Heroic
De gör mkt mera skada då menar jag mkt. Har bara kört med 2 locks, 1 mage, jag (tank), healer. Mkt fear och sheeps. Pga av att cloth blir one shot har klarat ramparts, BF, Första bossen i shatterd halls och hela slave pens men har slutat lira wow nu hehe. Men GL hade den söta shielden för 33x badge of justice. Försök ha en grupp med så mkt casters
Det varierar en del, vissa mobs slår bara runt 1600-2000/slag också, men då måste man oftast tanka 2-3 st samtidigt då så svaga mobs brukar vara immuna mot alla former av crowdcontrol.
Sen kommer mobs med mer normal dmg, de slår för runt 3-4k/slag på en normal tank.
Problemet är egentligen inte skadan på tanken, den kan en healer klara om han kan sitt jobb, problemet är att en caster tål 1 slag, tappa en mob, springer till din priest och *pang* ingen healer.
Antalet mobs är oftast detsamma, ibland är något pack med mobs borttaget eller så är det mindre mobs i packen. Generelt är det dock samma sak fast mycket mer dmg.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
Från egen erfarenhet så vägrar jag nu mera gå till heroics utan två healers. Visst det funkar men när man efteråt hör hur stackarn som helar säger att han fick käka 20+ mana pots för att ta sig igenom det hela så... nja
Då jag spelar druid så körde vi 2 tanks då och jag var en av dem sen en protection warrior också men nu är jag resto istället så kommer förmodligen bli en tank och två healers i framtiden. Dock verkar alla andra köra som Xel sa, 1 healer 1 tank och resten avstånd.
osv.
Kan man köra alla instancer i Heroic mode te.x DM?
MickeFree
Det är bara instanserna i Outlands som kan köras i heroic mode, se WoW Wikis info.
Kan man köra alla instancer i Heroic mode te.x DM?
MickeFree
Det är bara instanserna i Outlands som kan köras i heroic mode, se WoW Wikis info.
Synd som fan det, skulle vilja testa lira instances som SM/SFK på heroic >:)
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
Har kört alla och kan sammanfattningsvis säga att det är roligare att köra instances på Heroic p.g.a. den ökade svårighetsgraden. Sen droppar det som många nämnt, bättre saker plus badges. Trots allt "behöver" alla 100 st för fireres gear och sen ytterligare badges för att köpa fina (?) epiks.
Som folk sagt så är den stora skillnaden att mobsen är lvl 70+ och att dom slår hårdare. Som clothie har jag tatt emot allt från 800-12 000 dmg. Hårdast slår väl Fel Reavers i Furnace En annan skillnad är att mobs/bossar har andra abilities än på normal vilket kräver nya strategier.
Angående loottables så droppar visserligen nya items men fortfarande finns chans på itemdrops från normal loottables vilket suger. Gör man något svårare så ska man såklart få credit för det.
Folk har nämnt att alla bossar droppar ett epic item och det inkluderar gems. Lite synd då epicgems inte alltid är speciellt bra.
För att bli attuned till The Eye i Tempest Keep måste man bland annat klara av Steamvault, Shadow Labs, Arcatraz och Shattered Halls på heroic mode. Quests till detta får man efter att ha klarat av Cipher of Damnation chain i Shadowmoon Valley.
Angående svårighetsgrad så stämmer det att många heroics faktiskt är lätta, bara man har kontroll. Svårare är Arcatraz, Shattered Halls och eventuellt Shadow Labs (stora pulls).
Är man bara ute efter badges så går Slavepens och Mechanar fortast. Körs Slave Pens så kan man skippa nästan hälften av alla mobpacks. Körs Mech så droppar minibossarna badges vilket gör att man skrapat ihop 3st på nolltid. 2a och 3e bossen är inte spec svåra och 3e har chans att droppa Sun Eater som många tanks drömmer våta drömmar om
ett smidigare sätt å skaffa fireres (som caster iaf) är ju ett fixa typ flarecore-delarna som är pre-bc.. nu har jag inte suttit å jämfört men jag har hört att det är lika bra/bättre
är många guilds som har en hel bank fylld med lava cores osv som aldrig kommer användas
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
http://www.wowhead.com/?search=flarecore (totalt 87)
http://www.wowhead.com/?search=infernoweave (totalt 200)
Rätt mycket mindre fireres och gissningsvis är det det som kommer spela roll, iaf om man jämför med Hydross i SC (gällande tanks som måste ha 300+ resist).
Alternatviet är gröna worlddrop items med fireres, vissa av dom har rätt höga resistvärden.
ja jo sant iofs, men det kanske slutar med att man inte behöver så jävla hög FR ... resistencounters tenderar att gå mot sånt i wow tycker jag. i början måste alla poppa flask of the titans och ha 350 i resistance, sen efter en månad är det nerfat eller så har man hittat på en bättre taktik
+ flarecore har int också, yay
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
Folk har nämnt att alla bossar droppar ett epic item och det inkluderar gems. Lite synd då epicgems inte alltid är speciellt bra.
Enbart sista bossen i varje heroic instance droppar ett epic (Förutom badge of justice då alltså).
Antar att det var vad du menade
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort