'Rollspelens fader' har avlidit

Medlem
Skrivet av robbis:

undrar hur många som egentligen visste vem han var egentligen? typ ingen

Typ dom flesta som inte är 14...

Killen lade grund för det mesta i rollspelsväg vi spelar idag. Bara för du inte har koll betyder inte att resten av världen inte har det.


signatur

---
Boo!

Medlem

R.I.P


signatur

I'm a snake, follow me!

orka skriva R.I.P


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

orka skriva R.I.P

Orka att göra dryga och helt meningslösa inlägg!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Medlem

R.I.P.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Noes! Lite ledsamt att Gary inte hann med och se "Dungeons & Dragons: 4'th Edition" bli klart.

Medlem

Ingen aning om vem snubben var, dock shitty att han gått vidare. R.I.P m8.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Inaktiv

RIP

Ska fortsätta spela NWN 2 till hans ära senare idag.


signatur
Medlem

R.I.P Gary


signatur

God is dead

Medlem
Medlem

alltid tragiskt med dödsfall... även fast jag inte hade en aning om vem han var men. :/


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Pansarknekt

R.I.P

Glömmer aldrig Baldurs Gate 1&2. Ska (äntligen) spela igenom NWN2 "en dag" när jag inte är uppbunden av World of Warcraft.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

Jag älskar rollspel, både tärning och dator.
Meeen. Folk verkar bli deppiga, det är ju inte så att han kan påverka er så mycket mer nu?

Anyway, RIP till en person som jag inte visste fanns.

För det kan man la visa sympati?
Jag känner inte alla i världen som dör av krig eller svält men någ fan förstår jag att de måste vara ett helvete och jag skulle gärna göra något för att förändra det.

R.i.p Gary

Medlem

I slutändan så klarar ingen av oss sitt saving throw vs age...

R.I.P Gary


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kan inte säga mkt mer än R.I.P

Medlem

1d8+1 tysta minuter för Gary.

Medlem

Näääh!
Fasiken vad trist. Tänkte faktiskt på honom (eller (A)D&D i allmänhet) tidigare idag. Trist när CON sviker en.

Tack för allt skoj i alla fall


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Tragiskt när folk dör även då jag inte har upplevt någon av hans kreationer :/

Medlem

Jag visste inte om honom men han startade nått enormt som gick utöver alla spel som nämndes. En helt ny generation skapades bl.a. Vila i frid.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Jag visste inte om honom men han startade nått enormt som gick utöver alla spel som nämndes. En helt ny generation skapades bl.a. Vila i frid.

Så du menar... att Gary Gygax är anledningen till varför vår generation existerar!?! Åh Herregud!!

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kaptenpirat:

Jag älskar rollspel, både tärning och dator.
Meeen. Folk verkar bli deppiga, det är ju inte så att han kan påverka er så mycket mer nu?

Anyway, RIP till en person som jag inte visste fanns.

För det kan man la visa sympati?
Jag känner inte alla i världen som dör av krig eller svält men någ fan förstår jag att de måste vara ett helvete och jag skulle gärna göra något för att förändra det.

R.i.p Gary

Det har jag inte sagt något om. Men bara för att det är en kändis ska det alltid vara så märkvärdigt.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Vila i frid du störste DM. Kommer alltid att uppskatta ditt arv.

Kaptenpirat :: Kändis o kändis, hade det vart en vanlig kändis är det sällan något märkvärdigt, men denna snubben gjorde något banbrytande och har lämnat ett enorm kulturarv efter sig. Fan va skumt det känns att säga lämnat :S men i vilket fall är detta en mästare som lämnat oss och för oss här kommer han alltid att vara en odödlig herre över katakomberna.

R.I.P Gary min vän och var säker på att ditt arv lever vidare.


signatur
Medlem

Vad ska man säga... Vila i frid.
(tyst minut)


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Kommer förmodligen bli kollad snett på mig efter det här men... Det är skrattretande att alla skriver "R.I.P." eller "vila i frid" bara för sakens skull... Jag undrar hur många som egentligen bryr sig. Inte lilla jag iaf och jag har suttit i en mörk källare och spela DnD jag med i mina dagar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Kommer förmodligen bli kollad snett på efter det här men... Det är skrattretande att alla skriver "R.I.P." eller "vila i frid" bara för sakens skull... Jag undrar hur många som egentligen bryr sig. Inte lilla jag iaf och jag har suttit i en mörk källare och spela DnD jag med i mina dagar.

Är helt ok för mig, jag kommer inte bry mig när du dör heller. Gygax å andra hand sörjer jag.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Phosphor:
Skrivet av Urkalak:

Kommer förmodligen bli kollad snett på efter det här men... Det är skrattretande att alla skriver "R.I.P." eller "vila i frid" bara för sakens skull... Jag undrar hur många som egentligen bryr sig. Inte lilla jag iaf och jag har suttit i en mörk källare och spela DnD jag med i mina dagar.

Är helt ok för mig, jag kommer inte bry mig när du dör heller. Gygax å andra hand sörjer jag.

lol..

Medlem

Gary Gygax och D&D har skänkt mig mer glädje än någon annan sysselsättning. Mannen var en gigant inom genren. Folk som använde sig av EnWorld - en känd D&D site - kunde möta honom online så sent som i Januari. Svarandes på frågor och fortfarande delaktig i utvecklandet av spelet han en gång skapade.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

123
Skriv svar