Mass Effect-trilogin kan komma till PS3

Robot
Medlem
Mass Effect-trilogin kan komma till PS3

Ptja, med tanke på att Bioware och microsoft har ingått i ett avtal där de sagt att mass effect serien endast ska släppas på 360, så tvivlar jag på det.
Detta gällde fortf när EA köpt bioware, så jag tvivlar på att det kommer ändras.
Men, men. Vi får se hur det blir! Microsoft kanske blir skumma och tillåter att spelet släpps till ps3? o.0

Medlem

Jag som köpte 360 just för detta spel..jaja, får väl gå an


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Det känns inte så rimligt.. Låter fel på något sätt. Tror ej det är sant!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Kommer inte hända, MS har som jag förstått ett avtal till rättigheterna att få hela Mass effect trilogin på 360.
Alltså måste Bioware få MS godkännande för att släppa det på någon annan platform, vilket de säkert kommer få i PC´ns fall men PS3? hahahah

Antingen lär kontraktet med Microsoft ha varit tidsbegränsat, eller också kan förmodligen Bioware köpa sig ur situationen. Microsoft lär inte ha något emot att få en hög med pengar i utbyte mot att spelet släpps på PS3 när de flesta som vill ha det till 360 förmodligen redan skaffat det till den konsolen.

När Bioware har så stora planer för spelet, och dessutom tänker göra en trilogi av det hela, vore det mer eller mindre idiotiskt att låsa sig definitivt och slutgiltigt till en enda konsol.

Medlem

Låter helt mupp, men bara inget annat blir lidande så skiter jag i vilket.

Medlem

Antingen så kan ju EA lägga ner Bioware och hävda att deras avtal med Microsoft inte gäller längre eller så låter Microsoft EA släppa spelen till PS3.

Medlem

Det är bara att hålla tummarna ni som går utan 360. För mig var det definitivt årets mest tillfredställande och prisvärda spel.

Avstängd

HOPPAS HOPPAS. åh vad glad min lilla ps3 skulle bli

Medlem

Tror nog mera att det finns kryp håll i avtalet eller så kommer dem att köra utpressning på MS ifall dem inte får släppa..
Ea har kört utpressning förut mot konsoller, exempelvis är Sega som blev utpressad på att sänka avgiften för spel licens pga att EA hade utvecklat saker tidigare till liknande hårdvara som sega använd till sina första konsoller att dem hotade med att dem skulle släpp spelen utan att köpa licens från sega..

Medlem

Jag har inte en aning om vad man gör i det spelet men det ser verkligen fint ut. Håller tummarna för en PS3 release.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Mass Effect till PS3 vore trevligt

Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin hoppas verkligen att även PS3 fans ska få spela det.

Medlem

Jag är förvirrad. Är det Microsoft eller EA som kommer att vara utgivare åt de kommande två Mass Effect spelen? Vem fan äger licensen till Mass Effect egentligen?

För om det är Microsoft som håller i Mass Effect trilogin så tror jag verkligen inte att dom kommer lämna över trilogin till EA. Jag menar, dom betalade 50 miljoner dollar för att nedladdningsbart material till GTA 4 skulle vara exklusivt för 360. Jag tror EA måste hosta upp en gigantisk summa pengar för att komma över trilogin. I och med att Halo trilogin är slut så spelar ju Mass Effect trilogin ännu större roll nu.

Jag tror dock att Mass Effect kommer att komma till PC inom sin tid.

Medlem

Äger inte MS publishing rights till Mass effect trilogin? Så undrar verkligen hur detta ska hända om inte MS tillåter det att komma ut på ps3an -.-

Medlem

AAHHHH det var Michael Pachter som uttala sig om detta, det är en riktigt idiot. Sök på google eller tagga alla uttala som finns han har gjort på samma sida som denna artikel.

//Walks away.

p.s eller varför inte bara kolla in alla saker han klämt ur sig här

http://kotaku.com/gaming/michael-pachter/

Medlem

Bättre om allt kommer till PC...

Inaktiv

Inte för att jag tror att MS någonsin kommer tillåta det men vore kul för alla att få spela detta underbara spel. Även PC-folket också


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Det är ju jul nu så man kan alltid hoppas.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av BlackZam:

Antingen så kan ju EA lägga ner Bioware och hävda att deras avtal med Microsoft inte gäller längre eller så låter Microsoft EA släppa spelen till PS3.

Japp det är EA som har makten här inte Microsoft.

Vad jag har hörst så är avtalet bara en garanti för att xbox får serien inte att det är exklusivt


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Så hissavbrottssimulatorn kan komma till ps3?
Då kanske de får ner laddningstiderna lite


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Du menar som med laddningstiderna i portal?

Inaktiv

Om EA tar över, så har förmodligen inte Microsoft någonting alls med spelet att göra och ser man historiskt så släpper Electronic Arts helst till alla plattformar. Inget konstigt med det.
MS game studios har verkligen gjort felaktiga beslut gång på gång men detta var väl det mest knepiga. Det är trots allt det enda erkända spel till Xbox 360. Fast det kanske är så enkelt att det bara är rykten eller att resurserna för spelet tog slut.

Medlem

Lystring, Michael Pachter är en idiot som har spytt ut BS hur länge som helst, bara kolla upp länken i det tidigare inlägget ja gjorde. Det är ingen ide att spekulera om detta innan någon som "riktig" makt kommenterar det, och ingen vet säkert vad avtalet mellan MS och bioware är gällande mass effect. Även om det är EA så finns det avtal som kan binda serien till MS, man kör inte över MS lätt även om man är EA.

Medlem

Fy fan, jag hoppas för er PS3-ägares skull att ni får slippa sådana här skitspel.
Håll er borta från Mass Effect, det är ett av de sämmre "rollspel" jag spelat (och jag har spelat väldigt många spel i mina dagar).
Jag är ganska säker att ni kommer få mycket bättre spel till PS3'an så småningom

// Besviken köpare av M-Ass Effect

Medlem
Skrivet av landy:

Tror nog mera att det finns kryp håll i avtalet eller så kommer dem att köra utpressning på MS ifall dem inte får släppa..
Ea har kört utpressning förut mot konsoller, exempelvis är Sega som blev utpressad på att sänka avgiften för spel licens pga att EA hade utvecklat saker tidigare till liknande hårdvara som sega använd till sina första konsoller att dem hotade med att dem skulle släpp spelen utan att köpa licens från sega..

Utpressning, kryphål? Jag tvivlar mycket starkt på att EA och Bioware kommer göra något som kan skada relationen till Microsoft på det viset.

Jag tror istället mer på tidsbegränsning i avtalet eller att dom kommer överens om att MS ska få en del av kakan.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Den här nyheten hade mått bra av lite medföljande researchinfo. T.ex info om vilka avtal dom har (så långt det är möjligt).


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Vi kan nog alla komma överrens om att EA är de mest pengagiriga svinhögar till utgivare i spelbranschen som vi nånsin sett. Men det i bakhuvet skulle de tyckas mycket konstigt om ME inte kommer till PS3:an. Men Michael Pachter sa även att MGS4 är 6 månaders exklusiv till Ps3:an så vem vet...

Medlem

Dream come true! Jag som har hållt tummarna för att det ska komma till den sämsta spelplattformen PC. Å nu kommer de kanske till Ps3! Jag är försiktigt optimistisk.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

123
Skriv svar