McDonalds-chef kopplar övervikt till dataspel

Robot
McDonalds-chef kopplar övervikt till dataspel
Medlem
McDonalds-chef kopplar övervikt till dataspel

Går inte skylla övervikt på varken mat eller datorspel. Det är helt enkelt hur barn uppfostras och hur folk sköter sig själva i största allmänhet. Men visst alltid lättare att skylla på någon annan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Så fet mat har ingenting med saken att göra?

Jävla idiot.

EDIT: Obs, syftade på donken-bossen.

Medlem

Enkel matematik:

Spelar du i stället för att äta så blir du inte överviktig, du lär dock rasa i vikt jävligt fort och i slutändan dö. Men om du äter på McDonalds lika mycket som du spelar i stället så lär du dö av övervikt.

Medlem

Så det är därför det finns så många överviktiga koreaner? -_-

Som Wardancer sa, lätt att peka finger men det hela är väl mera en komplex kombination av kalori-intag kontra förbränning osv (ingen kostexpert eller nåt direkt).

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Så fet mat har ingenting med saken att göra?

Jävla idiot.

Fast asså läser man så sa han inte riktigt så...

Skrivet av los donkos in GB chääf:

Jag vet inte vem man ska skylla på. .....

Medlem

Det beror ju självklart på flera faktorer, men generellt sett är det farligare att inte röra sig än att äta fel.

Om man rör sig mycket kan man i princip äta vad som helst. Men om man bara sitter stilla hela dagarna så kan man inte kompensera det ens om man bara äter salladsblad

Så i princip har Mcdonaldschefen rätt. Men det bästa är ju ändå att tänka lite på vad man äter och se till att man får motion.

Medlem

Det hela har så mycket mer med vår mentalitet att göra. Jag har aldrig någonsin hört donken påstå att man ska leva på deras mat. För mig är det nödmat när man inte har tid att fixa nåt annat eller nåt att ta i stan innan bion. Om en person blir fet och mår dåligt när denna äter där varje dag, ja då får denna person skylla sitt egna dumma jävla själv.

Men apropå vår mentalitet. Vi rör oss för lite (vi tycker i regel att det är tråkigt), vi äter mycket (vi tycker mat är gott) och vi äter för onyttig mat (hey, fett, salt och socker är smaskens) och vi gör det helt frivilligt, just för att vi är så lustdrivna. Att nån inte orkar ta sig ur sitt matmissbruk kan jag ha förståelse för men när en hyfsat balanserad individ skyller sin övervikt på andra aktörer, ja då blir man så trött. Var är det egna ansvaret? Var slutar det egna förnuftet?

Det finns säkert mycket annat med donken som är dåligt, såsom skövlande av regnskog (om det nu är så) och kassa löner, men att skylla på en snabbmatskedja för att man har blivit tjock är inte bara dumt; det är oerhört omoget och ansvarslöst.

Medlem

Det är ingen annans fel än en själv eller föräldrarnas. Det är klart Mcdonalds hjälper till genom att dom finns överallt och är lättillgängliga. Men ingen som tvingar någon att äta på Mcdonalds, eller fet mat överhuvudtaget, handlar ju bara om lathet i grund och botten. Hoppas alla kan hålla med mig om det!

Gäller att sätta gränser och vara lite ihärdig, både som förälder och som individ, om man nu väljer att gå den vägen.

Men folk får göra som dom vill, men så länge dom fattar att det är deras eget fel och inte skyller på Mcdonalds,

(var det inte någon som försökte stämma dom och ge dom skulden för dennes övervikt? har för mig jag läste det för ett tag sen)

Mcdonalds är trots ett bättre företag än jävla Coca-Cola iaf!

Medlem
Skrivet av Shaef:

... en komplex kombination av kalori-intag kontra förbränning osv (ingen kostexpert eller nåt direkt).

/thread


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

o britternas fish and ships kultur har ju inget med saken alls att göra..

Medlem

Det är ju upp till individen... om du inte förstår att mc d inte är direkt nyttig mat att leva på... då pratar vi om naturligt urval istället! Kroppen behöver röra på sig och att trycka på tangentbordet och röra musen räcker inte riktigt.. de tror jag de flesta också förstår... Naturligt urval ftw!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

det är faktist bevisat att om folk som är naturliga smalla sitter vid datorn blir dom ännu smallare. Men om man äter snabbmat så bygger man nog på med fettman.

Tror det är något desperat sätt att få upp detas rykte.

Medlem

Patetiskt.
Så i typ USA går dem och stämmer Mc donalds för att deras ungar blir feta... ja men vem fan gav ungen stålar att köpa maten då eller förnuftet att inte fatta vad som kan hända.

"don't wannabe an american idiot"

Inaktiv

Är ingen speciell komplicerad ekvaktion, utan tar du in mer än vad du gör av med blir du fet....


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

micky d micky d micky d

man äter väl inte sitt tv/dator-spel?

Medlem

Stod inte detta på kotaku - för två veckor sedan?

Medlem

e han dum i huet?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Spela mindre tjockisar. Träna mer.

Medlem

Snart får man väl cancer och anorexia av att spela också. Säkert var 9/11 inspirerat av något våldsamt spel och fotbollshulliganer är beroende av valfritt Manager-spel eller liknande.
Alltid måste man hitta den enda källa av ondska som ligger bakom. Fast få inser att det oftast är okunnighet och idioti som ligger och lurar..

Inaktiv

Sluta vara så jäkla feta då, Fet mat + TV/dator-spel är ju ingen bra kombination, det fattar väl vem som helst. Tror verkligen inte att det är som artikeln antyder..

Medlem

Ser ut som flera bara läser rubriken innan dom kommenterar och inte själva nyheten.
Det är väl ganska självklart som han säger att det inte finns en faktor man kan skylla på, och att informera om hur man skall äta och träna för att må bra är ju inte helt fel eftersom många verkar ha glömt bort hur man gör det.

Inaktiv

Det kom från rätt person.... <_<

Medlem

Väger själv lite mer än vad jag borde göra men skyller inte det på varken McDonalds eller datorspel. Det är jag själv som äter för mycket och rör mig för lite och alltså jag själv som är orsaken till min övervikt. Jag kan inte förstå varför vissa inte kan ta ansvar för vad de själva väljer att göra eller inte göra utan måste lägga skulden på någon annan. Borde man inte vara ansvarig för sina egna beslut och handlingar?

Medlem

Teh irony! många av mcdonalds butikerna och barnsjukhus runt om i världen(speciellt i usa) har ett antal gamecubes för att roa barnen efter de ätit ;p

Inaktiv

det är ingen risk att man blir fet av mcdonalds vattniga hamburgare och degiga bröd.
äter inte deras skit.

Medlem

170cm och 62,5kg trots vad jag skulle beskriva som nästan sjukliga mängder datorspel, fast det kan ju bero på att jag inte äter mcdonalds och att jag har ett tungt fysiskt arbete.

Nå väl, man kan ju alltid hoppas på ramaskrin och att han tvingas avgå eller något.

EDIT: Iofs munchar jag satan efter 420... :D:up:

Medlem

Stämmer väl delvis att ungar hellre sitter inne och degar framför datorn än att va ute och springa av sig all skit de tryckt in i munnen.

Jag har dock aldrig blivit fet av skräpmat, trots att jag degar framför datorn så gener spelar nog en viss roll i om man blir pluffsig eller inte.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av JeX:

Det kom från rätt person.... <_<

Om det var ett svar till mig så ja jag läste hela den engelska artikeln. Han säger inte att övervikt beror på att barn spelar tv-spel. Han säger däremot att en av orsakerna är nog att barn inte rör på sig lika mycket som förr utan istället gör andra aktiviteter, som tex spela tv-spel

Medlem

Så bra för McDonalds går det väll inte längre? Disney sa upp sitt avtal med dom efter som dom inte ville stödja deras osunda mat. Så vi lär inte få se någon Disney-happy meals längre.

12
Skriv svar