500 MS Points till trogna Live-kunder utskickade

Robot
500 MS Points till trogna Live-kunder utskickade
Medlem
500 MS Points till trogna Live-kunder utskickade

Snällt av dem att bjussa på motsvarande €6 till människor som lagt ungefär €300 på prenumerationen

Medlem

Bwahahahahahaha. Snällt.

Bwahhahhaha.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

dom borde få 5000 Microsoft Points och 2000 Gamerscore


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av rocagil:

Snällt av dem att bjussa på motsvarande ?6 till människor som lagt ungefär ?300 på prenumerationen

Det ÄR ju trots allt Microsoft vi pratar om, trodde nästan att dom skulle ta betalt för att ansöka om att få poängen med....


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Hmm, undrar när folk som INTE vart abonnenter från start kommer få något sådant här kul...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Trevligt har varit medlem sen dagen live kom måste in och kolla om jag fått något nu

Medlem

Umm hur fasen kan ni hitta saker att klaga på? Microsoft är lite schyssta och ger ut gratis MS-poäng. Självklart för att få lite bra PR men ser inte hur ni kan klaga på att de inte ger bort mer...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Ti.
Medlem

Ska man göra nåt sånt här får man göra det ordentligt, kan man tycka.

Inaktiv

Åhhh juste, man får ju nästan ihop till ett XBL arcade spel...

Medlem

Vilket whajn... Microsoft skulle lika gärna kunna ta tillbaka 300 poäng, responsen här skulle ändå vara densamma.

Medlem

MS behöveri nte göra nånting egentligen men när dom ger lite gran så klagar alla.
iofs så tycker man dom kunde ge lite mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Man får tänka på att det är säkert många som har haft det sedan start, så man kan ju inte ge hur mycket som hellst.

tänk alla dom poängen dom delar ut sammanlagt istället så får ni se hur mycket dom har "bjudit" på-

Inaktiv

Coolt.. Ja vill också ha 500MS poäng ;D


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Borde ha varit minst 800 så att man kunde ha köpt ett live spel i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Coolt.. Ja vill också ha 500MS poäng ;D

Bara att fråga om du kan få det utav de som gnäller längre upp i tråden de verkar inte vilja ha sina.

Medlem

Lagom bortskämda människor det finnas.

Medlem

2002, 5år trogen kund och man får 500ms, fan varit bättre om dom gett alla en tablet ask istället mycket mer givande..Tacken man får för 5år..

Tycker det är ynkligt att MS gör så här,

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Man får tänka på att det är säkert många som har haft det sedan start, så man kan ju inte ge hur mycket som hellst.

tänk alla dom poängen dom delar ut sammanlagt istället så får ni se hur mycket dom har "bjudit" på-

Men är det inte så att MS points är virtuella pengar som spenderas på deras shop? Kostar ju inte MS någonting att be bort dom förutom potentiella förlorade intäkter av dom som får poängen.

Samtidigt behövde dom ju inte ge något alls så det känns dumt att klaga på dom när dom gör något shysst.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av ThreeZool:

Man får tänka på att det är säkert många som har haft det sedan start, så man kan ju inte ge hur mycket som hellst.

tänk alla dom poängen dom delar ut sammanlagt istället så får ni se hur mycket dom har "bjudit" på-

Men är det inte så att MS points är virtuella pengar som spenderas på deras shop? Kostar ju inte MS någonting att be bort dom förutom potentiella förlorade intäkter av dom som får poängen.

Samtidigt behövde dom ju inte ge något alls så det känns dumt att klaga på dom när dom gör något shysst.

Schhh, don't burst the bubble.

Det är däremot klart att det är fint att de ändå ger något än ingenting alls.

Inaktiv

detta gör mig bara förbannad


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

dyb
Medlem

lol , gäller d från xbox1 live account? haha ja trodde åtminstonen det va från x360 första dagen

Inaktiv

Hur fan kan ni bli sura? Skulle de vara bättre att microsoft inte gav något alls? Notera "GAV"! ...vilka idioter de finns här på FZ.

Medlem

Hade nog varit bättre om de inte alls gav faktist. Om jag fick en 5 krona på ica bara för jag handlat där varje dag i 5 år så hade jag tagit det som ett hån precis som detta är. Hade de däremot gett 1000 poäng så hade det varit mer acceptabelt.

Medlem

hadde suttit bättre med ett valfritt spel ur deras sortiment. men man skall väl inte klaga. hellre 500 än inget alls.

Medlem

Tycker också att det är lite lulz att folk klagar. Det är väl för i helvete ni SJÄLVA som valt att köpa Xbox Live-tjänsten också?

Medlem

Det där var riktigt snålt!

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Borde ha varit minst 800 så att man kunde ha köpt ett live spel i alla fall.

jo 800 poäng hade dom väl åtminstone kunnat ge bort,
för då kan folk köpa nåt av dom bättre arcade spelen.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av ThreeZool:

Man får tänka på att det är säkert många som har haft det sedan start, så man kan ju inte ge hur mycket som hellst.

tänk alla dom poängen dom delar ut sammanlagt istället så får ni se hur mycket dom har "bjudit" på-

Men är det inte så att MS points är virtuella pengar som spenderas på deras shop? Kostar ju inte MS någonting att be bort dom förutom potentiella förlorade intäkter av dom som får poängen.

Samtidigt behövde dom ju inte ge något alls så det känns dumt att klaga på dom när dom gör något shysst.

Nja de företag som gör spelen som ligger där får ju betalt. Så om det inte är ett MS spel så går de säkerligen i back.

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av ThreeZool:

Man får tänka på att det är säkert många som har haft det sedan start, så man kan ju inte ge hur mycket som hellst.

tänk alla dom poängen dom delar ut sammanlagt istället så får ni se hur mycket dom har "bjudit" på-

Men är det inte så att MS points är virtuella pengar som spenderas på deras shop? Kostar ju inte MS någonting att be bort dom förutom potentiella förlorade intäkter av dom som får poängen.

Samtidigt behövde dom ju inte ge något alls så det känns dumt att klaga på dom när dom gör något shysst.

Nja de företag som gör spelen som ligger där får ju betalt. Så om det inte är ett MS spel så går de säkerligen i back.

Nu skall jag erkänna att jag inte har någon bra koll på hur detta fungerar men jag har svårt att tro att dom som lägger ut spelen på ms shop får betalt i någon fast avgift per månad eller så. Det troligaste är att dom får betalt per sålt spel och ms får någon fast summa per sålt spel pga att dom tillhandahåller försäljningsmediet.
Att ge bort virtuella pengar är då ingen förlust för någon part utan resulterar bara i förlorade intäkter av dom som använder sina poäng.
Samtidigt är detta bara en potentiellt förlorad intäkt då det inte finns några garantier att dessa personer skulle köpt något mer från deras shop om dom inte fick det gratis.

12
Skriv svar