Polerade Killzone 2-bilder får kritik
nä, det är ju fler som gjort detta... varför tänker jag på Rise of The Robots till CD32 varje gång detta kommer up till ytan... hmmmmmm
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Det är dom väl inte ensamma om att göra. Dom erkänner ju iallafall, det enligt mig, höjer deras trovärdighet.
Håller med. Det är ju vädligt vanligt att bilder som ges ut av utvecklarna/utgivarna behandlas för att se extra fina ut. Bra att dom erkänner i alla fall.
De bilder som ges ut på spelsajter och av speljournalister är dom man ska lita på.
nä, det är ju fler som gjort detta... varför tänker jag på Rise of The Robots till CD32 varje gång detta kommer up till ytan... hmmmmmm
Haha, good one. Du är inte ensam.
Förresten, varför är det alltid så att de där inledande sekvenserna sätter stämningen skitbra och sen så pajas allt när man får se själva spelsekvenserna? Smatter smatter smatter. Yada yada.
Det här är ju knappast en dålig sak från utvecklarna, att erkänna något som ingen annan vågar erkänna. Majoriteten av tidiga skärmdumpar är efterbehandlade och riggade för att öka frestelsen för oss gamers. Dom enda man kan lita på någosålunda är dom äkta ingame-bilderna där HUD och hela köret visas.
Man är gravt efterbliven om man anser att erkännandet är en dålig sak. Så jävla många av era favoritspel har hypats med miljontals bullshots, men så fort ett efterlängtat Sony-spel visar sig göra samma sak (om än knappast i samma skala), så kommer moralpolisen och hojtar vilt. Det är så jävla irriterande med alla dessa anti-Sony-vibbar som finns på spelforum på sistone...
Jag skulle snarare vilja uppmana till exempel Nintendo att polera sina skärmbilder de ger ut. De ger sällan rättvisa åt spelet.
På Kotaku såg man en liten jämförelse. Som det även kan läsas i citat från erkännandet så ser det faktiskt lite bättre ut "opolerat", eller åtminstone mer till grad som man hellre ser i aktivt spelande.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Här har ni en länk till en post som visar exakt hur allvarligt det är.
Typ testa att ändra gamman.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=8884474&postcount=...
Och för att sätta saker i perspektiv så ska visst gears of war se ut så här
http://img.hexus.net/v2/gaming/screenshots/x360/gears_x360_la...
till slut kommer alla utvecklare fuska och hålla på så..
Duh.
Skulle tro att merparten av alla utvecklare redan retouchar sina bilder. Konsoll-screenshots ser grymt tråkiga och gråa ut på en vanlig datorskärm, för att få samma resultat som man får om man visar spelet på en TV så måste man color-correcta. Och hur tror ni att man får fram bilder i den upplösning som behövs för tryck i en tidning?
De bilder som ges ut på spelsajter och av speljournalister är dom man ska lita på.
Dessa bilder kommer också från utvecklaren eller förläggaren. Det enda som talar mot mer "äktehet" är att mot slutet av produktionen så öser man ur sig så många screenshots att man inte har tid att kontrollera och retoucha allihopa. Det är inte en slump att de första bilderna på ett spel ofta är de snyggaste...
Dessutom så får man ju tydligen sparken som journalist om man bidrar med taskig marknadsföring.
Skulle kunna tänka mig att, som någon sade, nästan alla bilder som släpps som "promo" bilder är manipulerade, polerade. Personligen tycker jag inte att det är en så stor grej. I det här fallet så är ju faktiskt Killzone 2 extremt snyggt ändå. Hade jag vart med och gjort spelet så hade jag vart extremt stolt över hur det såg ut ändå. PEACE OUT!
vad är hypen kring det här spelet?
grafiken?
spelet verkar inte vara nå speciellt, 1an var inte det heller om jag inte minns fel.
Skulle tro att merparten av alla utvecklare redan retouchar sina bilder. Konsoll-screenshots ser grymt tråkiga och gråa ut på en vanlig datorskärm, för att få samma resultat som man får om man visar spelet på en TV så måste man color-correcta. Och hur tror ni att man får fram bilder i den upplösning som behövs för tryck i en tidning?
Frågan är väl snarare hur du tror att de får fram bilder i rätt upplösning för tryck. Det måste vara fusk!
Eller kanske de gör som vanligt:
[http://www.gamedev.net/reference/programming/features/sshot/p...]
Enkel princip. Scenen renderas med alternativ projektion i flera steg. Resultatet klipps ihop till en stor bild. Det är inget fusk då man använder samma renderingsfunktioner som innan. Resultatet blir en enda stor bild.
Det Sony & Co har gjort med Killzone däremot är fusk.