FZ Poll: Är du en fanboy/fangirl?
Värsta som finns är Linux-töntar som inte ens behöver Linux egentligen utan skulle klara sig mkt bättre med Windows, men av principskäl/för att vara "alternativa" kör Linux (och såklart Windows i smyg).
Jag brukar gilla att mobba XP-fanboysen.. Deras argument brukar vara i stil med "amen om du tittar på den här testen som gjordes av Vista i december 2005 så ser du att XP är snabbare" lolz...
Varför skulle någon vilja köra Vista istället för XP eller Linux??(annat än för DX10, som ändå knappt används än) Min nya dator (som kom med Vista förinstallerat) var fan lika slö som min tre år gamla XP-burk som är fullproppad med crap.
Nej, att vara fanboy är bara riktigt puckat och omoget.
Beror lite på... fanboy i traditionell mening eller i modern tolkning? FZ är väldigt drabbad av fanboys, där de inte tar åt sig av fakta utan bara håller "på sin grej". Det är ju så irriterande, man tycker mer om myggorna på sommaren faktiskt.
Jag är övertygad om att det är för att det är en Svensk hemsida, där även småbarn kan läsa och förstå vad som skrivs.
Nja titta in gametrailers forum ännu fler.:\
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Anledningen till varför folk är fanboys/girls är nog antingen att de vill försöka försvara sitt inköp, som de vet egentligen varit onödigt och för många kostsamt, de vill inte känna ånger att de lagt pengar på något, och vill definitivt inte få höra att det de lagt flera tusen på är skräp, det tror jag är huvudorsaken.
Sen kan det också vara att man helt enkelt är frälst i något spel, som bara finns till den konsollen, som PS2 människor som är frälsta i Final Fantasy, eller GT4 och Nintendo med Mario/Zelda och Xbox med Forza/Halo typ..
Anledningen till varför folk är fanboys/girls är nog antingen att de vill försöka försvara sitt inköp, som de vet egentligen varit onödigt och för många kostsamt, de vill inte känna ånger att de lagt pengar på något, och vill definitivt inte få höra att det de lagt flera tusen på är skräp, det tror jag är huvudorsaken.
Sen kan det också vara att man helt enkelt är frälst i något spel, som bara finns till den konsollen, som PS2 människor som är frälsta i Final Fantasy, eller GT4 och Nintendo med Mario/Zelda och Xbox med Forza/Halo typ..
Hehe, jag skrev det här innan jag läste sista posten:
Anledningen till att folk blir fanboys är att de försöker försvara sitt köp. Ta en Xbox 360 eller PS3 t ex. De kostar ett antal tusenlappar, och speciellt om personen är lite besviken med sin nya pryl så kommer han att försvara den ännu mer, för det är bättre än att erkänna ett dåligt köp.
Yup.. På flera saker,
min xbox 360, microsoft och PC. Det är väll det
men förmodligen är man det för att skydda det mot konkurrenterna och hittar fler fördelar än nackdelar.
Föredrar PC framför konsol det är väl allt :), har ägt 360, playstation i tidigare de stog mest och samlade damm.
samma här!:up:
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Den gången jag har varit närmast att vara en fanboy var under den härliga tiden då Atari och Amiga kämpade mot varandra... Det var dock mest för att jag var en av det fåtal som hade Atari och därför blev mobbad av alla andra... Egentligen hade jag inget emot Amiga, lirade många härliga spel på den
Nu är jag det inte, känns bara dumt, är ju spelen som är viktiga inte maskinerna.
Jag var i exakt samma sits. Var bara jag och ett par till killar som hade en Atari på högstadiet. Enda trumfkortet vi hade var MIDI-porten.
Fanboy, nej det är man definitivt inte,
att vara fanboy är enbart ett primitivt revirtänkande,
Det här äger jag ,och det är bättre än alla andras ,för jag är en osäker liten skit som försöker övertyga mig själv att jag har rätt när jag egentligen inte vet vad som är bäst.
Så tänker förmodligen dom små krypen som är fanboys.
Nej, jag "aldirg" en fanboy men apropå detta.
http://www.sweclockers.com/nyhet/7307-playstation_3_saljer_ba...
<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(
Kan säga att jag lutade väl en aning åt Fanboy hållet till Playstation 3 förrut.
Hatade X360s RROD så kunde inte få mig att gilla den, och så hängde sig den hela tiden, blev bara frustrerande. Dock så börjar det fixa sig?
Sen så såg jag Wii som en tråkig barnleksak eller så, ser det mer som en "familje-konsoll" nu, fast såklart, finns ju de spelen som är mindre familj än andra. Vill ha en hur som, fast det får vänta.
Gillar fortfarande Playstation 3 sneppet mer än de andra konsollerna fast det är väl för att jag älskar kontrollen och spelen(flest RPGs etc). Annars kan jag lika gärna spela på vilken konsoll som helst, sålänge det går att spela.
Gillar inte xbox mer men blir fan galen och måste rätta vissa personer man känner som säger tror på saker som:
"PS3 kommer ligga GENERATIONER i förväg grafikmässigt!"
"Sett första trailern på Tekken6 till PS3? SÅ SER DET UT .. SERIÖST!! "
"Alla spel på PS3 ser MYCKET bättre ut än på 360"
Är inte fanboy men man kan ju bli less för mindre.
Språkfascisterna nr1 kan inte stava till "aldrig" omg.
Jag älskar PC men är sur på MAC, är det samma sak?
Woohoo inte bara jag som tycker det då
Men fanboy kan jag inte säga att jag är, äger ju även en psp. Och har inte något emot konsoller i största allmänhet. Föredrar dock att spela på PC.
Språkfascisterna nr1 kan inte stava till "aldrig" omg.
Jag älskar PC men är sur på MAC, är det samma sak?
Woohoo inte bara jag som tycker det då
Men fanboy kan jag inte säga att jag är, äger ju även en psp. Och har inte något emot konsoller i största allmänhet. Föredrar dock att spela på PC.
Fanboyism har heller aldrig varit något för mig men håller om det där med Mac'en.
Första mötet med den:
1. Stoppa in diskett
2. Få ut disk... Wtf! Hur får man ut den??!!!
Alla som inte tycker som jag är idioter. Så japp, visst är jag en fanboy.
En möjlighet skulle också kunna vara att du är allvetande..
Nja titta in gametrailers forum ännu fler.:\
Jo, jag tänkte mig inte för... men där är alla de engelska barnen (vilket blir aningen fler)
När det gäller hårdvara köper man ju självklart det som presterar bäst för pengarna allt annat är ju bara idioti, sen om man inte använt det företagets produkter eller inte spelar väl knappast någon stor roll.
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
När det gäller hårdvara köper man ju självklart det som presterar bäst för pengarna allt annat är ju bara idioti
Sen beror det ju helt och hållet på vilken typ av prestanda man är ute efter. På den marknad där din filosofi är vettig (PC-komponenter) tycks inte heller fanboyism vara ett allt för stort fenomen...
När det gäller hårdvara köper man ju självklart det som presterar bäst för pengarna allt annat är ju bara idioti, sen om man inte använt det företagets produkter eller inte spelar väl knappast någon stor roll.
Så du köper helst den maskin med bäst prestanda även om den inte har dom spelen du gillar ?
Så du köper helst den maskin med bäst prestanda även om den inte har dom spelen du gillar ?
Kanske inte formulera mig korrekt där, självklart köper man ju efter vilka spel man vill ha på konsoll, men när det gäller datorer.
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Nja, klart man tycker om vissa saker över andra. Men det gör ju alla, det enda jag brukar göra är markera då jag själv tycker något är bra eller dåligt - vem vet, kanske det hjälpte någon som undrade om spelet och jag fick prata av mig lite.
Annars så håller jag med Kazutoyo om hur man utvecklats med åren.