanske e fejk:för man måste köpa den med kredit kort och då betalar man i förväg men om jag gör det och det inte finns någon sådan bok så förlorar jag ju bara massor med pengar:(

Tacksam för svar:)

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför du vill ha den. Det kommer inte stå nåt i den som vi inte sagt. Det finns bara 1 lätt sätt att skaffa pengar som inte kräver nåt av dig i jobb. Och det är att köpa guld för pengar. Det som är nämt tidigare är det som du kommer att få se om denna bok existerar. Kan säga att du kan glömma att köpa med nåt annat än kreditkort om den inte finns hos nån återförsäljare i sverige.


signatur
Inaktiv

kan ha den på jobbdatorn, dock ej läst den. fann massa 'goldguides' på nån sajt. det var mest skit.

tipsen här är bättre och gratis.

mitt bästa tips är lär dig utnyttja AH. det har finansierat otroligt mkt BOE o mounts för mina chars. tar bara några minuter per dag och ger mkt mer gold än ren farming imo.

Medlem

Allt som står i valkor's guide är helt enkelt en samling tips och tricks som går att hitta på forum lite överallt. Dessutom går det att få tag på den utan att betala så mycket som en krona.

Det är absolut INTE värt pengarna.

Medlem

Tack för allt som ni har skrivit.men finns det någon sida där det står vad olika saker finns och vad dom är värda?för det står det i boken.för då vet man var man kan hitta pengar i alla lvl:ar.

skriv gärna8)

Inaktiv

är detta ett skämt på någon låg skala ? du har ju fått 10 minst grymma förslag till pengafarming, och du tjatar ännu om hur bra boken är fast du inte ens set den?

men gå och köp den och kom och klaga här istället om hur dålig den var så kan vi alla säga ; " I told you so".

lycka till.

Medlem
Skrivet av rob:

Tack för allt som ni har skrivit.men finns det någon sida där det står vad olika saker finns och vad dom är värda?för det står det i boken.för då vet man var man kan hitta pengar i alla lvl:ar.

skriv gärna8)

Var saker finns? wowhead.com thottbot.com

Vad de är värda? Eftersom alla servrar och factions har helt olika ekonomier med olika priser så är den som påstår att han vet en lögnare.

Medlem

Kan säga att junk alltid har samma värde och detta finns det addons för att visa. Minns inte just nu vilket av mina addons det är som har den infon men leta bland interface addons efter en som visar vendor value på prylar. Där har du info om vad saker och ting är värda.


signatur
Medlem

Ok, men då bortser man ju från regel 1 om man har svårt att farma pengar. Loota och sälj all skit som droppas så då spelar värdet mindre roll.

Medlem

Jag lootar inte Fish oil och de där jäkla scalsen som droppas av alla nagas som är värda 7 copper styck. Om du lootar dessa och säljer så är det nåt fel. De tar upp plats i bagsen och 1 item av en annan typ i outland är värd mer än alla fish oil du kommer få om du fyller dina bags med loot.


signatur
Medlem

Ja men sånt lär man väl sig på vägen. Inte fan behövs det en dyr goldmakinhguide för det? Inte för att nån säger det men.....

Medlem
Skrivet av martyr:

Ja men sånt lär man väl sig på vägen. Inte fan behövs det en dyr goldmakinhguide för det? Inte för att nån säger det men.....

Hehe. Trodde du svarade på mitt inlägg om vendor junk addon.

Känner mig liksom lite sådär jättedum som vanligt nu.


signatur
Medlem

Min första rekommendation: Kolla in guiden för alla professions högst upp i denna forumdel - många bra tips där!
Min andra: Ta två samlaryrken (t.ex Herbs & Skinning) om Du inte vill ha någon crafting - det ger bra pengar på nästan alla levlar.
Min tredje: Läs vad folk skriver här - De har skrivit mycket matnyttigt!

Köp inget för pengar - det är INTE värt det!

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av martyr:

Ja men sånt lär man väl sig på vägen. Inte fan behövs det en dyr goldmakinhguide för det? Inte för att nån säger det men.....

Hehe. Trodde du svarade på mitt inlägg om vendor junk addon.

Känner mig liksom lite sådär jättedum som vanligt nu.

Måste ju tjata på nån när op lyser med sin frånvaro

Medlem

Jag har valkors guide. Betalade jag för den? Hell no!
I'm enjoying the torrent side of life :=)

Ps: I guiden står inte hur man får pengar i alla levlar. Mest tips som man redan vet eller som finns i forum


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv

Precis.. Scam från första början!

1
Skriv svar