Offentliggjort & premiärfotat: Tiberium

Robot
Medlem
Offentliggjort & premiärfotat: Tiberium

Vågar man tro att det blir bra eller ska man avfärda detta genast med tanke på EA:s "kvalité" samt renegades botten napp...?

Första bilden ser inte så lovande ut även fast det är en koncept bild..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Man kan ju alltid hoppas

Medlem

Hoppet är det vi lever för


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Mjölk, mjölk, mjölk....

Har mycket svårt för att tro på detta. Renegade tyckte jag dock var riktigt underhållande, av någon sjuk anledning.

Medlem

fyfan vad det där ser dåligt ut. Som vanligt EA försöker inte ens göra ett bra spel... Ja menar kunde de inte valt en lite bättre bild? SER HELT SÄMST UT DÖDA EA.!

Medlem

nu är du lite väl hård dcxs, snart jul och allt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

mjaaaaaaaaaaaa, kan blir kul som smör, eller surt som strömming


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

För mig fick EA upp lite av min munterhet runt dom efter Tiberium Wars, så jag kräks inte ut någon mjölk bara efter den första alpha-bilden på det här.
Kan bli bra, kan bli uselt.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Alltså detta kan bli bra men nångång måste nån sida vinna det avgörande slaget. man kan inte mjölka C&C forever.

Medlem

Hmm apropå bilden kolla på gubbarna ser inte dom ruuuuuugggigt lika ut som gubbarna i det där star wars FPSet som släpptes för inte sååå länge sedan :-/


signatur

Nämen!

Inaktiv

är det detta som EA använder CryEngine2 till? hihi


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag hoppas och vill att det ska bli så bra som möjligt, men med tanke på att dom lycks fucka upp stämningen redan på conceptstadiet så är väll chansen minimal

Medlem

Varför inte fortsätta på Renegade 2? Bara flytta det till CryEngine2 :). Det material som finns ute visar att det hade kommit en bra bit på väg när det stängde ner. Var fär göra något som till viss del ser ut som en SW kopia? O.o

Medlem

Renegade konceptet tyckte jag var riktigt bra. Bara dåligt genomfört. Hade hoppats på ett Renegade 2.

Som andra redan sagt; det kan bli bra, det kan bli dåligt. C&C-universumet är intressant, så det finns potential för att bli ett schysst spel. Men jag är lite tveksam om dem tänkt göra en ren shooter av det. Kommer det verkligen att locka RTS & C&C-älskarna, eller hoppas man locka nya sorters spelare till franchisen?

Skrivet av Struggle:

Hmm apropå bilden kolla på gubbarna ser inte dom ruuuuuugggigt lika ut som gubbarna i det där star wars FPSet som släpptes för inte sååå länge sedan :-/

Nej det var ju snarare starwars commando som använde C&C gubbarnas pixlar.


signatur
Medlem

hahaha, ser att många redan dömmer spelet när det inte ens finns gamplay bilder/filmer får mig och garva så j***a mycket. Ni måsta bara växa upp.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Jag tror då att det kan bli en riktig höjdare


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Renegade konceptet tyckte jag var riktigt bra. Bara dåligt genomfört. Hade hoppats på ett Renegade 2.

Som andra redan sagt; det kan bli bra, det kan bli dåligt. C&C-universumet är intressant, så det finns potential för att bli ett schysst spel.

Bara hålla med, det var ett riktigt intressant och roligt spel men lite dåligt genomfört och grafiken var ju redan ett par år gammal när de kom så lockade inte nya spelare direkt... Får hoppas att detta blir bättre men att de vågar hålla kvar Renegade konceptet!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

"...ikläda sig i stridsbefälet Ricardo Vegas uniform", ja, det var ett respektingivande namn...

Medlem

Problemet med EA's andvändade av CnC lisencen är att dom mislyckas med att bygga vidare på tankarna från TSun och TDawn, istället så försöker de anpassa dom till något som blir mer lättsmält för stora massan

För att ta ett exempel, i tiberian sun så var mutanterna som i princip utgjorde en tredje ras ett moraliskt frågetecken för både Nod och GDI
GDI eftersom dom rent politiskt sett är vänliga medans soldaterna och folket hatar dom eller vägrar att lita på dom

Samtidigt så ogillar Nod mutanterna starkt eftersom dom anser att dom är svaga och veka, men utnytjar samtidigt dom så mycket som dom kan

Mutanterna själva är extremt paranoida men håller åtminstonde sina löften

Men i Command and conquer 3 har allting av det försvunit, och istället är dom håriga biffar med chainguns som knapt kan prata, enbart för att det ska vara lättare för standardidioten att förstå vad som händer

Inaktiv

Om dom liscenserar en extern grafikmotor och fokuserar helt på storyn kanske detta spel når 7 på en 10gradig skala.

Medlem

multiplayer kommer likna battlefield fast man ska ta över tiberiumfält istället för flaggor, iaf enligt gameinformer.

Medlem
Skrivet av Grizzly:

Problemet med EA's andvändade av CnC lisencen är att dom mislyckas med att bygga vidare på tankarna från TSun och TDawn, istället så försöker de anpassa dom till något som blir mer lättsmält för stora massan

För att ta ett exempel, i tiberian sun så var mutanterna som i princip utgjorde en tredje ras ett moraliskt frågetecken för både Nod och GDI
GDI eftersom dom rent politiskt sett är vänliga medans soldaterna och folket hatar dom eller vägrar att lita på dom

Samtidigt så ogillar Nod mutanterna starkt eftersom dom anser att dom är svaga och veka, men utnytjar samtidigt dom så mycket som dom kan

Mutanterna själva är extremt paranoida men håller åtminstonde sina löften

Men i Command and conquer 3 har allting av det försvunit, och istället är dom håriga biffar med chainguns som knapt kan prata, enbart för att det ska vara lättare för standardidioten att förstå vad som händer

Jag har varit medlem ett tag men inte vågat mig in i denna gemenskap som kallas FZ forum, men iaf till saken.
Kan bara hålla med dig. Jag hoppades faktiskt att mutanterna skulle vara den tredja rasen innan dom offentlig gjorde att det skulle vara scrin:\


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Skeptiskt... trots allt EA och dem är inte på min önskelista.

Inaktiv
Skrivet av voicu:

Alltså detta kan bli bra men nångång måste nån sida vinna det avgörande slaget. man kan inte mjölka C&C forever.

inte mjölka forever säger du? har du kollat hur många ww2 spel det finns igentligen?

Medlem

Har läst lite mer om hur spelet kan komma se ut och det verkar bli en blandning mellan BF & GRAWF samt GR:6. Så spelstilen som fanns i Renegade kan man ju glömma.....

Medlem

Riktigt ful walker iaf... ser ut som brist på fantasi. 2k.

Medlem

Soldaterna ser ut som dom i det där Star Wars-liret med kommandosoldaterna.. hmmm

Tror inte det blir jättebra. Står bland de som tycker att C&C:s superba universum läggs i bakgrunden hela tiden och särskilt när det hypas som "renodlad action". Till alla format.

12
Skriv svar