Inaktiv
Paladin

Hej!

Jag har gjort en ny paladin här nu och undrar hur du bäst använder den (TP, ordning på spells etc.) Vill bli en "healare" i raider och vara nyttig för min guild... Hur gör jag detta bäst ?

//gent

Medlem

Om du har gjort en ny paladin så hinner du väl lära dig spela den när du levlar 69 levlar eller?

Inaktiv

Tänkte mest på hur man skulle lägga TP och och vilka egenskaper som är viktigast m.m...

Medlem

Alla jag sett spelar sin paladin olika så spela på och kolla armory på de som är med i raid-guild för talents och titta lite själv.


signatur
Medlem
Skrivet av gentleman:

Vill bli en "healare" i raider och vara nyttig för min guild.

Spela inte paladin då.


signatur
Medlem

Paladins är lätt spelets bästa raidhealers atm, efter nästa patch, njee maybe not, men just nu..

Medlem

Slutade me wow nu pga av alla paladin nerfs (och lite andra irl saker)

Inaktiv

cammo: ?

aja, kan inte mkt om palydans men tror du ska köra på retribution fullt ut när du levlar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

ret när du lvlar som prikk säger


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

En äkta raidspec skulle jag göra såhär: Holy + Blessings (3 points över)
För leveling däremot, gå ned i Retribution, skaffa Seal of Command och Conviction, sedan gå Protection ned till Reckoning (level 50). Ungefär såhär

Testpilot

Jag har följt ^^ guiden ovan och den funkar fint - är 44 med min lille-paladin nu.

Inaktiv

Hijackar tråden lite granna fast åt samma riktning

Såg länken för en sjysst guide , fast den var riktad mot horde paladins , finns de nån liknande , utförlig , för alliance ?

Medlem

Jag skulle säga gå ret fullt ut när du levlar, alltför mycket random dmg med SoC och Reckoning tillsammans i min smak. Dessutom ska du bara köra SoC när du har riktigt sega vapen, annars är seal of righteoussness överlägsen.

Medlem

Righteoussness är inte så jättehet om du har snabbt vapen heller då den inte ger nån skada då.


signatur
Gen
Medlem

Hur menar du? SoR har chans att slänga på holy skada vid varje slag. Vapnets hastighet har la inget med det att göra? Jag har förstått det som så att man kör SoR när man har ett snabbt vapen för att tjäna på den pålagda holy skadan.

Däremot har jag märkt att SoR inte alltid proccar :/ Men det kändes inte som att vapnets hasighet spelade roll. Testade med ett 3.60 och ett 2.70 vapen.

Medlem

Skadan på SoR är högre på ett slöare vapen. Dra på ett 2.50 och ett 3.80 vapen och kolla tooltip på min/max dmg så skall du se att den diffar ganska bra.


signatur
Medlem

Nej? Skillnaden på skadan med SoR finns endast då du kör med ett 1h vapen istället för ett 2h. Men hastigheten på vapnen ska inte spela någon roll.

Medlem

Tror dock att slöare vapen oftare tar den högre siffran i skadan. MEN det blir inte mer skada över tid för det som Seal of Command ger med slöare vapen. Så har men ett snabbt vapen får det samma +dps som ett slöare vilket kan vara högre än vad du skulle få med Seal of Command på ett snabbt vapen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Jag menade att om man ser på en hel fight med en mob så borde den totala SoR skadan vara större om man använder ett snabbare vapen än ett långsamt. Eller har jag fel?

Sen säger ni att skadan per slag med SoR skiljer beroende på vilket vapen man har? Det visste jag inte.

1
Skriv svar