Quake Wars ompysslat

Medlem
Quake Wars ompysslat

har kört etqw 1 hela gång sedan det släpptes, tror inte jag orkar bry mig om att patcha't

Inaktiv
Skrivet av Katana:

har kört etqw 1 hela gång sedan det släpptes, tror inte jag orkar bry mig om att patcha't

lol

Medlem

ja är det någon som spelar spelet fortfarande?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Var är alla fanboys som sa att Quakewars skulle krossa konkurrenterna?

Inaktiv

Tycker spelet är väldigt roligt!

Medlem

Tyckte det sög apa


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tycker det är rätt skoj men tyvärr är det för svå svenskar som spelar så det finns typ inga svenska servrar.

Jag tror det är så få som spelar det på grund av att det är för svårt att sätta sig in i, Battlefield och framförallt CS är mycket lättare att lära sig.

Medlem
Skrivet av Johan:

Var är alla fanboys som sa att Quakewars skulle krossa konkurrenterna?

De sitter nog och spelar det för fullt.

Medlem

Tycker de har börjat få ordning på ena och andra. Många säger att det "sög" säger ju så för de jämför spelet med 1. BF2 "FORDON DÅ ÄR JU BF2 BÄTTRE eller 2. QUAKE "RUN AND GUN, ANNRS FÅR DET VA". Nu säger jag inte alla gör det, men det känns så.

Spelet levde inte riktigt upp till sitt fulla potential, men icke var det dåligt och som ett fan av ET: RTCW så känner jag att spelet i många aspekter lyckas föra det som gjorde det spelet bra vidare till ET:QW.

Av det jag testade i betan anser jag fortfarande att det som spel är betydligt bättre designat än det mesta andra i MP-väg. Taktiska situationer, hyfsad vapenkänsla och objektiv var riktigt gött.

Vad det saknade var polish, och detta var det som märktes mest av de flesta kommentarer:

"Fan vad buggigt," "dålig framerate på min skitbraa dator," "SKRÄPFULT," "dålig nätkod," etc. tyckte jag mig höra mycket under betan och demot. Sedan de spridda men väldans högröstade och idiotiska klagomålen på att det skulle vara en BF-kopia...

För mycket hype samt för tidigt och samtidigt för sent släpp var det som "dödade" det.

Inaktiv
Skrivet av Johan:

Var är alla fanboys som sa att Quakewars skulle krossa konkurrenterna?

Ingen aning men andra hälften som sa att Crysis skulle krossa då??

Två kassa spel fast ett är väldigt snyggt.

Medlem
Skrivet av Katana:

har kört etqw 1 hela gång sedan det släpptes, tror inte jag orkar bry mig om att patcha't

Så du menar att du köpt ett spel och bara lirat det en gång? Det verkar ju i så fall rätt onödigt spenderade pengar!

Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Johan:

Var är alla fanboys som sa att Quakewars skulle krossa konkurrenterna?

De sitter nog och spelar det för fullt.

Bra svar! Själv väntar jag på att priset skall sjunka.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Johan:

Var är alla fanboys som sa att Quakewars skulle krossa konkurrenterna?

Betan och demot på ETQW är ju bra mycket roligare än BF spelen och CS tillsammans! Har dock inte inhandlat fullversionen än, förklaring finns i inlägget ovan!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Av det jag testade i betan anser jag fortfarande att det som spel är betydligt bättre designat än det mesta andra i MP-väg. Taktiska situationer, hyfsad vapenkänsla och objektiv var riktigt gött.

Vad det saknade var polish, och detta var det som märktes mest av de flesta kommentarer:

"Fan vad buggigt," "dålig framerate på min skitbraa dator," "SKRÄPFULT," "dålig nätkod," etc. tyckte jag mig höra mycket under betan och demot. Sedan de spridda men väldans högröstade och idiotiska klagomålen på att det skulle vara en BF-kopia...

För mycket hype samt för tidigt och samtidigt för sent släpp var det som "dödade" det.

Word!

Jag tyckte att dem fixade till det ganska ordentligt redan med de första patcharna till Beta 1. Efter det så flöt det bra på min dator iaf och jag såg bara några småbuggar.

Det har varit mycket gnäll på det, men kanske har det varit lite svårt att hitta rätt spelare.
Dem som gillade ET:RTCW gillade nog detta, men man har fått intrycket att Quake- och BF2-spelare har testat det i en halvtimme och sedan gett upp.
Nej, det är inte samma flyt som i Quake.
Nej, det är inte lika lättillgängligt som BF2.
Men om man gillar lite mer strategiska spel så är det väldigt belönande när man satt sig in i det.

My five cents...

URK
Medlem

håller med jag spelar det men det har en hög tröskel och den som spelar det måste ha lite vet i huvudet och tänka. samt detta spelet blir bara bättre för varje patch medan bf blir sämre efter varje patch.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

ajuste.. de här spelet som blev lite av en floppediDOPp.

Inaktiv

ett fantsiskt roligt spel, som med patchen blev roligare

Medlem

Total Players: 475

Ganska dött ja....


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

[NympH] det är nog fler som spelar klockan 7-8 på kvällen, kolla då.

Medlem

njae till spelet i början men denna patch visar på ett bra stöd från devs och respons fråm community , kan inte svara hur clanerna upplever det men iaf spelet är kul tyvärr var det inte bra optimerat när det kom ska kolla efter senaste patchen hur spelet verkar det har legat lite på is för tf2 och wii


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Wow, spelet blev ju ännu bättre nu efter patchen. Detta spel bör dock inte jämföras med BF eller CS..

Medlem

Jag tycker att det är ett bra spel, men ändå har jag bara spelat några få gånger. Anledning? Även ett bra spel har det svårt mot ett fantastiskt spel som TF2. Hade det släppts några månader före TF2 så hade det blivit mycket mer spelande.

Medlem
Skrivet av Silverfish:

[NympH] det är nog fler som spelar klockan 7-8 på kvällen, kolla då.

Då brukar det vara runt 1500 :crazy:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av [NympH:

"]Total Players: 475

Ganska dött ja....

Antalet spelare du fick där är dom som har hunnit installera nya patchen. Kolla igen om 1-2 veckor så ser man att ETQW ligger på 4-5 plats men typ 5-6K spelare online.


signatur

"True knowledge exists in knowing that you know nothing" /Socrates

Medlem
Skrivet av xrat3d:
Skrivet av NympH:

Total Players: 475

Ganska dött ja....

Antalet spelare du fick där är dom som har hunnit installera nya patchen. Kolla igen om 1-2 veckor så ser man att ETQW ligger på 4-5 plats men typ 5-6K spelare online.

Det har varit runt 1700 spelare i flera månder....så jag tror inte det.

EDIT: Kan nån admin ta bort [] på mitt namn då det förstör quotes hela tiden

EDIT: Tack vem som nu ändrade mitt nick


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Katana:

har kört etqw 1 hela gång sedan det släpptes, tror inte jag orkar bry mig om att patcha't

Så du menar att du köpt ett spel och bara lirat det en gång? Det verkar ju i så fall rätt onödigt spenderade pengar!

Ptja, hade jag vetat före att jag bara skulle lira det en gång så hade jag nog inte köpt det

Lirade betan å gillade det, förbeställde't, men sen när det kom så hade jag tappat suget helt enkelt, samt TF2 å hela det köret gjorde ju sitt.

Medlem

Körde igång det med senaste patchen... det har blivit bättre måste jag säga. Riktigt skoj var det också, får nog börja spela mera. TF2 watch out...

Medlem

Blir nog att börja lira igen.
Kom så mycke spel i höstas så QW blev lidande.

Medlem
Skrivet av hunden:

Tycker det är rätt skoj men tyvärr är det för svå svenskar som spelar så det finns typ inga svenska servrar.

Besök Pripps Blue Sweden, gott om svenskar och en ganska tillbakalutad stämning(inte helt galna admins).
Finns i serverlistan eller direkt på 84.244.187.53:27733 , men det är inte sällan kö för att komma in.

Patchen gjorde en hel del bra saker med spelet iaf.

12
Skriv svar