En miljard euro i intäkter för Vivendi
Då tycker jag dom jag ta och anställa mer folk så dom får ut spel oftare än en gång vart 5'e år. Lite larvigt med tanke på deras resurser. Dom måste ju vara rika som troll där borta.
Jag tror inte att deras team är speciellt litet. Blizzard har ju lite av en tradition av att släppa spel när de är klara och inte stressa fram flera skitspel varje år.
Alla deras spel har ju mer eller mindre varigt stora framgångar.
Lost Vikings - Tjaaa... dåligt var det ju inte i alla fall.
Starcraft - Allmännt ansett som världens mest balancerade RTS. Spelas fortfarande i stora tourneringar. Speciellt i Asien.
Warcraft - Helt ok, speciellt för sin tid.
Warcraft 2 - Ett av de mest spelade RTS spelen på sin tid.
Warcraft 3 - Enorm framgång. Fortfarande mycket aktivt på internet. Speciellt alla custommaps som t.ex. DotA.
Diablo - Fanns liknande spel men det blev endå lite av något som alla andra försökte efterlikna.
Diablo 2 - Kultspel som fortfarande spelas av många fans.
WoW - Antagligen det mest framgångsrika spelet någonsin i både spelare och intäkter. Numbers speak for themselves.
För mig är det inga tvivel om att Starcraft 2 och deras nya MMO inte kommer att bryta detta. Så bara vänta och låt dem ta sin tid
För många anställda för att snabba upp det hela kan ju faktiskt förstöra spelen. Ju fler kockar...
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Då tycker jag dom jag ta och anställa mer folk så dom får ut spel oftare än en gång vart 5'e år. Lite larvigt med tanke på deras resurser. Dom måste ju vara rika som troll där borta.
Jag tror inte att deras team är speciellt litet. Blizzard har ju lite av en tradition av att släppa spel när de är klara och inte stressa fram flera skitspel varje år.
Alla deras spel har ju mer eller mindre varigt stora framgångar.
Lost Vikings - Tjaaa... dåligt var det ju inte i alla fall.
Starcraft - Allmännt ansett som världens mest balancerade RTS. Spelas fortfarande i stora tourneringar. Speciellt i Asien.
Warcraft - Helt ok, speciellt för sin tid.
Warcraft 2 - Ett av de mest spelade RTS spelen på sin tid.
Warcraft 3 - Enorm framgång. Fortfarande mycket aktivt på internet. Speciellt alla custommaps som t.ex. DotA.
Diablo - Fanns liknande spel men det blev endå lite av något som alla andra försökte efterlikna.
Diablo 2 - Kultspel som fortfarande spelas av många fans.
WoW - Antagligen det mest framgångsrika spelet någonsin i både spelare och intäkter. Numbers speak for themselves.
För mig är det inga tvivel om att Starcraft 2 och deras nya MMO inte kommer att bryta detta. Så bara vänta och låt dem ta sin tid
För många anställda för att snabba upp det hela kan ju faktiskt förstöra spelen. Ju fler kockar...
När Blizzard gjorde Lost Vikings var de 3 stycken och sedan har de försökt att inte bli för många utan att ha små teams som arbetar tillsammans men att hela företaget får ge synpunkter. Jag vet inte hur det ser ut nu efter WoW men jag förmodar att utvecklingen av SC2 inte drivs av ett jättestort team.
P.S. Detta var vad jag fattade det som när jag läste en intervjuv med en av de tre skaparna av Blizzard. Den fanns i tidningen Level, kommer inte ihåg vilket nummer.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Tja, det verkar ju inte som dom lider speciellt mycket av den "våldsamma piratkopieringen" som det tjafsas om.
Tja, det verkar ju inte som dom lider speciellt mycket av den "våldsamma piratkopieringen" som det tjafsas om.
kanske för att det inte går att köra wow illegalt...får man vara mer inkompetent??
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
kanske för att det inte går att köra wow illegalt...får man vara mer inkompetent??
Klart det går att spela wow illegalt. Finns ju private servrar till tusen...
Den som vet vet.
Man blir spyfärdig när man hör alla dessa kommentarer om att företagen endast är ute efter pengat osv.
THAT'S BUSINESS!
Man strävar alltid efter tillväxt. Vakna upp till verkligheten.
Men är det verkligen verkligheten? Jag tror i.a.f. inte att oändlig tillväxt är möjlig.
Men det är ju så man ska marknadsföra det... Vet att du jobbar för en spelbutik men inom ett par år så kommer det vara passé. En mellanhandel tjänar ingen kund på. Kalla service för att man kan köpa saker över disk är överskattat, hade jag valmöjligheten hade jag handlat mjölk via kabel med ^^
Nej tacka vet jag steam och wow inga jävla bekymmer om cd-skivor som går sönder, koder som bli haxxade för att någon hackar deras databas "halflife CD-covers koderna"... osv osv.
Det är knappast nån risk att dom blir uppköpta iaf, för vem skulle ha råd med det ?
Microsoft köpte upp Yahoo för ca 280 miljarder...... pengar finns
Aldrig hört talas om privat server eller?
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-