Microsoft valde bort kvalitetskontroll av Xbox 360
Nej det ska man inte göra, det är bara tillfällig fix. I längden så skadar du innehållet. Om garantin är förbrukad av någon anledning, gör en så kallad x-clamp fix. Fixar 99% av alla 360 som har rrod. Bara söka på google eller xbox-scene. Har fixat en av mina med det sättet, den pajade innan MS ökade på garantin.
"Fix"?
Jag syftade på hur man teoretiskt borde kunna göra om man vill grilla sin box så att man får en ny med HDMI.
det är deras problem, om den går sönder skickar man in den och får en ny. De får betala dyrt för att ha missat detta.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Okej guys. Nu kommer ni alla som är hatare totalt ignorera det här inlägget men.
Jag har haft min xbox sen lite innan den ens kom ut i sverige. Den har spelats på en hel del minst sagt och har jag haft några problem med den? Inte ett endaste.
Har ett spel någonsin frysit sig för mig? Aldrig någonsin. Det är bara att de som har problem hörs mest över de som aldrig haft några.
Dem som inte har några problem klagar inte, och det är ändå 33% som klagar.
Facit!
lootskin@hotmail.com
Har första generationen av konsollen och har fått Red Ring of Death två gånger. Båda gångerna fick jag skicka ner den till Tyskland och det tog runt en till två veckor tills jag fick tillbaks den. Självklart vart det helt gratis så båda gångerna.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2
Jag får bara en röd grej ibland. Inte tillräckligt för att orka lämna in den.
Pinsamt dåligt faktiskt. Men det lönar sig antagligen för Microsoft, tyvärr. Många konsoller har sålts och spelbiblioteket växer och växer.
Lyckosamt nog så tog Sony god tid på sig och stressade inte ut sin konsoll - iaf inte i samma utrsträckning. Antar att de fick lite eld i baken trots allt...
Lyckosamt nog så tog Sony god tid på sig och stressade inte ut sin konsoll - iaf inte i samma utrsträckning. Antar att de fick lite eld i baken trots allt...
De verkar ju vara mer måna om att slippa kassera defekt hårdvara, med tanke på att en SPU i Cell-processorn (och några pipor i RSX tror jag att jag läste?) är redundanta och deaktiverade. (för att kunna använda en cell med en trasig kärna och fortfarande få en fullt funktionell ps3).
Vet inte varför men det verkar som att folk tror att ps3an är helt felfri....FEL FEL FEL FEL FEL FEL
Jag hade min ps3 i en vecka....sen havererade den. Skulle lämmna in den på lagning och DU får stå för frakten (300kr) plus att det kan ta upp till 2 månader innan du får tillbaka den.....mycket dålig service....
Sen visade det sig efter lite googlande att hårddisken hade blivit korrupt och att allt jag behövde göra var att formatera hdd genom datorn....så nu funkar det fin fint...men det sa dom inget om på servicen.
Visst problemen är inte lika utbredda på ps3an men om du väl drabbas av det så e det skit...blev mycket besviken
De verkar ju vara mer måna om att slippa kassera defekt hårdvara, med tanke på att en SPU i Cell-processorn (och några pipor i RSX tror jag att jag läste?) är redundanta och deaktiverade. (för att kunna använda en cell med en trasig kärna och fortfarande få en fullt funktionell ps3).
Hahahah va? Har inte tid att googla det så...VA? Har den inbyggd felhanteringsfunktion genom nedsatt funktionalitet?
1338 - One Step Above
Håller faktiskt tummarna för att min 360 ska rödringa, då det betyder att jag får en ny som är tystare och har hdmi (har iaf andra fått)
Det finns en chans att man får det men det är inte säkert. Den utgör bara en viss procent utav maskinerna men de gammla säljs fortfarande.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Har själv råkat ut för RROD 2 gånger på min Xbox och jag känner många som har haft liknande problem. Känns nästan som att 30% låter lite i mina öron .
För mig är det rakt tvärtom.. har en hel del bekanta med 360.. men ingen av dem har haft problem med
sin 360.. ännu.. Förutom kompisen som var tvungen att byta trafon, men det är ju inget fel med själv xboxen. Så 30%, sure, I buy it.
... Lyckosamt nog så tog Sony god tid på sig och stressade inte ut sin konsoll - iaf inte i samma utrsträckning. Antar att de fick lite eld i baken trots allt...
Ehm, det var ett dåligt steg av Sony. Nu ligger deras konsol flera tusen efter, för att de fick ut den för sent. Man ska få ut den så fort som möjligt, för då har man större chans att vinna kriget.
Som Microsoft i det här fallet, fick ut sin konsol först
och har många exklusiva spel.
Plus att folk köper 360 fast den har flest problem, och den låter. Men det spelar ingen roll, M$ står för allt.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Håller faktiskt tummarna för att min 360 ska rödringa, då det betyder att jag får en ny som är tystare och har hdmi (har iaf andra fått)
Det är som sagt chippens lödningar som lossnar när kretskorten expanderar p.g.a för hög värme. Linda in den i en filt och dra igång något riktigt grafiktungt och hoppas på det bästa.
Nej det ska man inte göra, det är bara tillfällig fix. I längden så skadar du innehållet. Om garantin är förbrukad av någon anledning, gör en så kallad x-clamp fix. Fixar 99% av alla 360 som har rrod. Bara söka på google eller xbox-scene. Har fixat en av mina med det sättet, den pajade innan MS ökade på garantin.
Sen var grejen den att jag vill att den ska dö, jag vill inte fixa den
det är inte säkert att den är tystare bara för att den är ny,
det hela beror på vad för slags dvd spelare det är i den,
min senaste 360 elite köpte man bara för 6 månader sen och dvd spelaren lät nåt fruktansvärt, affären vägrade att tillbaks den så jag lämnade in den i inbyte till en Wii på EB games.
Borde man inte kunna få reda på innan man köper en 360 vad för slags dvd spelare det är i den ?