Locks i TBC
http://video.google.com/videoplay?docid=6986747967116619312&q...
Vad tycker ni? I början av filmen trodde jag det var en mage Pyroblast likande saken. Kan verkligen inget om warlocks annars...men dom ser sjukt tuffa ut.
Vad tycker ni?
den stora health boosten kommer inte från items utan från de nya levlarna, man kommer få massor mer liv per level. Sen kommer alla items ha brutalt mycket mer stamina men det är som sagt bara en del av det.
Men visst vissa nya spells och talents är lite löjliga...
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
6 Sec standard, 4 sec talents, kräver soulshard. Inte säker på cooldown. dessutom 100% crit damage med talents. Så soulfire kan göra ont i arslet men knappast 1.5 sec
Särskilt som spelldamage bonusar ska kunna dra full nytta av cast time i BC. Dvs en 6 sec spell får mer än 100% av spell damage. Hadde en länk innan men slarvat bort, sök officiella forumen så borde det gå att hitta bättre info.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
fel wardancer ang items
det kommer av att blizzard har halverat kostnaden för stamina på items (den är hälften så mkt värd som innan för att skapa en viss itemlvl alltså)
därför kommer det vara dubbelt så mycket stamina på alla items
det skumma är hur detta ska funka i pvp när intellect fortf är lika mkt värt.. alla casters kommer bli tok-oom pga all stamina ;/
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
6 sec cast time. 4 sec med 5 talents. Kräver en soulshard. 60sec cooldown. 100% critdamage med en 21pts talent. Med +dmg och CoE kan Soulfire gör ONT. Men det kan måånga andra abilities och spells i spelet också.
Angående stamina, har man tittat på lite previews och screenshots er man att staminan på items är mångdubblad. 1sta är fortfarande = 10hp.
Men ett blått lvl 62 item med +33 sta och +33str är inte direkt ovanligt.
Blizz har tagit en approach där fighter ska ta lite längre tid än 5-10 sec. Därav har alla fått en FET staminaboost.
Att klaga på warlocks är ju Fotm...
En sak till, det är fortfarande BETA. Någon som såg spell reflect videos innan de la en cooldown på den? Mage som döda sig själv typ, samma sak med locks. Som sagt, BETA är BETA. Det man ser i BETA är och förblir BETA tills det är release...
Quake? Är det smittsamt?
Jo Men betan är väl relativt nära verkligheten. Plus att betan patchades häromdagen med talent fixes.
Redan nu pratar Blizzard om 1.13 patchen som ska innehålla allt material alla användare får ta del av gratis vid expansionen. Gissningsvis får vi väl se den inom ett par veckor.
fel wardancer ang items
det kommer av att blizzard har halverat kostnaden för stamina på items (den är hälften så mkt värd som innan för att skapa en viss itemlvl alltså)
därför kommer det vara dubbelt så mycket stamina på alla items
det skumma är hur detta ska funka i pvp när intellect fortf är lika mkt värt.. alla casters kommer bli tok-oom pga all stamina ;/
eller alla stackars rogues som kommer bli sönderkitade av *
shortbow.gif
sönderkitade av vadå sadu?
rincewind: vet inte om det var mig du menade med 1sta = 10hp, ifall det var det så.. det jag menade var itemlvl.. 1 stat om det så är spirit, int, stamina, strength, eller agility är värt lika mkt, och ökar itemlvl med nån typ tredjegradsekvation om jag inte minns fel (items med mkt av en stat är mer värt än items med utspridda lika många stats)
i bc så kommer stamina vara värd en halv stat, så att säga, alltså kan man fylla på med dubbelt så mkt stamina för att uppnå samma itemlvl
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
prikk: Nera, va bara allmänt. Precis som du skirver är statsen omgjorde på många saker, t.ex. agi.
Att det är nära verkligheten är väl ass-candy warriors som 2-shottar folk också, och det behöver man inte ens ha tbc för att veta....nål i en höstack liksom...
Quake? Är det smittsamt?
Prikk som jag sa kommer items har brutalt mycker mer stamina än förut men vad jag har hört så får man också löjligt mycker mer liv per level efter 60, och där kommer mycket av det "extra" liv man få iomed expansion. Nån sa att när han satsa på typ bara DPS grejjer så hadde han fortfarande 7k liv vid lvl 67 eller vad som är max på betan just nu.
Så visst kommer items har mycket stamina men det är knappast enda källan till mer liv.
Men tror inte det kommer spela så stor roll pvp kommer inte bli roligare, ej heller pve. Behövs en nytt system i mmorpg med interaktiva fighter istället för 100% tärningar som rullar i bakgrunden.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Så visst kommer items har mycket stamina men det är knappast enda källan till mer liv.
Men tror inte det kommer spela så stor roll pvp kommer inte bli roligare, ej heller pve.
I Pve kommer skillnaden bli mycket liten, däremot i PvP kommer det bli stor skillnad.
Klasser som förlitar sig på sin burstdamage kommer "lida" och resten kommer "vinna".
Behövs en nytt system i mmorpg med interaktiva fighter istället för 100% tärningar som rullar i bakgrunden.
typ Warhammer?
shortbow.gif
Inte vad jag sett, precis samma grej i warhammer. Man springer i range trycker på en knapp och hoppas på tärningen.
Dungeons and Dragons Online försökte ju ha mer interaktiva fighter. Om en fiende slog mot dig kunde du flytta dig för att undvika att bli träffad och dylikt. En tank ska inte bygga threat för att skydda kasters utan ska helt enkelt vara en fysisk barriär osv. Dock tror jag det kommer ta ett tag innan vi ser sådant som funkar bra. Speciellt då det skulle krävas ganska mycket mer nät trafik. Men tänk typ Dark Messiah Online eller nåt
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Det enda som ser lite oroande ut är väl att spelldamage står stilla (eller minskar) för casters som satsar på stamina medan physical dmgdealers istället inte offrar lika mycket för att få sin stamina (då själva dps på vapnen osv spelar in i större utsträckning). Lägg sedan till Resilience, så får nog blizz problem att balansera t.ex Mages eftersom det är en 100% burstklass i pvp speciellt.
Får se hur saker och ting ser ut efter betan innan man yttrar sig definitivt om obalanser dock.. fast egentligen är jag inte så oroad, däremot har jag svårar att välja vad min draenei ska vara för något.
hm.. jag håller inte med toern..
de items jag snabbkollat på thottbetan hade typ ninjamycket stamina och skitmycket spelldmg
jag tror manan blir ett större problem
och med resilience så tror jag att den mest kommer komma till casters fördel, för det finns oftast mer saker som kan critta på casters oftare.. och grejer som minskar den chansen kommer äga.
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
Prikk, du kanske har rätt Det glömde jag helt förrsten, tror inte heller att int kommer öka så mycket.. men jag måste väl erkänna att jag inte glott så mycket på thott utan mest läst forum samt sett bilder på lvl 70 arena-seten, som verkligen inte har mycket spell-dmg jämfört med vad man kunde tro om ett 70-item.. man kan ha mer i typ samtliga slots idag. Men givetvis inte lika mycket stamina..
Det är ju bara det att man undrar om alla klasser har lika mycket "gain" av att få så mycket stamina, tänker jag, eller om vissa tjänar mer på det. T.ex. så borde ju warlocks' effektiva manapool öka ganska kraftigt med staminaboosten
spelldamage ser inte ute att öka speciellt mycket om man kollar beta T4:an