Har ni använt bot?

Medlem
Har ni använt bot?

Okey börja med att säga att jag inte har gjort det, är för feg... skulle vilja måste jag erkänna men tror jag kommer bli bannad arslet ur mig.

Har någon av er använt bot eller någon ni känner? Isf har jag några frågor.

Hur bra fungerar det? Får man mycket exp?

Vart du bannad? Och hur lät är det att bli bannad för det?

Är det värt risken?

Och detta är bara en disskus så ingen kan bli bannad nu iaf, + ni namger inte era chars eller vilken server som ni isf bottade med.

Medlem

Chansen är nog liten att åka dit mjukvarumässigt om du kör wow.exe istället för launchern och drar igång boten efter att spelet är igång.
Dock så kommer jag och många andra rapportera dig friskt om du rör dig konstigt eller har 10000 i stats. Blizz samlar ju på sig folk och batch bannar så även om du tror att du klarat dig så kan de fortfarande ha ögonen på dig och åka dit 6 månader senare.

Nej, har aldrig bottat men besökt 2-3 sidor som hanterar ämnet

Inaktiv

En vän till mig var "dum nog" att använda det, fråga mig inte vart han fick tag i det men det funkade hyffsad tills han blev bannad. Xp beror ju på extremt många faktorer men den är inte i närheten så effektiv som en spelare, iaf min slutsats: absolut inte värt det & jag förstår inte heller varför du ska använda det då levla (i min syn) är det roligaste som finns i spelet


signatur

Proud citizen of Öland.

Medlem

Inte använt ,och som redan sagts ser jag ett missstänkt beteende så rapporterar jag in det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har knappt vetat att det har funnits botar till WoW eller det finns fan botar till allt men jag aldrig stött på några som jag märkt i alla fall, hehe

Medlem

går gubben 10m och sedan snurrar eller snurrar efter varje kill så är det ett rätt säkert tecken

X9
Medlem

Nej, jag spelar inte WoW för att en bot ska göra jobbet åt mig.
Och dessutom är jag inte en liten jävla kissunge som borde ligga och suga på tummen istället för att förstöra spelet för resten av spelarna.

Inaktiv
Skrivet av X9:

Nej, jag spelar inte WoW för att en bot ska göra jobbet åt mig.
Och dessutom är jag inte en liten jävla kissunge som borde ligga och suga på tummen istället för att förstöra spelet för resten av spelarna.

Offtopic: Ett destruktivt inlägg :S

Har själv funderat på att installera en bot men risken för at åka fast är för stor för att jag skulle gjort det man är ju feg

Medlem

Men inte är väl bottarna "spelförstörande"? Med lite kreativitet och planering så har jag levlat gott i burning steppes genom att tagga mobs och sedan låta bottarna gör jobbet.
Och passa dig för att kalla 3k kineser för kissungar! Vem vet vad de tar sig till då?

X9
Medlem
Skrivet av Jazman:

Men inte är väl bottarna "spelförstörande"? Med lite kreativitet och planering så har jag levlat gott i burning steppes genom att tagga mobs och sedan låta bottarna gör jobbet.
Och passa dig för att kalla 3k kineser för kissungar! Vem vet vad de tar sig till då?

Nej nej, absolut inte.
Dom förstör bara ekonomin i spelet totalt på lite längre sikt, men detta kanske du har missat?
Och enligt dig så är det alltså helt okey att "botta", även fast det klassas som fusk?
Hur känner du när det gäller afk-bots som joinar BG efter BG och bara idlar?
"Så spelförstörande kan det väl ändå inte vara"..
Kan man inte spela ett spel utan att fuska för att skaffa sig fördelar gentemot andra så kan man ta och hålla sig till singleplayer-spel.

Det är precis den här mentaliteten som har gjort wow till vad det är idag (attitydsmässigt), om du jämför med t.ex. med DAoC eller andra, lite äldre mmorpg's.

Medlem

Värt att notera är ultima online där det var norm att scripta då jag lirade.. Ansågs typ som ett jävla pucko för att jag bara körde ett mini-macro när jag mosade ut kegs för att tjäna mina miljoner, drygt så in i helvete men kännde mig ändå som en jävla fuskare :).


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

JAG KÄNNER EN BOT!


signatur

War never changes.

Inaktiv

X9:
1. ekonomin är inte förstörd. ge gärna exempel på vilket sätt den är förstörd på, eller kan bli förstörd av. wow har bind-on-pickup, ett smart system som omöjliggör att ekonomin trillar ihop.
2. att "mentaliteten" är som den är i wow är för att det är det största spelet just nu, och det har rekordmånga spelare, ingenting annat. precis som med counter-strike och "mentaliteten" där. nybörjarvänligt => yngre spelare => fler as.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Det där med metalitet är ganska kul. Va i Hellfire peninusla igår natt med min Talbuk mount och red runt. Så kommer en level 63 rogue och frågar mig var jag fått den ifrån och jag svarar med att jag inte tänker svara (jag vill inte sitta och säga hur fan jag fick tag på den utan låta honom googla alternativt hitta vendorn själv som finns i en 65-67 zone). Då börjar han direkt att skrika på mig om att jag är en utveckligsstörd 10 åring som vägrar säga var jag fick min otroligt utseendehandikappade mount ifrån och att det är folk som jag som förstör spelet för en som fösöker spela och bara vill fråga lite frågor, osv.

Som om jag på något sätt bryr mig om han vet var han kan få den nu eller inte. Det finns en hel jävla sida på wow-europe om mounts där special mounts är en del av det där han kan läsa hur mycket han vill, men alla kanske inte är så smarta att de använder sig av siten som är gjord helt och hållet för spelet.

Små barn som tror att de är bättre än andra gör mig bara så jävla sur, och sen har folk mage att skylla på att det är bottarna som förstör spelet. Pyttsan.


signatur
Inaktiv

kan inte säga att randoms förstört spelet för mig någonsin..

dom, liksom, bekommer mig inte. varför ska jag bry mig om vad dom håller på med? förstår inte


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

kan inte säga att randoms förstört spelet för mig någonsin..

dom, liksom, bekommer mig inte. varför ska jag bry mig om vad dom håller på med? förstår inte

Bra ge mig allt ditt guld!

Medlem
Skrivet av martyr:
Skrivet av prikk:

kan inte säga att randoms förstört spelet för mig någonsin..

dom, liksom, bekommer mig inte. varför ska jag bry mig om vad dom håller på med? förstår inte

Bra ge mig allt ditt guld!

VM i logik?

Medlem
Skrivet av boriz:

massa text.

//boriz

Hoppas han blir bannad omgående...

/Edit
Moddarna har vart in o rensat lite..så mitt inlägg makes no sense.. men det får stå kvar för de som minns vad han skrev.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Egentligen förstår jag inte allas hat mot bottar. Man kan absolut inte säga att det är lika illa som att goldfarma. Det är juh inte samma sak. När du bottar ställer du in ett program på att gå runt å döda mobbs. Visst du får guld av det, men förr eller senare måste du gå in till AH och köpa nytt armor, vapen, mm. Sen måste du lägga pengar på potions och mat.

Så goldfarmers bara är ute efter pengar och skiter i allt annat, medans bottar gör så att du levlar.

no harm done.

Kommentera gärna, min logik just nu är inte på topp (2,5 timmes sömn), så jag kan ha missat någon vital del.

//Boriz

Inaktiv

Jag har själv bottat i ett flertal onlinespel, dock inte World of warcraft, men att botta gör att du tjänar in pengar och exp utan att lägga ned någon tid på det. Något som ger dig ett "unfair advantage". T.ex. kan man spela på sin karaktär på dagen, och sen när man sover dra igång botten för att ha tjänat in lite extra experience och pengar till nästa dag, utan att själv ha gjort något för det. Sen kan det kännas jobbigt när en bot är ute och grindar t.ex. där du ska questa eller liknande, för att det tar så mycket längre att göra det. Om personen spelat själv hade han troligtvis inte grindat där, och kanske inte ens varit hemma, vilket hade resulterat i att han inte ens varit online.

Skrivet av boriz:

Så goldfarmers bara är ute efter pengar och skiter i allt annat, medans bottar gör så att du levlar.

Goldfarmers måste också förbi och köpa ny gear lite då och då, och visst fan vill de levla, för looten på level 40 är inte alls värd lika mycket som på 70, och när det som t.ex. på de flesta ragnarok online servrar när jag slutade spela var fler bottar än spelare är det inte längre kul att spela, kunde vara zoner med upp till 30-40 bottar som delade på ~100 monsterspawns, helt omöjligt att få en mob själv om man spelade.

Det är harm done, speciellt när det är för mycket. Det skapar frustration hos spelare, och det är nog en utav de värsta delarna.

Medlem

Vi ser gärna att ni håller den här diskussionen ren från alla slags förfrågningar och tips på bottar, då såna inlägg bryter mot våra forumregler men också mot Blizzards Terms of Service.

Tack.

Inaktiv
Skrivet av dismembered:

Massa text

Ok. Får tänka om lite, såg inte hela bilden.

Tackar

//Boriz

Medlem

Många botar skall ha blivigt bannade i och med släppet av TBC, de hade tydligen uppdaterat "scannerprogrammet" som letar efter misstänkta bakgrundsprogram.

Jag skulle inte satsa mitt acc med en lvl 70 för att levla en alt eller få mer pengar och köpa ett till spel för ändamålet är bara löjligt. Levla själv så kan du vara nöjd över att du klara det


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

[quote=martyr]

Skrivet av prikk:

Bra ge mig allt ditt guld!

ain't gonna happen

ang. "unfair advantage" tycker jag det är lite uppblåst.. i iaf mina ögon äre knappast nån nämnvärd advantage att levla snabbast liksom, spelet är menat att spelas på maxlvl, och dit kommer alla rätt fort ändå
att jämföra det med aimbots och dyligt i andra spel är bara skrattretande, förstår inte riktigt hur du tänker mullins med modereringen av detta.. :/
och varför bry sig för fem öre vad blizzards EULA säger? den existerar ju inte för deras kunder, den existerar för deras företag, liksom


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

De värsta är mupparna som AFK-farmar Alterac Valley... De förstör verkligen för de andra spelarna.

Inaktiv

hade AV vart kul skulle folk kanske inte gjort sådär


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Håller med mullins i detta känns ganska givet..

Man äger inte spelet man äger rätten att spela det och det är vedertaget sen länge..

Sen att minoriteten inte håller med spelar ingen roll.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av prikk:

, förstår inte riktigt hur du tänker mullins med modereringen av detta.. :/
och varför bry sig för fem öre vad blizzards EULA säger? den existerar ju inte för deras kunder, den existerar för deras företag, liksom

kanske för att det inte ska spåra ur och bli fz.se/härdiskuterarvionlinefusk

har iof inte läst igenom tråden innan "moddningen" men en tanke...


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

om det är online-fusk eller inte beror på vem du frågar


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

prikk allt som inte är tillåtet enligt spelets regler (i detta fall eula) eller kräver 3:e parts program är fusk av någon form då det är tänkt att spelet skall spelas på detta sätt. Väldigt enkelt. Precis som det är fusk att utnyttja buggar till din fördel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skriv svar