Microsoft valde bort kvalitetskontroll av Xbox 360

Medlem
Skrivet av lasershock:

Men ett vanligt fel folk gör, är att de sätter konsolen inne i skåpet som TVn står på och sen tror de att något som blir varmt ska klara sig utan luftcirkulation...

Precis.
Har en polare som skulle köpa ny tv-möbel och skulle sätta 360 inne i skåpet i möbeln.
Vet inte hur länge jag fick förklara för honom att den skulle dö för det skulle bli alldeles för varmt.

Min 360 har hängt sig nångång när man spelat.
Men fixa till så den fick mer luft under sig och sen dess har den funkat perfa.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av redmac:

Inte så konstigt....fyra stycken 360 på jobbet har havererat under ca sju månader...inte så oväntat att höra. Jag håller tummarna att min håller ett tag iaf.....vågar knappt spela på enheten och så ska det inte vara med en spelkonsoll...tur att man har en PS3 som man kan njuta av.

Då har du inte hört om YLOD

lol? YLOD kommer när ps3an är för varm, låt den kylas ned så är problemet borta, han hade säkert en filt över den innan.

Medlem

Hmm tycker det låter som att om man har en 360 så är bästastället att ha den på Balkongen ?? .. Menar köper man en sak till sin TV / vardagsrum så vill man väl inte ha den stående utanför TV hyllan .. Men jag kanse tar fel på information . Visst ska den ha glapp både åvan och bakom sig med ett par CM ,, Men man ska defenetift inte behöva höja upp den .. Då är det jue tillverkaren som har gjort fel att inte instalera fötter på den ... Och Spela med luckorna stängda ? Låter jobbigt med sladdar och stuff.. Men med luckorna öppna och ett par Cm frigång bak och uppåt och för sidorna borde den Tåla annars vette faen.. Ungefär som att köpa sig en bil som inte pallar att köras när det är över 20 C ute för då kokar den :S ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv
Skrivet av Jimpa_31:

Och Spela med luckorna stängda ? Låter jobbigt med sladdar och stuff..

Finns något som kallas "Trådlösa kontroller"

Min 360 fyllde 1år i julas, men har inte haft något direkt fel på den.
Har hänt att det kommer fram en felruta
och spelet stängs av.

Men har ju inte pallat lämna in den för det lilla

Medlem

Min är 1½år gammal och har inte haft nån.. sugen på HDMI utgång dock


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Phobo:

Typiskt M$ att fuska på kvaliteten

Kan du nämna någon anna produkt där dom har fuskat med kvaliteten?
Eller tycker du det är lika häftigt som alla andra att hata Microsoft?

Medlem

Jag är just nu inne på min tredje trasiga XBOX 360, men jag har svårt att hata konsollen med tanke på hur kul jag har med den. Samt att jag får nu ett gratis spel för de havererade konsollerna. Så jag har inge jättestora problem med att den går sönder lite då och då, ska nog också ta och kräva ersättning på förlorad Live tid och att jag missade Undertow ersättningen för pajat Live.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Trodde jag skulle få en av de nyare chippen i min Xbox som jag köpte nu i jul , men det är den gamla tråkiga burken (om man googlar o kollar på det enklaste sättet , vilket watt-tal och tillverknings datum man har) Detta trots att jag köpte Halo Special edition grön motivmålad låda med grön handkontroll o headset. Plus Hdmi utgång... så , Hdmi utgång betyder inte automatiskt att man har nyare Xbox.

MFC
Medlem

haha, why am I not surprised. Så här tänker många företag idag tyvärr. Håll käften och säg inget för fan om "det där"...

Detta är inget unikt för XBajs 360 kan jag informera om.. mycket mycket mycket vanligare än ni tror....


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Detta är inget unikt för XBajs 360 kan jag informera om.. mycket mycket mycket vanligare än ni tror....

Moget?

är du fortfarande i kiss o bajs åldern eller?

Medlem

Finns det nåt MS inte slarvar med? Vista är väl än idag nästintill obrukbart. För att inte tala om nya office-paketet.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Finns det nåt MS inte slarvar med? Vista är väl än idag nästintill obrukbart. För att inte tala om nya office-paketet.

Sluta gnäll på nått som du uppenbarligen inte vet nått om.
Kört med Vista sen i juni och det funkar väldigt bra.

Inaktiv

"Tycker det är dåligt av FZ att inte nämna att detta är en "anonym källa" och att man får tro det eller ej, gärna med ett par nypor salt."

Vad får dig att tro att det inte skulle vara sant? Allt annat vore osannolikt.

"Sämst, nån som vet om det är bättre nu för tiden? har själv planer på att köpa en 360 men om de inte fixat detta blir det utan tvekan en ps3 istället. kvalité före allt annat. "

Börja med att läsa igenom allt...
"Dagens Xbox 360-konsoler har, förutom en HDMI-utgång, även förbättringar på insidan av skalet. Denna version, med kodnamnet Falcon, har en 65nm-processor som är avsevärt svalare. Felprocenten för denna uppges vara runt 10%. "
There you go.

Medlem

Den dag Microsoft gör en produkt som inte suger är den dagen dom tillverkar dammsugare.

Förlåt!
Kunde inte låta bli, men det är helt och hållet menat som ett skämt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Skaffade min i Maj. Hade lite problem först med repade skivoer men efter att jag slutade stänga gå direkt till dashboarden direkt från spelet när den var uppe i varv har det gått bra. Har lite repade spel dock från innan jag insåg detta dock :/

Medlem

Mitt 360 gick sönder i oktober, fick inte tillbaka det på 6 veckor, och då hade jag bara haft det i ½ år.
Det var så kul att vänta (inte) ... fick ringa 5 gånger ... varje gång sa dem att det skulle skickas iväg nästa arbetsdag ... jo visst ... 5 gången så skyllde dem på att det var svårt att laga, men att dem lyckats till slut... men ändå så fick jag bara en ny, plus 1 månad gratis på xbox live plus en ny kontroll
lol

men en fråga bara ... vad händer om det går sönder igen ?? måste jag betala då? eller vad händer?


signatur

"Better to ask for forgiveness than permission"

Medlem

2 år och 3 månader gammal är min, inga problem hittils.

Medlem

vi får in 100st xboxar i månaden på retur och då säljer vi dom då och då till 50 företag

Medlem

Aldrig mer en 360 för min del! Tur att jag sålde min i tid, fick aldrig röda ringen dock. Näe, blir det en nextgen maskin så blir det PS3!

Inaktiv

hahhahahah!! var det inte en före detta anställd på ICA som uppdagade hela Köttfärsskandalen? Till er kritiker så vet vi ju att detta är sant utan denna källa. Baserat på alla söndriga maskiner så är det är ju ganska uppenbart att dom skippade kvalitets kontrollen eller??? Usch för Microsoft. Måste ändå ge er Cred för att ni är så lojala till eran lilla barbie maskin. Fan vad blåst man måste känna sig om man nu köpte den första X-Box'en nu när dom har speccat om den jag vet inte hur många gånger, Xenon / Falcon / Jasper, hahah ROFL. Släppa en konsol när det hände så fruktansvärt mycket på TV sidan just då. Sånt dåligt drag som bara blir sämre när spel snart inte ens får plats på en Dual Layer DVD. Det här kommer bara bli mer å mer intressant. hahha Ja jag är en Sonyboy. Jag erkänner. Pleading Guilty.

MvH: Retstickan!!!

Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Spectral:

Finns det nåt MS inte slarvar med? Vista är väl än idag nästintill obrukbart. För att inte tala om nya office-paketet.

Sluta gnäll på nått som du uppenbarligen inte vet nått om.
Kört med Vista sen i juni och det funkar väldigt bra.

Han vet precis vad han snackar om.

Nej Vista funkar inte bra sitter precis med en blå skärm som jag inte kommer runt på tjejens morsas nyinköpta laptop. Starta Repair funkar inte. Starta Normalt funkar inte. Skit skit skit. Hon ville gå tillbaka med den men jag sa att det är ingen ide för dom kommer bara installera om samma skit. Så jag tar hem den å formaterar om den å installerar XP med 500 miljoner uppdateringar/Service Packs så ska det nog vara lugnt. *suck* kan det inte bara komma någon som kör över Bill Gates å hans arme snart.

Inaktiv
Skrivet av MillionStylez:

hahhahahah!! var det inte en före detta anställd på ICA som uppdagade hela Köttfärsskandalen? Till er kritiker så vet vi ju att detta är sant utan denna källa. Baserat på alla söndriga maskiner så är det är ju ganska uppenbart att dom skippade kvalitets kontrollen eller??? Usch för Microsoft. Måste ändå ge er Cred för att ni är så lojala till eran lilla barbie maskin. Fan vad blåst man måste känna sig om man nu köpte den första X-Box'en nu när dom har speccat om den jag vet inte hur många gånger, Xenon / Falcon / Jasper, hahah ROFL. Släppa en konsol när det hände så fruktansvärt mycket på TV sidan just då. Sånt dåligt drag som bara blir sämre när spel snart inte ens får plats på en Dual Layer DVD. Det här kommer bara bli mer å mer intressant. hahha Ja jag är en Sonyboy. Jag erkänner. Pleading Guilty.

MvH: Retstickan!!!

Inte för att det har så stor betydelse, men sådana här utlägg triggas jag på. Sony har gjort precis samma sak -- vill inte alla ha de nya svalare/tystare med 40 nm eller vad det nu var? Och har inte de specat om dem ännu mer med att ta bort kortläsare, USB och framför allt bakåtkomp?

Ja jag gillar min PS3:a bättre än min 360, men man blir så less ibland på er och ert skitsnack. Min 360 firar 2 år snart förresten.

Skrivet av MillionStylez:

Nej Vista funkar inte bra sitter precis med en blå skärm som jag inte kommer runt på tjejens morsas nyinköpta laptop. Starta Repair funkar inte. Starta Normalt funkar inte. Skit skit skit. Hon ville gå tillbaka med den men jag sa att det är ingen ide för dom kommer bara installera om samma skit. Så jag tar hem den å formaterar om den å installerar XP med 500 miljoner uppdateringar/Service Packs så ska det nog vara lugnt. *suck* kan det inte bara komma någon som kör över Bill Gates å hans arme snart.

Dags att växa upp och installera ett riktigt operativsystem?
http://www.ubuntu.com/getubuntu

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

Han vet precis vad han snackar om.

Nej Vista funkar inte bra sitter precis med en blå skärm som jag inte kommer runt på tjejens morsas nyinköpta laptop. Starta Repair funkar inte. Starta Normalt funkar inte. Skit skit skit. Hon ville gå tillbaka med den men jag sa att det är ingen ide för dom kommer bara installera om samma skit. Så jag tar hem den å formaterar om den å installerar XP med 500 miljoner uppdateringar/Service Packs så ska det nog vara lugnt. *suck* kan det inte bara komma någon som kör över Bill Gates å hans arme snart.

Bara för att du inte vet hur man använder en dator, betyder inte att Vista suger. Jag har använt Vista i ett år nu. Har funkat bättre än XP nånsin gjort. Det enda man måste veta är, att man har rätt drivrutiner till rätt enheter. Har inte haft ett enda BSOD på vista, förutom nån pga Creatives usla drivrutiner förut när man har 4gb. Men det är fixat nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Vid en snabb överblick av FZ:s front sida så ser jag två stycken rykten. En, med blå rubrik, efterföljs av ett "?" och leadtexten gör gällande att det är ett rykte. En annan, med grön header, fastställs som fakta.

Lysande, verkligen

Iofs står det väl rätt jävla klart att MS sket i kvalitetskontrollen. Om dom inte gjorde det är det nästan värre, då dom isåfall kvalitetssäkrat något där dom gamla enheterna hade 30% felfrekvens.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

hahhahahah!! var det inte en före detta anställd på ICA som uppdagade hela Köttfärsskandalen? Till er kritiker så vet vi ju att detta är sant utan denna källa. Baserat på alla söndriga maskiner så är det är ju ganska uppenbart att dom skippade kvalitets kontrollen eller??? Usch för Microsoft. Måste ändå ge er Cred för att ni är så lojala till eran lilla barbie maskin. Fan vad blåst man måste känna sig om man nu köpte den första X-Box'en nu när dom har speccat om den jag vet inte hur många gånger, Xenon / Falcon / Jasper, hahah ROFL. Släppa en konsol när det hände så fruktansvärt mycket på TV sidan just då. Sånt dåligt drag som bara blir sämre när spel snart inte ens får plats på en Dual Layer DVD. Det här kommer bara bli mer å mer intressant. hahha Ja jag är en Sonyboy. Jag erkänner. Pleading Guilty.

MvH: Retstickan!!!

Han vet precis vad han snackar om.

Nej Vista funkar inte bra sitter precis med en blå skärm som jag inte kommer runt på tjejens morsas nyinköpta laptop. Starta Repair funkar inte. Starta Normalt funkar inte. Skit skit skit. Hon ville gå tillbaka med den men jag sa att det är ingen ide för dom kommer bara installera om samma skit. Så jag tar hem den å formaterar om den å installerar XP med 500 miljoner uppdateringar/Service Packs så ska det nog vara lugnt. *suck* kan det inte bara komma någon som kör över Bill Gates å hans arme snart.

Du vet, om du köpte en PS3 vid lanseringen så hade du haft råd med tex en Wii eller en billig 360 för summan den gått ner i pris under tiden från lanseringen tills nu? Så du hade kunnat handla en Wii och spelat på den ett tag, och handlat en PS3 nu för samma pris t.ex? Då hade du kanske kunnat spela något annat än Motorstorm fram till 2008

Vad gäller dina problem med operativsystem så rekommenderar jag Mac. Ganska enkla datorer och man behöver inte förstå alla dom svåra sakerna

Mvh Pincetten


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Värst vad mycket problem en del tycks få.

Har själv både Vista sedan ett halvår och Xbox 360 skaffade jag precis när den kom. Kanske bara haft enorm tur, men jag har aldrig haft ett enda problem med något av dem. Allt bara flyter...

Medlem

3 gånger pajade min premium, och 2 gånger eliten.

fast jag behövde inte skicka dom till tyskland med ups,
siba tog emot den som pajat och man fick en ny där hela tiden.

Medlem

"Finns det nåt MS inte slarvar med? Vista är väl än idag nästintill obrukbart."

Kul att se människor som är så totalt blåsta och totalt felinformerade ändå vara arroganta nog att häva ur sig idiotiska kommentarer som den ovanstående.
Obrukbart.

Jag har haft Vista sen förra våren och har inte haft några problem alls, lite strul med en drivrutin till en wireless adapter men det är allt och det löste sig.
Spelat massa spel och använder Vista både hemma och på jobbet.
Att kalla Vista OBRUKBART är pinsamt.
Visst, det har säkerligen sina brister, men näst intil obrukbart är det verkligen inte.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av MillionStylez:

Han vet precis vad han snackar om.

Nej Vista funkar inte bra sitter precis med en blå skärm som jag inte kommer runt på tjejens morsas nyinköpta laptop. Starta Repair funkar inte. Starta Normalt funkar inte. Skit skit skit. Hon ville gå tillbaka med den men jag sa att det är ingen ide för dom kommer bara installera om samma skit. Så jag tar hem den å formaterar om den å installerar XP med 500 miljoner uppdateringar/Service Packs så ska det nog vara lugnt. *suck* kan det inte bara komma någon som kör över Bill Gates å hans arme snart.

Bara för att du inte vet hur man använder en dator, betyder inte att Vista suger. Jag har använt Vista i ett år nu. Har funkat bättre än XP nånsin gjort. Det enda man måste veta är, att man har rätt drivrutiner till rätt enheter. Har inte haft ett enda BSOD på vista, förutom nån pga Creatives usla drivrutiner förut när man har 4gb. Men det är fixat nu.

jag citerade en snubbe å sa att vista inte funkar bra. att jag sagt att det suger är kraftigt överdrivet. sen så vet du inte ett skit om vad jag kan å inte kan. om du läser min text så kanske du märker att skiten var förinstallerat på hennes dator så det finns ingen anledningen för skiten att sluta funka dagen efter köp. jag personligen är helt ointresserad av vista för jag vet utav erfarenhet att microsoft har aldrig haft ett klockrent operativsystem speciellt inte i början å det borde du också veta om det inte är så att du är helt efterbliven.

sen som svar till alla tomtar som postar: jag har inte haft några större problem med vista för jag använder inte skiten, måste formatera om en data som inte är min som inte går att få igång med vista installerat å därmed vill jag tillägga att min enda erfarenhet med vista är en data som inte går igång. det finns inget med Microsofts produkter som på något sätt är 100% å det vet alla som vart med i branschen ett tag. men å sitta på ett forum å tjafsa om det är helt meningslöst egentligen för det är för mycket meningslösa åsikter. mycket folk som är hjärndöda å bara snackar massa skit å jag är minst lika hjärndöd som ens sitter här å postar.

123
Skriv svar