Forgotten Hope 2.0 hos FZ

Inaktiv

hmm.. jasså, minfält makes sense.

Men om man inte kan återuppliva någon så tycker jag att hela grejen med att vara 'mevetslös' bör åka bort. Rätt så irriterande att bli skjuten, ligga på marken och vänta i 12-15 sekunder på att man ska dö, och sen vänta i 12-15 sekunder på att man ska respawna..

Medlem

Mja, det är bara en server-inställning att man ligger medvetslös i flera sekunder. I de rekommenderade server-inställningarna så står det att man ska reducera medvetslöshets-tiden till 0 sek.

Medlem

Tycker det var en riktigt skoj mod. En del brister här och där, som laggiga rörelser och buggning när man försöker ställa sig upp med ett deployat maskingevär m.m. samt en del balanseringsproblem, då det känns som om tyskarnas pansar är 10x bättre än de allierades. Och jag vet inte så mycket om andra världskriget, men jag vet att pansarvagnar inte sprängdes på 1 skott framifrån. Flygplanen är dock betydligt mer balanserade, och inte lika overpowerade som förut, och jag tycker att artilleri/mortar-funktionen är en galet najs funktion. Man behöver en spotter och en som sitter vid artilleriet och vrider på knobbarna. Lite få banor, och som sagt, lite buggigt och obalanserat, men fortfarande en höjdarmod. Ett plus är att det går MYCKET snabbare att starta spelet och komma in i ett game än i vanliga BF2.

Medlem

Stör mig fortfarande på att jag inte kan spela spelet på hela min skärm.. Kan bara spela i 4:3 format... Har widescreen ffs..

Medlem
Skrivet av Wartex:

........samt en del balanseringsproblem, då det känns som om tyskarnas pansar är 10x bättre än de allierades. Och jag vet inte så mycket om andra världskriget, men jag vet att pansarvagnar inte sprängdes på 1 skott framifrån.......

Beror på mycket vilken stridsvagn du sitter i.
Vissa har bra fram, andra inte alls lika mycket. Så att dödas av ett skott i fronten är inte alls orealistiskt.

Medlem

Att du inte kan köra widescreen beror på BF2, inte modden. Dock går det att köra widescreen, men det krävs lite små-haxande för det, finns guider för det nånstans.
Pansarvagnarna är inte "balanserade" för att de inte heller var det i verkligheten. Tyskarna hade i allmänhet bättre pansarvagnar.
Alla pansarvagnar i modden har realistiska värden för deras pansartjocklek och alla kanoner har realistiska värden för hur kraftfulla de är. Vissa pansarvagnar har kraftiga kanoner nog för att kunna skjuta sönder andra pansarvagnar med svagt pansar medan en del andra inte har det.

Medlem
Skrivet av Malsa:

Att du inte kan köra widescreen beror på BF2, inte modden. Dock går det att köra widescreen, men det krävs lite små-haxande för det, finns guider för det nånstans.

Dom inkluderade Toolbox som inte alls fungerar... Där kan man ju skapa genväg med en viss upplösning. Jag gjordet det och ställde in på 1680 bredd och 1050 höjd. Samt fullskärmsläge... Men bilden kommer inte upp då utan verkar komma utanför min skärm :/ På något skumt sätt.

Om du vet att det finns guider, kan du då inte försöka hitta guiden och länka här? För jag har ingen aning om vad jag ska söka på.. Kollade på FH2 egna Wikipedia sida men där fanns inte mycket att hämta.

Medlem

jobbigt att när man har machine gun och dör så kanske man inte får spawna med den igen.. :S nån som fattar den idén ?

Medlem

Ja, det är väl så att man ska spela lite mer varierat? Om alla springer runt och ramboar med machineguns så blir det inte så mycket lagspel heller skulle jag tro.

Medlem

man kan inte ramboa då man måste ligga ner o skjuta, iaf med den tyska, minns inte hur det var med brittiska Bren , o jo, de e väl klart de blir lagspel om man kan få spela med samma en hel runda så man kommer in i den rollen verkligen..

Medlem
Skrivet av Malsa:

Tyskarna hade i allmänhet bättre pansarvagnar.

Tycker faktiskt stridsvagnarna är välbalanserade, handlar bara om vart man siktar ju. En PZIII går ner lika fort som en brittisk Cruiser/Crusader tank, känns det som iaf

Stridsvagnen som jag tycker är jobbigast att möta är utan tvekan Matilda, jävla formidabel maskin om man bortser från hastigheten


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Brittiska Bren går att skjuta från höften också.. Det är de som är så bra med den, typ som jänkarnas B.A.R. Supportvapen.. Skjuta från höft och liggandes med Bipod.

Medlem

Har fixat mitt upplösningsproblem nu.

Gjorde det genom att lägga till detta efter FH2.exe i kommandolinjen/mål.. var filen körs ifrån alltså..

Exempel:
"J:\Spel\EA GAMES\Battlefield 2\FH2.exe" +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

skriv in det rätta värdena för den upplösningen ni kör med.

1680 byt till 1440 om ni har det..
1050 byt till 900.. osv..
Bred x Höjd

Sen finns även Widescreen fixer som jag inte kunde få att fungera dock
Kolla även i denna tråd för mer tips: Widescreen FH2 (Krävs Registrering tror jag)

Medlem

Anledningen till att du tappar din MG34 är denna:
Det finns ett visst antal MG34or på varje bana som laget kan ha, låt oss anta att det är max 3 MG34or på den banan du kör. Då kan tre pers välja att spawna med MG34:an, sen kan inte fler välja den. Men om du dör, så tappar du din "plats" med MG34:an och då har någon annan chansen att ta den, innan du hinner spawna med den igen!

Skönt att det löste sig med ditt upplösningsproblem också

Medlem

Varje gång jag ändrar något som har med skärmupplösning i spelet så står det på skärmen "out of range"

Nu är det då hela tiden fel upplösning så det är helt svart. Har Re-instalat men icke. Inte direkt sugen att spela på 800*600


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Malsa:

Tyskarna hade i allmänhet bättre pansarvagnar.

Tycker faktiskt stridsvagnarna är välbalanserade, handlar bara om vart man siktar ju. En PZIII går ner lika fort som en brittisk Cruiser/Crusader tank, känns det som iaf

Stridsvagnen som jag tycker är jobbigast att möta är utan tvekan Matilda, jävla formidabel maskin om man bortser från hastigheten

Har för mig att matilda har 80-120mm pansar om jag inte minns fel kan vara därför den e så svår att döda. Men pipan är väl bara 40mm?

Medlem
Skrivet av Malsa:

Att du inte kan köra widescreen beror på BF2, inte modden. Dock går det att köra widescreen, men det krävs lite små-haxande för det, finns guider för det nånstans.
Pansarvagnarna är inte "balanserade" för att de inte heller var det i verkligheten. Tyskarna hade i allmänhet bättre pansarvagnar.
Alla pansarvagnar i modden har realistiska värden för deras pansartjocklek och alla kanoner har realistiska värden för hur kraftfulla de är. Vissa pansarvagnar har kraftiga kanoner nog för att kunna skjuta sönder andra pansarvagnar med svagt pansar medan en del andra inte har det.

När ska ni börja med normandie till FH 2? man blir lite sugen att få köra en Tiger

Medlem
Skrivet av sgt.eagle:
Skrivet av Malsa:

Att du inte kan köra widescreen beror på BF2, inte modden. Dock går det att köra widescreen, men det krävs lite små-haxande för det, finns guider för det nånstans.
Pansarvagnarna är inte "balanserade" för att de inte heller var det i verkligheten. Tyskarna hade i allmänhet bättre pansarvagnar.
Alla pansarvagnar i modden har realistiska värden för deras pansartjocklek och alla kanoner har realistiska värden för hur kraftfulla de är. Vissa pansarvagnar har kraftiga kanoner nog för att kunna skjuta sönder andra pansarvagnar med svagt pansar medan en del andra inte har det.

När ska ni börja med normandie till FH 2? man blir lite sugen att få köra en Tiger

Hade hellre sett Normandie Fh2 nu... Ökenkampanjen är inte så kul.. och El Alamein tycker jag skulle ha sett ut som i BF1942.. Alla banorna är bara kilometerlånga sanddyner..

Medlem
Skrivet av Creep:
Skrivet av Malsa:

Oxide: När en kula flyger förbi dig på nära håll så låter det som en pisksnärt på riktigt, "fiuuu" är bara ännu en ljudeffekt som hollywood tvingat på folk.
Respawn timer resettas inte, om den gör det så gör du något grovt fel...?

det ljudet uppstår bara av kulor som når överljudshastighet

Vilket alla kulor gör:P Förutom de som är till för att vara "tysta".

Medlem

Tigern fanns med i ökenkriget. Den gjorde faktiskt sin debut där.


signatur

Jäh!

Medlem

Matilda II har bra pansar, ja, men en helt värdelös kanon. Samma gäller Valentine pansarvagnen. Tjockt pansar men usel kanon.
Normandie kommer förr eller senare, så den som väntar (ja ni är vana nu, klaga inte!!) kommer även att få uppleva den delen av kriget i FH2.
Förstår att normandie är mycker mer spännande än nord afrika, men tro det eller ej, nord afrika valdes först för att det ansågs vara den fronten som skulle gå snabbast att göra.
Alla banorna är dock inte bara kilometerlånga sanddyner, finns ett flertal banor som huvudsakligen utspelar sig i andra miljöer.

Medlem
Skrivet av Malsa:

Matilda II har bra pansar, ja, men en helt värdelös kanon. Samma gäller Valentine pansarvagnen. Tjockt pansar men usel kanon.
Normandie kommer förr eller senare, så den som väntar (ja ni är vana nu, klaga inte!!) kommer även att få uppleva den delen av kriget i FH2.
Förstår att normandie är mycker mer spännande än nord afrika, men tro det eller ej, nord afrika valdes först för att det ansågs vara den fronten som skulle gå snabbast att göra.
Alla banorna är dock inte bara kilometerlånga sanddyner, finns ett flertal banor som huvudsakligen utspelar sig i andra miljöer.

Finns en bana som utspelar sig i annan miljö och det är den på Kreta.

Medlem

Kreta är i Grekland
Operation Hyacinth är också annorlunda, i alla fall 32p varianten där man har "obejctives".

Ja, tigern fanns i nord afrika, stämmer att den gjorde sin debut där. Dock inte förrän vid Kasserine Pass, och den finns inte med ännu för att den banan kräver amerikanska trupper som hade tagit en bra stund att göra. Men så småningom

Medlem

Bra stund att göra? Jag tycker 2 år är jävligt mycket och ändå så har det "bara" kommit tyska och brittiska trupper... Trodde de jobbade mycke mera effektivare än så och hade gjort lite mer än vad de släppte nu i fredags.. Hade hoppats på mycket mer än bara ökenbanor..

Medlem

Fan också jag kan inte installera bf2 har 3 sprickor på skivan. Jävla fodral!

Medlem

n0llk0ll0: Till att börja med, så har det varit totalt övertydligt att det första versionen utspelar sig i nord afrika, så dina förväntningar om andra fronter har varit helt obefogade skulle man kunna säga.
Och du ska bara veta hur vissa i teamet sliter med att skapa denna mod _gratis_ åt alla som äger ett ex av BF2. Alla i teamet brinner för att skapa den absolut roligaste WW2 multiplayer upplevelsen. Men jag förstår att du tänker "bara så här lite kartor och fordon?", inte ens vi som utvecklat FH2 hade kunnat tro att det skulle ta den tiden det tillslut tagit. Men nu är äntligen den stadiga grunden lagd och det är bara att börja mata på med mer innehåll, så lite snabbare kommer det att gå.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Wiman:

Mycket rolig modd måste jag säga, helt klart värd att prova.

Håller fullständigt med! Synd att BF Gotland #1 var full igår annars hade jag kommit in. ^^

Haha jo, det gick fort där. Från 16 spelare till 64 inom ett par minuter och sedan höll det sig där resten av kvällen :/


signatur

"jävlda datorer, hur mycket ram måste man ha för att en cp dator INTE ska kuka å vara helt jäva toffel cp!!" -Iceman

Medlem

gött


signatur

B lup

M89
Medlem

När kommer det nya banor och vapen till FH2? Vill gärna spela den europeiska kampanjen.

Medlem

Efter några timmars spelande så tycker jag det är en stor besvikelse jämfört med FH. vissa banor känns mer som Call of duty där alla måste springa som en skock får emot varandra. Hittills känns det rejält mycket tråkigare jämfört med föregångaren.

123
Skriv svar