FZ Poll: Är du en fanboy/fangirl?

Robot
FZ Poll: Är du en fanboy/fangirl?
Medlem
FZ Poll: Är du en fanboy/fangirl?

Ja det vore bra om man kunde få rösta
Står att dom har avslutat röstningen.

Medlem

Om jag svarar nej, ljuger jag då?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Språkfascisterna nr1 kan inte stava till "aldrig" omg.
Jag älskar PC men är sur på MAC, är det samma sak?


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Inaktiv

Japp en en stolt Playstation-fanboy.

Medlem

Var en stark Commodore (C64/Amiga) fanatiker långt in i 90-talet och tyckte Microsoft skapade skit.

Nu för tiden så bryr jag mig inte märkbart. Ogillar fortfarande Microsoft, Intel och Macs, men jag håller inte på att predika emot det. Senast en kompis bad mig om hjälp om vad de skulle köpa för dator så höll jag mina åsikter för mig själv och rekommenderade en Intel Mac då vi efter en del pratade helt enkelt kom fram till at det skulle passa henne bäst.

När det gäller 360/PS3/Wii så bryr jag mig inte alls. Handlar bara om spelen och inte hårdvaran. Gillar du FPS, skaffa 360. Japanska RPGn, så kommer nog PS3 till sist visa sig vara bästa valet. Och Wii för helt enkelt ha kul.

Vet inte riktigt varför det finns en sådan stark fanboykultur. Men för mig så kändes det mest som någon omogen tonårsgrej. Att bekräfta att man minsann gjorde rätt val genom att lägga pengar på produkt X. Visst, det är ok att föredra något över annat, men det betyder ju inte att alternativen är skit.

Medlem

Borde kanske röstat ja med tanke på den stolta Manga/Anime fanboy jag är

Medlem

Var stenhård Amiga-fanboy då man var yngre, men numera väljer man efter vilka produkter man kan köra på systemen.

Medlem

PC-fanboy - javisst!

Medlem

Mactaliban ja, men som allt för ofta fanns det inget svarsalternativ som jag kunde känna igen mig i.

Medlem

Nej är ingen fanboy, tycker att dom är bara fjantig och orkar inte lyssna på dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej, köper det jag är sugen på

Flakmonkey

Den gången jag har varit närmast att vara en fanboy var under den härliga tiden då Atari och Amiga kämpade mot varandra... Det var dock mest för att jag var en av det fåtal som hade Atari och därför blev mobbad av alla andra... Egentligen hade jag inget emot Amiga, lirade många härliga spel på den

Nu är jag det inte, känns bara dumt, är ju spelen som är viktiga inte maskinerna.

Medlem

Jag måste erkänna att jag liggger åt ATI's sida när det gäller grafik kort. skulla aldrig stoppa in ett NV graffe i min pc även om dom var bättre. kan iof bero på dåliga erfarenheter men tycker ändå om ati mer på nått skumt sätt


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Var en stark Commodore (C64/Amiga) fanatiker långt in i 90-talet och tyckte Microsoft skapade skit.

Nu för tiden så bryr jag mig inte märkbart. Ogillar fortfarande Microsoft, Intel och Macs, men jag håller inte på att predika emot det. Senast en kompis bad mig om hjälp om vad de skulle köpa för dator så höll jag mina åsikter för mig själv och rekommenderade en Intel Mac då vi efter en del pratade helt enkelt kom fram till at det skulle passa henne bäst.

När det gäller 360/PS3/Wii så bryr jag mig inte alls. Handlar bara om spelen och inte hårdvaran. Gillar du FPS, skaffa 360. Japanska RPGn, så kommer nog PS3 till sist visa sig vara bästa valet. Och Wii för helt enkelt ha kul.

Vet inte riktigt varför det finns en sådan stark fanboykultur. Men för mig så kändes det mest som någon omogen tonårsgrej. Att bekräfta att man minsann gjorde rätt val genom att lägga pengar på produkt X. Visst, det är ok att föredra något över annat, men det betyder ju inte att alternativen är skit.

Låter på pricken som min egen uppfattning, har nog med åldern att göra


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Var en stark Commodore (C64/Amiga) fanatiker långt in i 90-talet och tyckte Microsoft skapade skit.

Nu för tiden så bryr jag mig inte märkbart. Ogillar fortfarande Microsoft, Intel och Macs, men jag håller inte på att predika emot det. Senast en kompis bad mig om hjälp om vad de skulle köpa för dator så höll jag mina åsikter för mig själv och rekommenderade en Intel Mac då vi efter en del pratade helt enkelt kom fram till at det skulle passa henne bäst.

När det gäller 360/PS3/Wii så bryr jag mig inte alls. Handlar bara om spelen och inte hårdvaran. Gillar du FPS, skaffa 360. Japanska RPGn, så kommer nog PS3 till sist visa sig vara bästa valet. Och Wii för helt enkelt ha kul.

Vet inte riktigt varför det finns en sådan stark fanboykultur. Men för mig så kändes det mest som någon omogen tonårsgrej. Att bekräfta att man minsann gjorde rätt val genom att lägga pengar på produkt X. Visst, det är ok att föredra något över annat, men det betyder ju inte att alternativen är skit.

5/5
Håller helt klart med. Vägrade skaffa en PC utan körde på med min Amiga.
Nu skiter jag i vilket.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

PaZ
Medlem

Om man med fanboy menar någon som alltid hejar på en viss sida så är jag nog inte det, men man är ju färgad av tidigare upplevelser.
Om Blizzard annonserar ett nytt spel som ser häftigt ut är det en större chans att man säger "det där kommer bli bra" än om säg EA skulle lansera samma spel. Men det ser jag snarare som ett sunt avvägande av gamla erfarenheter. När spelet är släppt och man kan prova själv tror jag det spelar mindre roll, ett bra spel är ett bra spel.

Sen kan man ju lätt bli konsollfanboy om man bara äger en konsoll, man vill ju inte hålla med om att man köpt fel

Medlem

Föredrar PC framför konsol det är väl allt :), har ägt 360, playstation i tidigare de stog mest och samlade damm.

Inaktiv

Beror lite på... fanboy i traditionell mening eller i modern tolkning? FZ är väldigt drabbad av fanboys, där de inte tar åt sig av fakta utan bara håller "på sin grej". Det är ju så irriterande, man tycker mer om myggorna på sommaren faktiskt.
Jag är övertygad om att det är för att det är en Svensk hemsida, där även småbarn kan läsa och förstå vad som skrivs.

Medlem

Var en Amiga fanboy tills den datorn slutade säljas. Numer är det PC som gäller för man är ju gamer.

Medlem

aldirg.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av FZ.se:

Nej, det skulle jag aldirg kunna vara

Felstavning FTW!

Mja. Som andra har redan sagt var jag verkligen det förut. Speciellt fanboy till Microsoft och Sony och hatade Gamecube, då jag inte hade råd att köpa en. Kallade, som många fortfarande gör, Nintendos konsoler för barnsliga. Allt ändrades när jag fick min egen.

Samma sak gällde med Mac och PC. Jag verkligen hatade Mac av någon orsak. Antagligen för att det inte gick att spela på den typ. Minns hur jag tjatade emot min graf/foto lärare för att han använde Mac. Nu när jag väl har använt mac så skulle jag eazmode välja Mac över PC. Till viss del.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Är fortfarande Amiga-fanboy. Kör både AmigaOS 3.x och AmigaOS 4.0 på diverse hårdvara, och har dessutom en AROS-burk och hårdvara för MorphOS 2.0

Men jag kör både Windows och OS X för övriga behov.

Vad gäller konsoler finns det inte så mycket att vara fanboy över länge imo, magin tog i mångt och mycket slut när Dreamcast gick i graven. SEGA-fanboy var man ju också

Medlem

Är en Microsoft-fanboy, men mest för att reta alla som är så anti vad allt med Microsoft är.

Annars så är jag en riktig Valve-old school fanboy.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Är en Microsoft-fanboy, men mest för att reta alla som är så anti vad allt med Microsoft är.

+1.

Värsta som finns är Linux-töntar som inte ens behöver Linux egentligen utan skulle klara sig mkt bättre med Windows, men av principskäl/för att vara "alternativa" kör Linux (och såklart Windows i smyg).

Jag brukar gilla att mobba XP-fanboysen.. Deras argument brukar vara i stil med "amen om du tittar på den här testen som gjordes av Vista i december 2005 så ser du att XP är snabbare" lolz...


signatur
Medlem

Xbox 360 krossar allt..

Gears of war

Halo

We got it all

Medlem

Jag lovar att jag är den största Sony fanboy här. Utmana mig!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Aaah! Mass Effect! Aaah, Bioware!!! Aaah, Baldur's Gate!!! Aaaah!

Japp, fanboy!

Medlem

Alla som inte tycker som jag är idioter. Så japp, visst är jag en fanboy.

Medlem

Trotts att jag endast äger en PC så gör det inte mig till fanboy då jag gärna hade köpt en konsol om jag inte var så snål.

123
Skriv svar