Utvecklingsmiljön XNA Game Studio 2.0 släppt

Robot
Utvecklingsmiljön XNA Game Studio 2.0 släppt
Medlem
Utvecklingsmiljön XNA Game Studio 2.0 släppt

Vill tillägga att XNA fungerar även utmärkt till att utveckla spel till Windows, helt gratis.
Är inte helt optimalt då xbox360 sätter en del tekniska begränsningar (t.ex. endast dx9/sm 3) men är underbart enkelt att programmera med. Ligger en nivå högre än att programmera med directx vilket gör att det krävs mindre kod och är lättare att få något gjort (dessutom används c# eller valfritt .net-språk).

Medlem

Hm, hade hoppats på stöd för VS 2008 i slutversionen, det var lite av en besvikelse. Har väntat på 2.0 ett tag iaf så det ska bli mycket intressant att testa känner jag.

/ LordDaimos

Medlem

Kommer säkerligen en ny version som lägger till stöd får 2008. Men vist lite tråkigt.

Medlem

Stöd för VS2008 kommer senare. Det blev lite fel i planeringen bara. Källa är nån jeppe på Microsoft som höll i nån föreläsning i köpenhamn om just XNA 2.0 för 2 veckor sen. En glad nyhet är ju annars att man slipper köra express längre.

Medlem
Medlem

Önskar att de kunde fixa något system så att polare inte behöver vara medlemmar i Creators club för att testa på ens spel. Annars låter det hela mycket bra.

Inaktiv

Fint

Nätverskdelen är ju efterlängtad men man kan tydligen bara använda den med Windows / Xbox Live bibloteket, synd :/.

Aja, ska försöka börja jobba på mitt xna projekt igen nu då.. men jag föredrar C++ / d3d för större projekt..

Skrivet av gustav128:

Fint

Nätverskdelen är ju efterlängtad men man kan tydligen bara använda den med Windows / Xbox Live bibloteket, synd :/.

Aja, ska försöka börja jobba på mitt xna projekt igen nu då.. men jag föredrar C++ / d3d för större projekt..

Handlar det inte bara om att XNA gjort det enklare eller vad menar du? Att XNA inte kan hantera större projekt?

1
Skriv svar