Mastodon gör Guitar Hero-debut

Robot
Inaktiv
Mastodon gör Guitar Hero-debut

mumma, progressiv metal som bäst.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

De borde lägga in lite hårdare metal, typ chimaria, in flames eller liknande. Mastodon har jag aldrig hört så jag ska nog inte säga om de e bra eller dåligt, men progresivt brukar vara bra!

Medlem

Ja, för chimaira och in flames är hårda..
Kanske chimaira och gamla in flames, annars vette fan.

Men Mastodon är sköna, skulle dock gärna vilja se nåt ifrån Fear Factory eller typ Sikth

emp
Medlem

Varför får man inte köpa låtarna en och en? Vill inte lägga en krona på Linkin Park och The Used har jag aldrig hört talas om.

Medlem
Skrivet av koleny:

De borde lägga in lite hårdare metal, typ chimaria, in flames eller liknande. Mastodon har jag aldrig hört så jag ska nog inte säga om de e bra eller dåligt, men progresivt brukar vara bra!

In Flames är ju med som en bonuslåt med Take This Life redan.

/ LordDaimos

Yes, Mastodon är både sjukt bra och passande som GH-musik.
Men de kunde tagit någon trallvänligare och mindre slugdig låt tycker jag (inte för att "sleeping giant" på något sätt är dåligt, utan för att nå ut till fler människor och öppna intresse för bandet)

Inaktiv

jag vill ha mer metallica

Medlem

Strapping Young Lad - Wrong Side vore gudomligt, gitarr delen som kommer in typ 0:50 in i låten, vore cpbarn svårt..
.. sen finns det juh ett ganska schysst gitarr solo i låten också.

Satte.. Skulle vara grymt schysst med någon SYL låt. ^^

Medlem
Skrivet av Tr0ll:

mumma, progressiv metal som bäst.

Yes. Mastodon är störtsköna. Såg dem live i sommras.
Äsch, nu blev jag ju ännu mer sugen på Guitar Hero...

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av koleny:

De borde lägga in lite hårdare metal, typ chimaria, in flames eller liknande. Mastodon har jag aldrig hört så jag ska nog inte säga om de e bra eller dåligt, men progresivt brukar vara bra!

In Flames är ju med som en bonuslåt med Take This Life redan.

/ LordDaimos

Jag kom på det efter nyss eftersom jag spelade den Men mer metal i vilket fall som helst, Chimarias nya platta skulle passa in helt perfekt tycker jag, Unearth funkar bra ändå. För lite mer galet sikth eller dillinger escape plan, skulle nog bli för jobbigt o lägga ut noterna kanske

Inaktiv

Hade varit bättre om GH3 var mer "tomt" och att man fick en summa poäng att köpa låtar för. Känns som att alla är missnöjda, jag vill tex personligen absolut inte har mer metal.

Inaktiv

Mer hård musik, slayer var höjdpunkten i GH3

Inaktiv

Är lite fundersam över en sak.
Hur fungerar det om man ska lira i multiplayer med dessa låtar som man köper.

Dessa extra låtar som finns, tex Inflames etc har man ju tillgång till i Multiplayer fast man inte har låst upp dom i singelplayer.
Fungerar det då samma med dessa "Tripplepack" att man har tillgång till dom i multiplayer fast inte i singel?
Om man inte har tillgång till dom i Multiplayer föräns man har köpt dom, blir det då inte lite för få spelare man har att välja mellan, med tanke på att paketet kanske inte uppfyller allas smaker?

Nån som har nån aning om hur det funkar?

Skrivet av Dblood:

Mer hård musik, slayer var höjdpunkten i GH3

men inte hela låten.

Medlem
Skrivet av koleny:

De borde lägga in lite hårdare metal, typ chimaria, in flames eller liknande. Mastodon har jag aldrig hört så jag ska nog inte säga om de e bra eller dåligt, men progresivt brukar vara bra!

Är svårt att mäta hur "hårt" ett band är. Men oavsett hur man mäter så är Mastodons tre första album Remission, Leviathan och Call of the Mastodon bra mycket hårdare än inflames, även när inflames körde den tidiga stilen.

Men de borde verkligen tagit en annan låt. Om de nu var tvungna att ta en från "Blood mountain" så hellre "The wolf is loose", "Crystal skull", "Capillarian Crest" eller varför inte "This mortal soil".

Medlem

Mer 80 tal och ta bort den nya skitmusiken. nirvana etc.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Mer 80 tal och ta bort den nya skitmusiken. nirvana etc.

Jag håller med, Nirvana går bort.

Medlem

Mastodon FTW!

Men de skulle tagit Colony of Birchmen istället.

Sett den live under Hovefestivalen, i en norsk skog mitt i natten i ösregn, säkert det som gjorde den så stämningsfull

Medlem

Well detta ökar hoppet att få se någon Dream Theaterlåt, det vore verkligen OMFG! I vote for Dark Enternal Night!

Inaktiv

Najs med lite ny musik, dock saknar jag lite mer typisk ... amerikansk fm rock ... eller emo i vissa fall om du så vill! (huruvida den sortens rock passar in i gh3 kan väl säkert diskuteras framåt tillbaka ... men hursomhelst skulle det inte vara fel ...)

Jag menar ... det finns max vad ... två låtar? AFI - Miss Murder och Senses Fail - Can't Be Saved ...

Skrivet av Snowman01:

Well detta ökar hoppet att få se någon Dream Theaterlåt, det vore verkligen OMFG! I vote for Dark Enternal Night!

The Dance of Eternity FTW!

Inaktiv

Jag vill se Queenrÿche (Operation Mindcrime och Empire är ruskigt bra), Judas Priest (Screaming for Vengeance hade passat bra till GH) och Audioslave för tusan! Sen så hade jag gjort vad som helst för att få YYZ med Rush från Guitar Hero II till trean.

Medlem

senses fail är nog den enda låten som man kan kalla emo i guitar hero, skulle nog vilja säga att det är mer screamo ändå och AFI är långt ifrån emo -.-

men jag håller med, mer emo/screamo och punkrock till folket o/

Inaktiv

hehe, håller med Askamaia ... var nog bara ett sätt för att försöka undgå alla som gnäller sönder om emo ... amerikansk fm rock kan ju ses som ganska brett

Inaktiv

Tycker dom borde lägga till mer metal och thrash metal i GH 3

1
Skriv svar